Sleuteldag 3 oktober Lienden
- V300 register
- Verbannen
Mods edit
Topic title aangepast, zodat dit topic meteen als forum aankondiging fungeert.
Zie hieronder de tekst die ook op de website staat.
Eindelijk mogen we weer evenementen organiseren!
Dit najaar zijn we nog te gast bij ons vaste sleuteladres, Svenska Bildelar / Gerard Mulder.
Aanmelden
Zoals altijd is aanmelden verplicht. Hierbij geef je aan:
model auto
type motor (B200, B19, B17, B14, D16)
type aandrijving (CVT, handbak 4 of 5 versnellingen)
welke klussen je wil uitvoeren
Naam
Lid-nr
06-nr en e-mail
Stuur deze gegevens naar:Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Je wordt dan ingepland. Dit hangt mede af van het feit of een brug noodzakelijk is.
Gezien het aantal bruggen, maar ook de COVID-19 richtlijnen is het aantal inschrijvingen beperkt.
Iedereen is welkom, ook alleen voor even te kijken / buurten. Maar meldt je wel aan via mail, zodat dit allemaal veilig kan!
En volg de richtlijnen van het RIVM en blijf bij klachten thuis! Meldt je dan ook even af.
Graag tot 3 oktober!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Staat in de Volvoice en op de club site.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 270
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
We houden ons aan de RIVM regels en er is nu een ochtend en middag planning gemaakt, om zo meerdere mensen de kans te geven aanwezig te kunnen zijn.
Er volgt 14 november nog een tweede sleuteldag!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
We houden ons aan de RIVM regels en er is nu een ochtend en middag planning gemaakt, om zo meerdere mensen de kans te geven aanwezig te kunnen zijn.
Er volgt 14 november nog een tweede sleuteldag!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
eipmiw;258438 schreef : Mijn Volvo 340 is tiptop in orde (denk ik tenminste) en daarom is er voor mij niet veel te doen in Liende. Er staan nog twee dingen op mijn verlanglijst: stoelverwarming en mistlampen. Omdat de stoelen uit de 340 erg basic waren heb ik de bank plus stoelen uit mijn vorige 340 sedan overgezet. Dat was een special met stoelverwarming dus de juiste stoelen zitten er al in. Weet iemand wat ik aan materiaal nodig heb? De mistlampen zijn niet echt nodig maar zo voorkom ik meteen roestvorming in de uitsparingen.
Voor de stoelverwarming: bij mijn weten alleen de knopjes en het kabelboompje tussen knopjes en stoelen. De voeding lag bij mijn 360 al opgerold en ingetaped voorbereid op de originele kabelboom, ergens ter hoogte van de pook.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik ga vandaag ook sleutelen, aan de 343. Rembekrachtiger en hoofdremcilinder vervangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Roderik Schaar
- Nieuw lid
Dus met enige vertraging (en regen, daar stel ik de oude dame liever niet aan bloot) op weg naar Lienden om mijn koppeling af te (laten??) stellen, nog nooit gedaan. Dat bleek een kwestie van zes boutjes en wat stelplaatjes, fluitje van een cent en een half uur o.i.d., weer wat geleerd. Bij de proefrit geconstateerd dat de koppeling (met 21mm-plaatjes) nu erg strak aangrijpt, helemaal top.
Toen dachten we de stationair even af te stellen, bleek een aantal slangen nog origineel, althans na 17 jaar stilstand nog niet vervangen. Klein wonder dat motor en vario desondanks gewoon nog c.q. al heel soepel samenwerkten. Gelukkig wist Steven precies hoe of wat en had Gerard nog een paar NOS-slangen liggen, dus alles wat oud, droog, gescheurd of anderszins niet goed genoeg meer was, eraf gehaald en vervangen. Toen ontsteking en contactpunten scherp gesteld, waardoor de oude dame sindsdien weer op eerste verzoek start.
Tenslotte bleken de korte sisgeluiden en kleine rookwolkjes die we tussendoor hadden waargenomen, veroorzaakt door een lek membraan in de carburateur, waardoor benzine op het uitlaatspruitstuk lekte... en doordat alle aan- en afvoerslangetjes inmiddels goed aangesloten zaten, flink wat meer dan voor aanvang van al die klusjes. Leek dus wel wijs daar nog wat aan te doen! Gelukkig had Gerard ook nog wat 340-Weber-carburateurs liggen, zodat dit gevaarlijke euvel ook kon worden verholpen.
Tenslotte heeft Steven mijn enigszins amateuristische remdruksensordoorverbinding (aluminiumfoliestripje en plakbandwikkel eromheen, conform beschrijving op dit forum) vervangen door een meer professionele verbinding (in afwachting van een nieuwe remdruksensor - inmiddels bijna een jaar in bestelling bij het magazijn van de Daf-club).
Daarna een uitgebreide proefrit van Lienden naar Ouddorp en via Oostvoorne terug naar huis in corona-hotspot Rotterdam (ter geruststelling van de deelnemers van vandaag: wij wonen niet in het centrum waar al die besmette jongeren uithangen, maar in Kralingen, aan de uiterste, groene, ruime, onbesmette rand van de stad; althans, ik ken nog niemand in de buurt die Corona heeft of heeft gehad). Tussendoor in een stevige file terechtgekomen en daarna flink doorgereden voor mijn afspraak in Ouddorp, dus met tevredenheid geconstateerd dat ook de vorig jaar eigenhandig -tig keer gespoelde (origineel-kleine) radiator het inmiddels weer prima doet.
Nu zeer tevreden thuis op de bank: je komt voor het stellen van een koppeling en gaat met vrijwel gereviseerde motor weer naar huis Bovendien met Steven nog een “boodschappenlijstje” gemaakt voor een volgende gelegenheid: contactpunten (lijken ook nog origineel), bougies (zitten nu 2 soorten in...), dashboardlampje repareren, achterruitverwarming nakijken, misschien een hoogspanningsbobine (heet die zo?) en op zoek naar originele 340-ruitenwissers, die lager en vlakker op de ruit liggen, dan wat er nu op zit (als iemand die weet, graag een tip!).
Voor nu veel dank aan Gerard, Steven en Mark die deze mooie dag weer mogelijk gemaakt hebben! Helaas vanmiddag gerealiseerd dat de volgende sleuteldag als het ware in het kwarttarief valt, dus daar zal mijn steeds mooiere 340 helaas niet bij zijn... Maar dat mag de pret van vandaag niet drukken, nogmaals veel dank!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.