ook voor roestpreventie en laswerk
Te goede diefstalbeveiliging
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-01-2004 20:05 #624485
door V300 register
Te goede diefstalbeveiliging is gemaakt door V300 register
hoi allemaal,
daags na de nieuwjaarsbijeenkomst had ik ineens weer wat nieuws met de volvo; het bestuurdersportier is niet meer van buitenaf te openen. ik kan hem nog op en van het slot zetten, het pennetje gaat braaf mee op en neer,
maar de handgreep gaat heel makkelijk, net alsof de deur gewoon op slot staat.
Zou dit iets kunnen zijn wat losgeschoten is of moet ik rekenen dan het zaakje uitgewisseld moet worden??
via de bijrijderskant de deur opendoen is nog te doen maar als ik straks via de achterklep naar binnen moet wordt het minder leuk (wel leuker voor de toeschouwers :-) )
groetjes Wouter
daags na de nieuwjaarsbijeenkomst had ik ineens weer wat nieuws met de volvo; het bestuurdersportier is niet meer van buitenaf te openen. ik kan hem nog op en van het slot zetten, het pennetje gaat braaf mee op en neer,
maar de handgreep gaat heel makkelijk, net alsof de deur gewoon op slot staat.
Zou dit iets kunnen zijn wat losgeschoten is of moet ik rekenen dan het zaakje uitgewisseld moet worden??
via de bijrijderskant de deur opendoen is nog te doen maar als ik straks via de achterklep naar binnen moet wordt het minder leuk (wel leuker voor de toeschouwers :-) )
groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-01-2004 21:32 #639722
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Te goede diefstalbeveiliging
Ik rijd al maanden met hetzelfde euvel. Heb de bekleding van de deur los gehad, blijkt inderdaad een stangetje gebroken te zijn. Heb een tiewrap aan het mechanisme vastgemaakt en dat langs de handgreep naar buiten gestoken, het lukt prima om daar de deur mee te openen.
Laatst brak de tiewrap. Zet nu iedere ochtend mijn tas op de bijrijdersstoel en open dan van binnenuit de bestuurders deur, of ga er van rechts af inzitten. Klinkt omslachtiger dan het is. Deze oplossing irriteert me nog zo weinig dat ik er voorlopig niets aan ga doen.
Voor de APK is een werkende deurgreep vreemdgenoeg niet nodig, werd laatst gewoon goedgekeurd.
Laatst brak de tiewrap. Zet nu iedere ochtend mijn tas op de bijrijdersstoel en open dan van binnenuit de bestuurders deur, of ga er van rechts af inzitten. Klinkt omslachtiger dan het is. Deze oplossing irriteert me nog zo weinig dat ik er voorlopig niets aan ga doen.
Voor de APK is een werkende deurgreep vreemdgenoeg niet nodig, werd laatst gewoon goedgekeurd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-08-2004 09:06 #639723
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Te goede diefstalbeveiliging
Wat zou je doen als het portier zowel van binnen
als van buiten niet meer open kan?
De inside handle bedient wel de ontgrendelingsknop
deze gaat netjes omhoog, maar de deur blijft zo
dicht als een kluis. Vreemd genoeg kan ik de sleutel
niet meer in het slot ronddraaien. Volgens mij
duidt dit op overmatige slijtage van de plaatjes
in de cilinder, waardoor de sleutelcode dus
eigenlijk veranderd is. Nieuwe handgreep, nieuw cilinderslot
met nieuwe plaatjes en borgpen heb ik, nu alleen de deur
nog even open zien te krijgen. Vanaf de bestuurderskant werkt alles
gewoon normaal. Siliconenspray in de cilinder spuiten
om de boel weer gangbaar te maken, hielp niet.
Is het mogelijk het slot rechtstreeks te bedienen
als ik het paneel aan de B-stijl iets wegbuig?
Iemand enig idee?
als van buiten niet meer open kan?
De inside handle bedient wel de ontgrendelingsknop
deze gaat netjes omhoog, maar de deur blijft zo
dicht als een kluis. Vreemd genoeg kan ik de sleutel
niet meer in het slot ronddraaien. Volgens mij
duidt dit op overmatige slijtage van de plaatjes
in de cilinder, waardoor de sleutelcode dus
eigenlijk veranderd is. Nieuwe handgreep, nieuw cilinderslot
met nieuwe plaatjes en borgpen heb ik, nu alleen de deur
nog even open zien te krijgen. Vanaf de bestuurderskant werkt alles
gewoon normaal. Siliconenspray in de cilinder spuiten
om de boel weer gangbaar te maken, hielp niet.
Is het mogelijk het slot rechtstreeks te bedienen
als ik het paneel aan de B-stijl iets wegbuig?
Iemand enig idee?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-08-2004 15:05 #639724
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Te goede diefstalbeveiliging
hmmmm.. dat is een lastige!!
waarschijnlijk is net als bij mijn wagen destijds (de oorzaak zat in een losgelopen scharnierpunt) eenvoudig op te lossen als je het eenmaal open hebt.. maarja.. dat is niet nu.
ik vrees eigenlijk dat je er een deurbekleding voor moet opofferen, om zo het deurmechaniek te kunnen benaderen.
zowieso vind ik deurmechanismes geen leuke klusjes, je kunt er zelfs met openstaande deur nauwelijks bij.
Groetjes Wouter
waarschijnlijk is net als bij mijn wagen destijds (de oorzaak zat in een losgelopen scharnierpunt) eenvoudig op te lossen als je het eenmaal open hebt.. maarja.. dat is niet nu.
ik vrees eigenlijk dat je er een deurbekleding voor moet opofferen, om zo het deurmechaniek te kunnen benaderen.
zowieso vind ik deurmechanismes geen leuke klusjes, je kunt er zelfs met openstaande deur nauwelijks bij.
Groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-08-2004 18:02 #639725
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Te goede diefstalbeveiliging
Vanmiddag even aan de deur gewerkt.
Portierbekleding zo ver mogelijk los gehaald.
De handgreep en het slot worden afgedekt door
een anti-diefstal plaat. Dit is een U-vormig stuk
plastic, waar ook de runchannel doorheen loopt.
Deze runchannel kun je uit het metalen profiel
trekken. Dit profiel scharniert en daarna kun je
het naar beneden klappen. Vervolgens kun je de
kleine moer met kruiskop verwijderen die de plastic
diefstalplaat en de handgreep vasthoudt. Aan de
andere zijde heeft de anti-diefstalplaat een
slobgat, dus die kon ik daarna verwijderen.
Toen zag ik dat het stangetje dat het slot bedient
als je aan de handgreep trekt, uit het armpje van
het slot gesprongen was. De plastic clip die dit
stangetje in het slot moet houden, was afgebroken.
Maar toen ik dit stangetje provisorisch terug
plaatste, ging de deur nog steeds niet open.
Ook van binnen niet. Ik mis echter nog een veertje.
Dit veertje zorgt ervoor dat het armpje dat het
slot bedient, mee wordt genomen als je de deur
via de binnenzijde opent. Morgen even zo'n ander
veertje gaan halen.
Portierbekleding zo ver mogelijk los gehaald.
De handgreep en het slot worden afgedekt door
een anti-diefstal plaat. Dit is een U-vormig stuk
plastic, waar ook de runchannel doorheen loopt.
Deze runchannel kun je uit het metalen profiel
trekken. Dit profiel scharniert en daarna kun je
het naar beneden klappen. Vervolgens kun je de
kleine moer met kruiskop verwijderen die de plastic
diefstalplaat en de handgreep vasthoudt. Aan de
andere zijde heeft de anti-diefstalplaat een
slobgat, dus die kon ik daarna verwijderen.
Toen zag ik dat het stangetje dat het slot bedient
als je aan de handgreep trekt, uit het armpje van
het slot gesprongen was. De plastic clip die dit
stangetje in het slot moet houden, was afgebroken.
Maar toen ik dit stangetje provisorisch terug
plaatste, ging de deur nog steeds niet open.
Ook van binnen niet. Ik mis echter nog een veertje.
Dit veertje zorgt ervoor dat het armpje dat het
slot bedient, mee wordt genomen als je de deur
via de binnenzijde opent. Morgen even zo'n ander
veertje gaan halen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets