ook voor roestpreventie en laswerk
Vervangen voorruit
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-01-2004 15:03 #624396
door V300 register
Vervangen voorruit is gemaakt door V300 register
Sinds Oud en Nieuw heb een groot gat in de voorruit (vuurwerk oid)van mijn 84er 340GL CVT. Is deze makkelijk te vervangen (hoe?) en hoeveel kost een nieuwe ruit (en waar te krijgen?)
Groeten,
Frits
Groeten,
Frits
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-01-2004 18:34 #639297
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vervangen voorruit
Heel makkelijk te krijgen. Nieuw in principe overal te koop, gebruikt ook nog redelijk te vinden.
Kun je goed zelf doen overigens. Doe een aantal dekens o.i.d. in je auto voor eventuele glasscherven. Druk dan gewoon met je voeten (wel schoenen aan!) het ruit eruit (naar buiten). Je kunt het beste het rubber laten zitten, dat zit onder achter 2 klemmetjes, moeilijk bij te komen.
Neem een ander voorruit, leg het rubber eromheen (onder nog steeds "vast" aan de auto). Doe een touwtje door het rubber een laat deze boven elkaar een stuk overlappen. Druk met 1 of 2 man het ruit met rubber op zijn plaats. en persoon in de auto trekt dan langzaam het touw eruit terwijl de 1 of 2 anderen op het ruit drukken.
Gevolg, je trekt het rubber weer op zijn plaats met een nieuw ruit erin.
Wat voor ruit zoek je overigens? Blank of getint met een donkere baan? Ik heb beide (goede staat) voor je staan.
Kun je goed zelf doen overigens. Doe een aantal dekens o.i.d. in je auto voor eventuele glasscherven. Druk dan gewoon met je voeten (wel schoenen aan!) het ruit eruit (naar buiten). Je kunt het beste het rubber laten zitten, dat zit onder achter 2 klemmetjes, moeilijk bij te komen.
Neem een ander voorruit, leg het rubber eromheen (onder nog steeds "vast" aan de auto). Doe een touwtje door het rubber een laat deze boven elkaar een stuk overlappen. Druk met 1 of 2 man het ruit met rubber op zijn plaats. en persoon in de auto trekt dan langzaam het touw eruit terwijl de 1 of 2 anderen op het ruit drukken.
Gevolg, je trekt het rubber weer op zijn plaats met een nieuw ruit erin.
Wat voor ruit zoek je overigens? Blank of getint met een donkere baan? Ik heb beide (goede staat) voor je staan.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-01-2004 12:06 #639298
door V300 register
Bedankt voor de inbouwtips. Er zit momenteel een voorruit in met een donkere groen/blauwe baan boven de voorruit. Of de ruit getint is, ik heb persoonlijk nog nooit verschillende gezien. Waar woon jij (ik in Hengelo) en hoeveel moet een ruit kosten?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-01-2004 13:12 #639299
door V300 register
Ik woon in Damwoude. Je hebt dus een getint voorruit. Heb beide staan, kun je goed het verschil zien.
Mail me even als je belang hebt.
Mail me even als je belang hebt.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-02-2005 10:47 #639300
door V300 register
Ik ga over twee weken mijn voorruit vervangen. Ik heb ook een ruit met een groene baan aan de bovenkant (340DL sedan, 1987). Maar echt getint kan ik hem niet noemen. Hoeveel soorten voorruiten zijn er?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-02-2005 10:55 #639301
door V300 register
als het niet net zo wit is als vensterglas (van je huis) is het getint.
er zijn dus ongetinte ruiten, getinte ruiten, en getinte ruiten met zonneband.
bv op jouw profielplaatje is duidelijk dat de ramen getint zijn. zo'n auto heeft meestal ook die zonneband.
Groetjes Wouter
er zijn dus ongetinte ruiten, getinte ruiten, en getinte ruiten met zonneband.
bv op jouw profielplaatje is duidelijk dat de ramen getint zijn. zo'n auto heeft meestal ook die zonneband.
Groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-02-2005 12:19 #639302
door V300 register
Getinte ruiten zonder zonneband worden overigens echt als schaarser......
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-02-2005 12:23 #639303
door V300 register
Jelle, dat touwtje dat snap ik. Maar hoe doe je dat dan als je de ruit van onderen vast laat zitten...
Je kunt het touwtje dan toch niet "rondleggen"....
Of doe jij het iets anders?
Overigens valt het wel mee, je maakt 2 schroeven aan elke kant van het dashboard los en je kunt het dashboard net genoeg naar voren trekken om bij de klemmetjes te komen. Het is even behelpen, maar het kan.
Je kunt het touwtje dan toch niet "rondleggen"....
Of doe jij het iets anders?
Overigens valt het wel mee, je maakt 2 schroeven aan elke kant van het dashboard los en je kunt het dashboard net genoeg naar voren trekken om bij de klemmetjes te komen. Het is even behelpen, maar het kan.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-02-2005 13:41 #639304
door V300 register
Hmm, heb laatst een getinte voorruit gespot voor 20 Euro. Heb getijfeld of het zelf goerd te doen was, en toen ik de knoop doorgehakt had was ik er uiteindelijk te laat bij, ruit was verkocht. Maar blijkbaar moet het geen probleem zijn nog eens voor die prijs wat te vinden.
Moderators: Mark Smeets