Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.

Sleuteldag Leidschendam 27 Mei 2017

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-03-2017 09:55 #634452 door V300 register
Sleuteldag Leidschendam 27 Mei 2017 is gemaakt door V300 register
Hallo allemaal,

Op de site heeft de laatste maanden het evenement Sleuteldag Leidschendam gestaan voor a.s. zaterdag 1 April.

www.volvo300club.nl/evenementen.php?evenementid=243

Helaas waren er tot gisteren maar 3 aanmeldingen (waarvan 1 onze nieuwe mede-TC vrijwilliger Steven was :y:) en voor Kevin (onze vaste begeleider bij deze garage) was er ook iets tussen gekomen waardoor deze dag niet goed meer uit kwam.

We hebben dus nu de beslissing genomen om de dag a.s. zaterdag in ieder geval NIET door te laten gaan, maar wel op een andere dag in MEI.

Of dit 6, 13, 20 of 27 Mei wordt is nog niet definitief beslist, dit hangt een beetje af van de oorspronkelijke aanmelders voor 1 april en of er veel nieuwe animo is voor een van deze data.

Graag iedereen die overweegt te komen sleutelen even in de agenda kijken en dit doorgeven!!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Albert Jan Algera
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2017 12:14 #967137 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Sleuteldag Leidschendam 27 Mei 2017
Ik wil een voorruit vervangen van een 300. Heb van meerdere mensen gehoord dat dit best te doen is en ook dat er vaak lekkage ontstaat (dat wil ik dus voorkomen). Lijkt me mooi klusje voor sleuteldag om dit juist te doen. Dus ik heb wel interesse in deze aanstaande sleuteldag.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2017 13:09 #967140 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Sleuteldag Leidschendam 27 Mei 2017
Het kan een grote klus worden als het dashboard los moet vanwege de clipjes bij de paravaan. Het is naar mijn ervaring zeker een paar uur werk als dit nodig is. Als er roest tevoorschijn komt dan is het verstandig deze te behandelen of aan te pakken. Afdekken, weghalen of behandelen kost meer tijd (droogtijd). Dan zit er een risico in dat je zonder voorruit of beter met je oude ruit er in naar huis rijd. Een nieuwe ruit er in zetten, die er dan vaak later weer uit moet vind ik dan onverstandig.

• Albert Jan Algera
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2017 13:28 #967142 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Sleuteldag Leidschendam 27 Mei 2017
aha, dingen zoals dashboard los enz zou ik al van te voren kunnen doen. Maar met roest enzo, zou idd lastig zijn. Misschien dan toch maar in een weekend thuis doen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-04-2017 14:38 #967145 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sleuteldag Leidschendam 27 Mei 2017
Heb interesse om te komen, maar mogelijk ben ik toch verhindert. Uitlaat, of een deel ervan, staat op mijn verlanglijstje.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-04-2017 19:10 #967154 door V300 register
Ik heb sowieso wel interesse om te komen. In ieder geval de luchtspleet van de koppeling maar weer eens meten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2017 18:50 #967196 door V300 register

Albert1;245020 schreef : Ik wil een voorruit vervangen van een 300. Heb van meerdere mensen gehoord dat dit best te doen is en ook dat er vaak lekkage ontstaat (dat wil ik dus voorkomen).

Lekkage kun je voorkomen door niet-lijmende ruitenrubberkit tussen raam en rubber en tussen carrosserie en rubber te smeren. Roest onder het rubber kun je inderdaad het beste meteen weghalen. Vroeg komen op een sleuteldag en een paar uur blijven buurten/helpen en je kunt beginnende roest prima behandelen tussen het demonteren en monteren van de ruit door. Als het snel droog moet zijn zou ik de roest weg dremelen en een fles Brunox en zinkspray kopen om er op te spuiten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2017 15:22 #967219 door V300 register

General Custom;245083 schreef : Lekkage kun je voorkomen door niet-lijmende ruitenrubberkit tussen raam en rubber en tussen carrosserie en rubber te smeren. Roest onder het rubber kun je inderdaad het beste meteen weghalen. Vroeg komen op een sleuteldag en een paar uur blijven buurten/helpen en je kunt beginnende roest prima behandelen tussen het demonteren en monteren van de ruit door. Als het snel droog moet zijn zou ik de roest weg dremelen en een fles Brunox en zinkspray kopen om er op te spuiten.

Als het snel droog moet zijn zou ik maar wel een fohntje meenemen want anders moet je misschien wel te lang wachten tot die zincspray droog/hard genoeg is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-04-2017 18:13 #967238 door V300 register

Robert340;245106 schreef : Als het snel droog moet zijn zou ik maar wel een fohntje meenemen want anders moet je misschien wel te lang wachten tot die zincspray droog/hard genoeg is.

Dat droogt vrij snel hoor, een paar uurtjes blijven kletsen en het moet lukken. Fohnen zou ik afraden, dan maak je de bovenste laag droog en blijft het geen er onder nat waardoor dat veel minder snel droogt en minder goed hecht. Wat je wel zou kunnen doen is het staal warm stoken met een brandertje (warm, niet gloeiend) en dan spuiten, dan brandt het in en is het meteen droog. Echter denk ik dat een garagebedrijf hier niet mee in zal stemmen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-04-2017 22:31 #967252 door V300 register
De datum wordt 27 Mei!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC