ook voor roestpreventie en laswerk
Achterbumper
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-02-2005 21:13 #624387
door V300 register
Achterbumper is gemaakt door V300 register
Ik wil graag de zwarte strip op mijn achterbumper vervangen. De vraag is alleen hoe? Moet ik dan eerst de hele achterbumper eraf halen? Zo ja..Hoe moet dat. Moet je met je steeksleutels onder de bumper gaan vriemelen. En moet je de moeren op de bumper dan losdraaien, of juist de moeren van de bumper op de carroserie?
Het mooiste zou natuurlijk zijn als je de bumper zou kunnen laten zitten en de zwarte strip van buiten af kunt vervangen.
Wie het weet mag het zeggen..
(er worden geen prijzen verdeeld )
Het mooiste zou natuurlijk zijn als je de bumper zou kunnen laten zitten en de zwarte strip van buiten af kunt vervangen.
Wie het weet mag het zeggen..
(er worden geen prijzen verdeeld )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-02-2005 12:43 #638255
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Achterbumper
waar begin je aan... de achterbumper is een behoorlijke rotklus mag ik wel zeggen.
je moet de 4 bouten, die door de achterste ophangingen van de bladveren lopen, losdraaien en eruit nemen. dan kun je de bumper eruit schuiven en de draadjes van je kentekenverlichting loshalen.
het probleem is dat die bouten bar slecht bereikbaar zijn. monteer nieuwe, en gebruik kopervet. mocht je het nog een keer los willen halen heb je een makkelijkere klus.
Groetjes Wouter
je moet de 4 bouten, die door de achterste ophangingen van de bladveren lopen, losdraaien en eruit nemen. dan kun je de bumper eruit schuiven en de draadjes van je kentekenverlichting loshalen.
het probleem is dat die bouten bar slecht bereikbaar zijn. monteer nieuwe, en gebruik kopervet. mocht je het nog een keer los willen halen heb je een makkelijkere klus.
Groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-02-2005 14:04 #638256
door V300 register
Wouter je hebt helmaal gelijk! Het is echte een rotklus....Op mijn site (
www.fredspies.nl
) staat een foto reportage van de montage van mijn trekhaak. Daarvoor moet ook de bumper eraf...Zelfs met een smeerput, goed humeur en een fantastische klusmaat is het geen fijn karwei!
Tip van het kopervet is door ons ook in de praktijk gebracht en dat komt mooi uit bij de montage van eventuele smoked silver bumpers...:-)
Tip van het kopervet is door ons ook in de praktijk gebracht en dat komt mooi uit bij de montage van eventuele smoked silver bumpers...:-)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-02-2005 15:27 #638257
door V300 register
Kheb een tipje. Een kleine flex met een afgesleten doorslijpschijf (ca. 10 cm doorsnee) past net om de bout boven de uitlaatpot te bereiken. Ik heb zelf een zgn Dremel-tool waar ik de moeren mee heb ingeslepen. Anders gaat het bijna nooit tenzij er inderdaad kopervet werd gebruikt. Sterkte ....
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-02-2005 23:14 #638258
door V300 register
Dit wordt dus wel een hele zware bevalling als ik het zo mag geloven.
Kan die zwarte strip niet op een andere manier worden vervangen??????
Want ik moet anders 2 bumpers lospriegelen, 1 op de sloop en 1 van mijzelf....
Kan die zwarte strip niet op een andere manier worden vervangen??????
Want ik moet anders 2 bumpers lospriegelen, 1 op de sloop en 1 van mijzelf....
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-02-2005 00:20 #638259
door V300 register
bram kom ff langs heb nog een achterbumper liggen met een deuk maar rubber is volgens mij nog goed 0505716121 vinkhuizen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-03-2005 20:56 #638260
door V300 register
He' jongens, dank je, zeker Fred met zijn foto.
Iets recht van het midden zit bij mij een flinke deuk. Eerst dacht ik ander kopen maar ga eerst inteligent bezig. Het plastic is niet gebroken of gescheurd. Ik ga over de lengte een balk tegen de bumper duwen en zet een grote lijmklem achter de deuk op het stalen binnenwerk van de bumper en probeer zo de boel terug te brengen door de lijmklem aan te draaien. Als het niet lukt dan gooi ik er een ander op.
Iets recht van het midden zit bij mij een flinke deuk. Eerst dacht ik ander kopen maar ga eerst inteligent bezig. Het plastic is niet gebroken of gescheurd. Ik ga over de lengte een balk tegen de bumper duwen en zet een grote lijmklem achter de deuk op het stalen binnenwerk van de bumper en probeer zo de boel terug te brengen door de lijmklem aan te draaien. Als het niet lukt dan gooi ik er een ander op.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-03-2005 17:06 #638261
door V300 register
Fred,
Als je toch de bumper los hebt probeer dan met een verfbrander gelijk de boel flink warm te stoken. Zo warm dat het kunsstof net niet smelt.
Mij lukt het om een bumper die echt heel erg in elkaar zat nog zo te corrigeren dat het van een afstandje heel netjes lijkt.
Als je toch de bumper los hebt probeer dan met een verfbrander gelijk de boel flink warm te stoken. Zo warm dat het kunsstof net niet smelt.
Mij lukt het om een bumper die echt heel erg in elkaar zat nog zo te corrigeren dat het van een afstandje heel netjes lijkt.
Moderators: Mark Smeets