ook voor roestpreventie en laswerk
Roest vooronder idee
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-02-2005 21:23 #625380
door V300 register
Roest vooronder idee is gemaakt door V300 register
Ik begin langzaam met wat opknappen en doen.
Ik kan voor onder het nummerbord net nog voor zijn. Er zitten wat roestgaten.
Het geheel lijkt een soort goot waar het water in blijft, technisch gezien.
Ik zat te denken, voordat ik ga dichten, het gedeelte vol te spuiten met purschuim. Daarna pas dichten. Zo maak je dat er geen water meer in blijft hangen. Slim toch? Of zie ik iets over het hoofd? Of zo maken dat er nog enkele klein gaatjes in blijven dat het water wegkan.
Ik kan voor onder het nummerbord net nog voor zijn. Er zitten wat roestgaten.
Het geheel lijkt een soort goot waar het water in blijft, technisch gezien.
Ik zat te denken, voordat ik ga dichten, het gedeelte vol te spuiten met purschuim. Daarna pas dichten. Zo maak je dat er geen water meer in blijft hangen. Slim toch? Of zie ik iets over het hoofd? Of zo maken dat er nog enkele klein gaatjes in blijven dat het water wegkan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-02-2005 21:36 #655074
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Roest vooronder idee
Je ziet inderdaad wat over het hoofd helaas... ik had namelijk ongeveer hetzelfde idee. Maar: purschuim is een soort van sponsje, en als daar eenmaal eens wat water in komt blijft het tijden nat. Daarbij krijg je tussen het pur en je auto een heeeeeeeeeeel klein kiertje waardoor je via capillaire werking een prachtige natte film op je auto neerlegt.
Tenminste, bovenstaande heb ik me laten vertellen door een timmerman, en naar aanleiding daarvan heb ik er maar van afgezien om pur op mijn auto te spuiten (behalve dan onder het dashboard).
Tenminste, bovenstaande heb ik me laten vertellen door een timmerman, en naar aanleiding daarvan heb ik er maar van afgezien om pur op mijn auto te spuiten (behalve dan onder het dashboard).
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-02-2005 00:21 #655075
door V300 register
pur=prut
(als het op toepassing in auto's aankomt)
beginnende roestvorming kun je sterk vertragen met tectyl ML. als het echt oppervlakkige roest is met een of 2 gaatjes zou je noverox of fertan kunnen gebruiken.
alles wat meer is (hele dunne plekken, meerdere gaatjes etc) prikt de keurmeester toch doorheen en telt gewoon als gat. lassen dus.
(en daarna; tectyl ML...)
Groetjes Wouter
(als het op toepassing in auto's aankomt)
beginnende roestvorming kun je sterk vertragen met tectyl ML. als het echt oppervlakkige roest is met een of 2 gaatjes zou je noverox of fertan kunnen gebruiken.
alles wat meer is (hele dunne plekken, meerdere gaatjes etc) prikt de keurmeester toch doorheen en telt gewoon als gat. lassen dus.
(en daarna; tectyl ML...)
Groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-02-2005 00:22 #655076
door V300 register
owja. vroeger deden ze verrote kokers ook nog wel eens volstorten met beton.
PUR spuiten heeft een vergelijkbare houdbaarheidsfactor helaas. help je je auto echt niet mee :-(
PUR spuiten heeft een vergelijkbare houdbaarheidsfactor helaas. help je je auto echt niet mee :-(
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-02-2005 02:08 #655077
door V300 register
Maar het is niet mogelijk om met je coating overal te komen. Je kan er niet bij naar mijn mening.
Aan de binnenkant.
(Bericht gewijzigd door fransiscus op 28 februari 2005)
Aan de binnenkant.
(Bericht gewijzigd door fransiscus op 28 februari 2005)
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-02-2005 10:31 #655078
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Roest vooronder idee
Als je alles wilt inspuiten en conserveren moet je gaatjes boren om in alle kokers te komen.
Er is vast wel ergens een tectyleerschema te vinden met alle gaatjes daarop aangegeven.
Heeft iemand die?
Dan ben ik ook geinteresseerd.
Er is vast wel ergens een tectyleerschema te vinden met alle gaatjes daarop aangegeven.
Heeft iemand die?
Dan ben ik ook geinteresseerd.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-02-2005 11:03 #655079
door V300 register
iedere spuitbus tectyl ML wordt verkocht met bijna een meter flexibele slang, met aan het eind een sproeikopje. je hebt niet veel gaten nodig om overal te komen.
door het speciale sproeikopje spuit ie niet alleen naar voren, maar ook in een sterpatroon opzij. tectyl ML is wonderspul, in de zin dat het tussen 2 op elkaar gelaste platen trekt. precies op de plek waar vocht ook kan gaan zitten, en dan zorgt voor afroestende naden.
de voorbalk heeft helemaal aan de onderkant precies zo'n naad, daar trekt van binnenin de balk het vocht doorheen naar beneden. als je dit goed in de ML zet en zorgt dat de afwaterings opening open blijft, loopt het water niet meer in de naad maar over de naad heen naar het gaatje. *drup* op de stoep en je bent er vanaf.
door het speciale sproeikopje spuit ie niet alleen naar voren, maar ook in een sterpatroon opzij. tectyl ML is wonderspul, in de zin dat het tussen 2 op elkaar gelaste platen trekt. precies op de plek waar vocht ook kan gaan zitten, en dan zorgt voor afroestende naden.
de voorbalk heeft helemaal aan de onderkant precies zo'n naad, daar trekt van binnenin de balk het vocht doorheen naar beneden. als je dit goed in de ML zet en zorgt dat de afwaterings opening open blijft, loopt het water niet meer in de naad maar over de naad heen naar het gaatje. *drup* op de stoep en je bent er vanaf.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-02-2005 11:33 #655080
door V300 register
Die tip had ik een jaartje eerder moeten hebben, dan was mijn 360 wel door de APK heen gekomen tegen redelijke kosten....
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-02-2005 14:23 #655081
door V300 register
Kan ie daarop afgekeurd worden dan ?
We hebben het toch op dat onderste randje, onder de nummerplaat, toch? Daar heb ik nl. ook roest zitten.
We hebben het toch op dat onderste randje, onder de nummerplaat, toch? Daar heb ik nl. ook roest zitten.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-02-2005 14:29 #655082
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Roest vooronder idee
Aan dat onderste randje zit wel de voorbalk vast.
Als er aan dat onderste randje roest zit betekent dit vaak dat ook de balk is aangetast.
Als daar eenmaal een schroevendraaier doorheen prikt dan kunnen ze hem daarop afkeuren.
Als er aan dat onderste randje roest zit betekent dit vaak dat ook de balk is aangetast.
Als daar eenmaal een schroevendraaier doorheen prikt dan kunnen ze hem daarop afkeuren.
Moderators: Mark Smeets