ook voor roestpreventie en laswerk
Plaatjes in kofferbak
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-10-2004 23:44 #625342
door V300 register
Plaatjes in kofferbak is gemaakt door V300 register
Vanmorgen zat ik mij te vervelen, ik was een kwartier te vroeg bij de zaak (hoe zou dat nou komen :-) ) en zag in mijn kofferbak het volgende.
heb even plaatje geschoten met de telefoon (ja, je kan er ook me bellen whaha)
Deze plaatjes zaten ook in mijn vorige GLT en ik dacht dat dat een modificatie van de vorige eigenaar was voor het een of ander....
Weet iemand hoe of wat met deze gekke plaatjes?
heb even plaatje geschoten met de telefoon (ja, je kan er ook me bellen whaha)
Deze plaatjes zaten ook in mijn vorige GLT en ik dacht dat dat een modificatie van de vorige eigenaar was voor het een of ander....
Weet iemand hoe of wat met deze gekke plaatjes?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-10-2004 23:54 #655442
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Plaatjes in kofferbak
Ik heb ze er ook in zitten. Ik ga ervan uit dat ze voor de trekhaak zijn.
Ofwel: even losbouten, caravan erachter hangen en testen maar :-)
groet,
Bouke
(Bericht gewijzigd door boukehj op 20 oktober 2004)
Ofwel: even losbouten, caravan erachter hangen en testen maar :-)
groet,
Bouke
(Bericht gewijzigd door boukehj op 20 oktober 2004)
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-10-2004 00:12 #655443
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Plaatjes in kofferbak
Few! gelukkig, ik maakt me ook al zorgen over die plaatjes! Ik denk inderdaad ook dat het voor de trekhaak is, maar ik dacht dat er mee gekloot was.. Ik heb ook nog onder de auto gekeken. De bladveer zit aan de achterkant in een blok dat met 3 bouten aan het chassis vastzit, deze bouten zijn hoogstwaarschijnlijk de zelfde die ook weer door het plaatje zitten.
Gr Thomas
(Bericht gewijzigd door randomhero op 20 oktober 2004)
Gr Thomas
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-10-2004 01:23 #655444
door V300 register
Dat is inderdaad van de trekhaak, ik heb zowel de haak als die plaat nog los liggen wegens nog niet gemonteerd en de achterbumpersteunen niet los te krijgen...
So, no worries, boys ;-)
So, no worries, boys ;-)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-10-2004 09:51 #655445
door V300 register
hoi Diede,
lekkere boutjes zijn dat he van die bumpersteunen.
als je een moersplijter te pakken kunt krijgen moet je die eens proberen; losdraaien lukt toch bijna nooit zonder schrammen/schaafwondjes. vette ellende.
Bij een sloper van Jack had ik met de flex een gat in de kofferbodem gezaagd, dat ging ook prima. (maar niet zo geschikt voor montage)
als je nieuwe bouten gebruikt met wat kopervet eraan werkt dat een stuk makkelijker bij het monteren!!!
Groetjes Wouter
lekkere boutjes zijn dat he van die bumpersteunen.
als je een moersplijter te pakken kunt krijgen moet je die eens proberen; losdraaien lukt toch bijna nooit zonder schrammen/schaafwondjes. vette ellende.
Bij een sloper van Jack had ik met de flex een gat in de kofferbodem gezaagd, dat ging ook prima. (maar niet zo geschikt voor montage)
als je nieuwe bouten gebruikt met wat kopervet eraan werkt dat een stuk makkelijker bij het monteren!!!
Groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-10-2004 10:33 #655446
door V300 register
Bedankt voor de tip; zo'n tool staat al een tijdje ergens hoog op mijn verlanglijstje. Maarja, leven/eten/onderhoud en onderdelen voor de auto hebben al een hele tijd een hogere prioriteit dan gereedschap.
Komt nog wel es, het heeft ook niet zo veel haast.
Komt nog wel es, het heeft ook niet zo veel haast.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-10-2004 14:16 #655447
Zo Diede, ik heb toevallig je site nog eens bekeken. Dat gaat er echt gaaf uitzien!! Cool idee van die ledjes overal in je dashboard...
Hoe heb je dat met die voobalk gedaan? Zelf gedaan/laten doen? Was het veel werk?
Gr Thomas
Hoe heb je dat met die voobalk gedaan? Zelf gedaan/laten doen? Was het veel werk?
Gr Thomas
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-10-2004 18:59 #655448
door V300 register
Hoi Thomas,
Bedankt voor het compliment! Binnenkort weer nieuwe foto's, ik ben mijn herfstvakantie lekker aan mijn autootje aan het verklussen, maar heb het kabeltje waarmee ik de foto's naar een computer kan sluizen in delft laten liggen.
Die voorbalk, ja dat is best wel een klusje. Eerst alles (lampen, motorkapsteunen, bumpersteunen, radiator, etc.) lospeuteren, dan met een puntlasboortje alle puntlasjes uitboren, dan de hele voorbalk er af (je hebt opeens een smak ruimte om je motor heen dan!), daarna met een slijptol alle roest en verf verwijderen van zowel je auto als de nieuwe voorbalk, zinkspray er op, goed positioneren (dat is bij mij ietwat fout gegaan, hij zit rechts een paar mm. te laag) en dan lassen. Al met al ben ik er een dag of twee mee bezig geweest. En dat ook alleen omdat ik het geluk had bij een naburig autoschadebedrijf te kunnen werken, die mij materiaal, gereedschap en tekst en uitleg hebben gegeven.
Als je dit laat doen ben je al gauw een paar honderd euro armer, ik heb het voor 35 Euro gefikst ;-)
Moet jij ook je voorbalk vervangen dan? In dat geval: succes.....
Bedankt voor het compliment! Binnenkort weer nieuwe foto's, ik ben mijn herfstvakantie lekker aan mijn autootje aan het verklussen, maar heb het kabeltje waarmee ik de foto's naar een computer kan sluizen in delft laten liggen.
Die voorbalk, ja dat is best wel een klusje. Eerst alles (lampen, motorkapsteunen, bumpersteunen, radiator, etc.) lospeuteren, dan met een puntlasboortje alle puntlasjes uitboren, dan de hele voorbalk er af (je hebt opeens een smak ruimte om je motor heen dan!), daarna met een slijptol alle roest en verf verwijderen van zowel je auto als de nieuwe voorbalk, zinkspray er op, goed positioneren (dat is bij mij ietwat fout gegaan, hij zit rechts een paar mm. te laag) en dan lassen. Al met al ben ik er een dag of twee mee bezig geweest. En dat ook alleen omdat ik het geluk had bij een naburig autoschadebedrijf te kunnen werken, die mij materiaal, gereedschap en tekst en uitleg hebben gegeven.
Als je dit laat doen ben je al gauw een paar honderd euro armer, ik heb het voor 35 Euro gefikst ;-)
Moet jij ook je voorbalk vervangen dan? In dat geval: succes.....
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2004 01:52 #655449
Das best een hele klus dan! Het is zo dat de onderste rand van de voorbalk heel lelijk gelast is en nog gepopnageld ook, waarschijnlijk omdat de rand aan het verdwijnen was.. Het is nu stabiel door tectyl en vooral veel noverox. Ik zit te denken een keer zon stripje te zoeken die de glt's hebben, dat valt precies over die rand heen, en het staat nog mooi ook vind ik. Maar dat dus alleen voor het optische aspect. Anderzijds is het wel meteen in orde als je het laat lassen, maar ik weet niet of ik me dat kan veroorloven. Als het een paar honderd euro kost niet, en dat heb ik er daarom ook niet voor over.
Maar goed, we zullen zien wat het brengt. Heeft iemand toevallig zon glt-strip liggen?
Gr Thomas
Maar goed, we zullen zien wat het brengt. Heeft iemand toevallig zon glt-strip liggen?
Gr Thomas
Moderators: Mark Smeets