Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.

2-3 Mei Dafhobby dagen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-04-2015 13:51 #957060 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 2-3 Mei Dafhobby dagen
Ha! Ik ga gewoon gezellig patat eten aldaar; met mijn schakelbakkie. Zal hem wel even wassen voor de tijd. Wat ik al zei, zin in.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2015 10:42 #957071 door V300 register
Vroeger was dat zeker zo dat de dafclub alleen vario's wilde. Maar ja, nu hebben wij ook een sectie 440, en als dat verder gaat zullen dat er ook meer worden. Het is ook een beetje bestaandsrecht van een club in ere houden. Stel dat er dadelijk van de 2000 340?rs nog 500 over zijn, is het maar de vraag of alleen de 340 genoeg is om een club op te laten draaien...

Bedoel eerst was het bij de dafclub alleen de vario's nu ook de handbak van de 340, dadelijk alles wat zo,n beetje in Born gemaakt is in een bepaalde periode. Dat ga je krijgen... Als het kiezen is tussen opheffen of een type wagen erbij nemen is de keus niet zo heel moeilijk....

Dus ook bij ons zal het in de toekomst wellicht nog uitbreiden. Wellicht wel na de volvo 66, of weet ik veel.... Maar het kan lang duren voordat dat zo is, het is maar net hoeveel 300 series erover blijven. Afhankelijk daarvan is het nodig om na andere volvo's te kijken of dat niet te doen.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2015 10:49 #957072 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 2-3 Mei Dafhobby dagen
We worden door een Belgische DAF-club uitgenodigd voor een toertocht. Er hoeft niet voor betaald te worden, het is geheel belangeloos.

En dan zijn we zo brutaal om te roepen dat het discriminatie is dat de handgeschakelde 340's niet mee mogen rijden. Ik hoop dat we een volgende keer nog uitgenodigd worden...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2015 12:03 #957075 door V300 register
Hoe het met de Belgische DAF club zit weet ik trouwens niet, (of die ooit alleen vario's alleen maar wilde of niet eens een 340 is immers geen daf dus zo raar is dat niet)

Wel dat het zeker belangeloos is. Ze hebben er geen enkel belang bij. Denk je dat ze denken dan kunnen we in Nederland leden gaan werven? Daar geloof ik niets van, het is puur om een zo groot mogelijke club te hebben omdat dit nu eenmaal gezellig is.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2015 12:11 #957076 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic 2-3 Mei Dafhobby dagen

volvofiel;236178 schreef : We worden door een Belgische DAF-club uitgenodigd voor een toertocht. Er hoeft niet voor betaald te worden, het is geheel belangeloos.

En dan zijn we zo brutaal om te roepen dat het discriminatie is dat de handgeschakelde 340's niet mee mogen rijden. Ik hoop dat we een volgende keer nog uitgenodigd worden...

Brutaal zou ik het niet noemen maar eerder mijn ongenoegen uitspreken dat de ene wel en de ene niet mee mag doen zoals in tweede instantie wordt geschreven, in de eerste post van dit topic:

dafhobby;236066 schreef : Toertocht:
Classic Daf organiseert deze dag een toertocht door het Limburgse land en iedereen met een DAF en Volvo 66/300 is uitgenodigd om hieraan deel te nemen.

er wordt hier duidelijk een uitnodiging geschreven voor de Volvo 300 dit houdt voor mij in de 343 - 345 vario en schakel, 340 vario en schakel en de 360

en in een andere post wordt dan gezegd dat allen de vario rijders mogen deelnemen:

MichelH;236131 schreef : Even ter vervollediging van de uitnodiging van de Dafhobby dagen op 2 en 3 mei as:
deelname aan de toertocht, ingericht door Classic Daf is enkel bedoeld voor Daf personenwagens, Volvo 66 en Volvo 3** variomatic rijders.

ook hier wordt een algemene benaming van de Volvo 300 serie gebruikt nl:

MichelH;236131 schreef : Volvo 3**

Maar als je dan echt strikt zou gaan, dan zou de Volvo 66 [ook al is het een "omgedoopte" DAF 66] ook niet mee mogen bij een DAF vereniging.

Ik bedoel maar wij rijden in auto's die langzaam uit het straatbeeld verdwijnen. Ik was in eerste instantie ook niet blij als lid van een Volvo 300 club dat de 400 serie op het forum erbij kwam maar zoals ik zei hierboven onze auto's worden schaars.

en als het zo verder gaat zal er wellicht een forum ontstaan die allen is voor de DAF's en in Nederland geproduceerde Volvo's.

Laten we niet van de overbekende mug een nog overbekendere olifant maken, het is zoals ik enige posten terug schreef als ik niet als bezet was dan zou ik graag zijn gekomen en mee zijn gereden

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2015 11:15 #957090 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic 2-3 Mei Dafhobby dagen

volvofiel;236178 schreef : We worden door een Belgische DAF-club uitgenodigd voor een toertocht. Er hoeft niet voor betaald te worden, het is geheel belangeloos.

Bij mijn weten is de enige Belgische DAF Club nog altijd Daf Club Belgium met zijn secretariaat in Kessel, Belgie.
De Daf club waar hier naar gerefereerd wordt :loser: is bij mijn weten een Nederlandse club :woops: waarvan de secretaris toevallig in Belgie woont, kijk maar eens naar het webadres.

Yep indeed, er zijn dus 2 Daf clubs in Nederland maar dat brengt ons te ver van het onderwerp.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-04-2015 17:24 #957093 door V300 register
Ja op die site stond inderdaad in Belgi? een betaalde toertocht en alleen vario's.... Dus ik dacht al wat vreemd. Maar beetje non discussie is het wel.

Discriminatie... Pff. Hoevaak halen ze hier wel niet vroeger 440 discussies van het form af of van de volvo 66. Die worden nu wel gewoon beantwoord, terwijl ze vroeger zouden zeggen only 300...

Al snap ik het wel want je wil het ook wel weer zuiver houden. Anders kan iedereen hier gaan posten over zijn volvo s40 of wat dan ook... Maar neem van mij aan, in de toekomst zal ook de volvo 300 club een breeder karakter krijgen. Jaar of 15 a 20. Zelf vermoed ik dat het een 66/340/440/240 club gaat worden.... onder dezelfde naam. Kan niet anders, ga maar na hoeveel 300 series er over 20 jaar zijn. Waarschijnlijk een paar honderd.... (200 ofzo, gok ik) als dan 10% lid is van de club zit je met 20 man, dat is eigenlijk te weinig om een club op te draaien.

Dat is dus ook zo met zo,n toertocht, je kunt moeilijk een toertocht houden met 3 wagens. Dus in de toekomst zullen ze het wel breeder gaan trekken naar andere types en uitvoeringen. Die wel enige overeenstemming met elkaar hebben, bijvoorbeeld in Born gebouwd en dergelijke.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-04-2015 20:40 #957094 door V300 register

Markvictor;236200 schreef : Zelf vermoed ik dat het een 66/340/440/240 club gaat worden.... onder dezelfde naam.

Beetje behoorlijk off-topic, maar kennen jullie die ''schrap wat niet in het rijtje thuishoort''-spelletjes? :humor::D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-04-2015 21:17 #957096 door V300 register
Als het er 1 is zou ik de 240 eruit halen, die is niet in NL gebouwd. De andere versies hebben trouwens ook allemaal vario uitvoeringen zelfs de 440. Of wilde je er 3 uithalen, dan weet ik al welke drie dat zijn...

• BartJu
  • Elite lid
  • Elite lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
20-04-2015 21:57 #957101 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic 2-3 Mei Dafhobby dagen
Wilde 66 en 440 eruit halen.
Reden: die heb ik niet.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC