Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.

Volvodrive Treffen 2017

  • Roderik Schaar
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2017 13:24 #967776 door Roderik Schaar
Beantwoord door Roderik Schaar in topic Volvodrive Treffen 2017
Je maakt me wel heel benieuwd welke (financiële) waarde er aan de cabrio is gehangen...

Vind het wel teleurstellend dat de historisch-culturele waarde voor de fabriek kennelijk niet groot genoeg was om hem in het museum te houden (hij stond toch in de opslag in Gothenburg?).

Overigens heb ik ook wel eens begrepen dat er 2 fabrieksprototypes zijn gebouwd, weet jij ook daarvan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
30-05-2017 13:33 #967777 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvodrive Treffen 2017
De cabrio stond in 'de kelder van Beesd' waar allemaal Nederlandse Volvo staan / stonden.
Deze inhoud is gedeeltelijk geveild. Behalve de cabrio is er ook een bijna nieuwe 360 verkocht en nog wat andere Nederlandse Volvo's.
Ik ben het met je eens dat het jammer is dat 'Volvo Zweden' deze auto's niet naar het museum in Zweden heeft gehaald.
Behalve een cabrio is er volgens mij ook een 'nep cabrio' gebouwd, met een met leer bekleed dak alá Volvo 262.
En er is ook nog een estate gemaakt, die heeft ooit op onze clubstand tijdens de VKB gestaan.
Het bedrag voor een cabrio had in elk geval 5 cijfers voor de komma ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-05-2017 13:59 #967778 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvodrive Treffen 2017

v0lv0freak;245692 schreef : En er is ook nog een estate gemaakt, die heeft ooit op onze clubstand tijdens de VKB gestaan.


Deze estate is nog wel van een particuliere eigenaar?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
30-05-2017 14:24 #967779 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvodrive Treffen 2017

NickN;245693 schreef : Deze estate is nog wel van een particuliere eigenaar?


Volgens mij stond die ook in de kelder van Beesd. Of die verkocht is weet ik niet?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-05-2017 18:03 #967780 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvodrive Treffen 2017

Zebo010;245685 schreef : Beste General Custom,

Je schrijft over geruchten dat er een 300 Cabrio te zien zal zijn op het Volvodrive Treffen 2017. Welke geruchten gaan er, weet je ook hoe betrouwbaar die zijn? Hebben we het dan over het witte fabrieksprototype (met rood interieur)? Die zou ik heel graag eens in het echt zien...


Inderdaad, wat Mark zegt. Alleen, ik vind de toezegging die men gedaan heeft dat er een 300-serie cabrio gaat staan te vrijblijvend om het een feit of belofte te noemen. Ik kan me zomaar voorstellen dat als bijvoorbeeld het weer tegen zit, er helemaal geen cabriolet versie zal staan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2017 18:45 #967781 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvodrive Treffen 2017

v0lv0freak;245694 schreef : Volgens mij stond die ook in de kelder van Beesd. Of die verkocht is weet ik niet?

die estate heeft niet in de kelder van Beesd gestaan, heb daar zelf nog rondgelopen.

de cabrio daar wel gezien, zat toen al nog wel wat werk aan om hem weer in orde te krijgen; oa het stoffen dak hing aardig op half 7

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Roderik Schaar
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2017 19:13 #967783 door Roderik Schaar
Beantwoord door Roderik Schaar in topic Volvodrive Treffen 2017
OK, allemaal veel dank voor jullie reacties. Had al zin om er maandag heen te gaan, maar als er een goede kans is op de cabrio, ga ik zeker.

Nadat ik eerst vrijdag a.s. mijn nieuwe aanwinst uit Limburg heb opgehaald: de metallic-rode (kleurnr. 186) 340 GL Vario uit 1984 met
* 47.000 km
* deuk in rechterachterportier (hopelijk uitdeukbaar)
* allerlei originele extra's (schuifdak, lichtmetalen 460 GLE-velgen, pluche bekleding, louvre achterop, luchthapper voorop, mooie stereo, brandblusser en zaklampje voorin, reservetankje en opbergvakjes achterin)
* én vrijwel zonder roest
die jullie wellicht onlangs kort op Marktplaats hebben zien staan :-)

Ben alleen bang dat die na 16 jaar schorsing maandag nog niet rijdt. Later elders meer!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2017 19:58 #967784 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvodrive Treffen 2017
Ah,de 340 cabrio van mijn favoriete dealer? Diezelfde heeft met veel plezier een goede week geleden mijn 360 voor het eerst in 15 jaar weer APK gekeurd!

Helaas heb ik 5 juni geen tijd, maar ik denk dat ik die cabrio nog wel vaker ga zien :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Roderik Schaar
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2017 20:14 #967786 door Roderik Schaar
Beantwoord door Roderik Schaar in topic Volvodrive Treffen 2017
Beste volvofiel,

Mag ik dan weten wie jouw favoriete dealer is? En heeft hij de cabrio normaliter ergens in een showroom staan of in een privé-stalling?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
30-05-2017 20:40 #967788 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvodrive Treffen 2017
Aah dan heb jij gemaild voor het grote 300 boek. Onze clubwinkelier heeft je proberen te bellen, maar je nam niet op. Is het inmiddels gelukt? ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD