ook voor roestpreventie en laswerk
TREKHAAK
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-03-2005 19:51 #624377
door V300 register
TREKHAAK is gemaakt door V300 register
Hoi, allemaal,
Mijn vraag voor vandaag: ik was op de sloop geweest voor een trekhaak voor mijn volvo 340 winner uit 1983.. Die op de sloop staan komen allemaal vanaf 1987.. En die trekhaken zitten ofwel aan de kokerbalk vast met een plaat naar boven aan de zijkanten dus, verticaal, of met een plaat naar boven horizontaal.
Ik zie nog verticaal nog horizontaal gaten in mijn auto daarvoor, zou ik deze moeten boren. Kunnen ze er allebei in, met horizonale plaat en verticale?
Jee wie begrijpt dit nu nog....???
Groetjes jos
Mijn vraag voor vandaag: ik was op de sloop geweest voor een trekhaak voor mijn volvo 340 winner uit 1983.. Die op de sloop staan komen allemaal vanaf 1987.. En die trekhaken zitten ofwel aan de kokerbalk vast met een plaat naar boven aan de zijkanten dus, verticaal, of met een plaat naar boven horizontaal.
Ik zie nog verticaal nog horizontaal gaten in mijn auto daarvoor, zou ik deze moeten boren. Kunnen ze er allebei in, met horizonale plaat en verticale?
Jee wie begrijpt dit nu nog....???
Groetjes jos
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-03-2005 20:05 #639135
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic TREKHAAK
het type van Brink, met horizontale plaat (er zit als het goed is ook een stuk plaat in de kofferruimte!) is stevig en het meest voorkomend.
voor montage moet je eerst de zijsteunen monteren samen met de achterbumper (4 lange bouten, rotklus) als het zaakje dan goed gericht is etc, kun je vanonder gaatjes boren op de plekken waar de bouten voor de plaat moeten komen. dan de plaat in de kofferbak leggen, flink tectyl aan de boorgaten spuiten en de bouten monteren.
voor montage moet je eerst de zijsteunen monteren samen met de achterbumper (4 lange bouten, rotklus) als het zaakje dan goed gericht is etc, kun je vanonder gaatjes boren op de plekken waar de bouten voor de plaat moeten komen. dan de plaat in de kofferbak leggen, flink tectyl aan de boorgaten spuiten en de bouten monteren.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-03-2005 20:31 #639136
door V300 register
members.home.nl/fredspies/trekhaak.htm
daar staat een montage van een trekhaak...wellicht dat dat de zaak extra verduidelijkt...
Gr Fred
daar staat een montage van een trekhaak...wellicht dat dat de zaak extra verduidelijkt...
Gr Fred
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-03-2005 21:14 #639137
door V300 register
Het kan ook anders....
Maar dan moet Jos een flink stuk rijden.
zie:
www.marktplaats.nl/markt/autodiversen/ondvo lvo/35974.htm?ret=%2Fmarkt%2Fautodiversen%
Maar dan moet Jos een flink stuk rijden.
zie:
www.marktplaats.nl/markt/autodiversen/ondvo lvo/35974.htm?ret=%2Fmarkt%2Fautodiversen%
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-03-2005 07:35 #639138
door V300 register
Zie ik het nu goed, dat de bumper met trekhaak maar met 2 bouten vast zit, inplaats van 4? Ik heb het niet over de trekhaak, die zit met veel meer bouten vast
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-03-2005 08:56 #639139
door V300 register
bij de brink trekhaak blijven de bumpersteunen behouden. bij de op de foto's afgebeelde volvo trekhaak vervallen die. de bumper wordt rechtstreeks aan de trekhaak bevestigd.
ik wil niet veel zeggen, maar volgens mij is een brink een stuk steviger.....
ik wil niet veel zeggen, maar volgens mij is een brink een stuk steviger.....
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-03-2005 09:56 #639140
door V300 register
De TOBO trekhaak, door Volvo origineeel geleverd, is er nog steeds niet afgevallen... :-)
Ook niet van mijn 360 destijds met de zelfde schoonmoederknop...daar heeft echt alles al achtergehangen...en er is nooit iets kwijt geraakt onderweg. Maar misschien dat je in theorie gelijk hebt Wouter :-)
Gr Fred
Ook niet van mijn 360 destijds met de zelfde schoonmoederknop...daar heeft echt alles al achtergehangen...en er is nooit iets kwijt geraakt onderweg. Maar misschien dat je in theorie gelijk hebt Wouter :-)
Gr Fred
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-03-2005 10:39 #639141
door V300 register
ja, kan zijn dat sterker gelijk staat aan overkill.
heb wel eens een trekhaak van een belgische fabrikant gehad (kwam vanonder een 345) die had zelfs een hele V-vormige beugel die helemaal aan de voorkant van de tank uitkwam! dat zag er echt superstevig uit.
heb wel eens een trekhaak van een belgische fabrikant gehad (kwam vanonder een 345) die had zelfs een hele V-vormige beugel die helemaal aan de voorkant van de tank uitkwam! dat zag er echt superstevig uit.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-03-2005 12:28 #639142
door V300 register
Ach Wouter, in dat geval kies ik liever voor Overkill dan Roadkill!!
Wel cool trouwens die trekhaak...waar issie gebleven?
Gr Fred
Wel cool trouwens die trekhaak...waar issie gebleven?
Gr Fred
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-03-2005 13:01 #639143
door V300 register
heb m verkocht, want ik had toen een brink gevonden die ook al onder de 343 zat (waarvan de kogel was afgezaagd)
dus hoefde geen nieuwe gaten te boren etc.
Groetjes Wouter
dus hoefde geen nieuwe gaten te boren etc.
Groetjes Wouter
Moderators: Mark Smeets