nabespreking diagnosedag 14-3-2015 Bleiswijk
- V300 register
- Verbannen
Ik had nog wat (telefoon)fotootjes geschoten...
??n V3C-lid is met auto gekomen & zonder weer thuis gekomen (Althans, neem ik maar aan... ) & ondergetekende neemt morgen eens contact op om er nog een 340 achter te laten...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Diagnoses gesteld:
- de 340 cvt van Marinus; had een enigszins ruwe stationairloop (soms leek ie het maar op 3 cilinders te doen) en ondanks alle onderhoudsdingen en geen vacuumlekkage nog niet verholpen.
Het bleek helaas al gauw na het openen van de motorkap dat het expansievaatje van het koelsysteem vol zat met bruine drab en door overdruk de hele buitenkant ook roestkleur geworden was. Even ruiken aan het vaatje bevestigde dat het een uitlaat/olie achtige lucht had en dus de conclusie koppakking lek of kop gescheurd. jammer maar helaas een flinke sleutelklus voor de boeg.
- de 360 met rechts stuur van Arno; kachelblower deed het niet meer, met een zelf aangelegde overbrugging deed ie het wel maar de standen van de knop klopten niet meer. Oorzaak kachelweerstand; Door aanwezigheid van Airco kon de kachelbox niet effe eenvoudig uitgebouwd worden maar door de clipjes rondom los te halen kon deze toch bereikt worden om te checken / door te meten. Inderdaad niet goed en als je zover bent toch ook maar gelijk gerepareerd :+ tevens heeft Arno zelf de elektrische raambediening weer werkend gemaakt.
- de 340 cvt van Ed; diagnose / controle van de CVT koppeling en aandrijving. Alles in orde!
- 340 cvt van een nieuw clublid uit Leidschendam; waarschijnlijk speling, of mogelijk afstellings kwestie van de schakelstang tussen pook en primaire tandwielkast. Gaan we op de sleuteldag in Leidschendam (hij woont nota bene in dezelfde straat :+ ) verhelpen
Afgelopen week nog een diagnose aan een van onze eigen auto's kunnen stellen... de koppeling van de dagelijkse 340 moet vervangen worden. Wegrijden vanuit stilstand gaat nog steeds goed maar met flink gas geven bij het invoegen op de snelweg begint ie door te slippen (geluid van een tram die de bocht om komt). Eerst nog even een andere plaat regelen... hopelijk lukt dit nog voor 4 April
- Steven340
- Nieuw lid
Wouter;235648 schreef : Afgelopen week nog een diagnose aan een van onze eigen auto's kunnen stellen... de koppeling van de dagelijkse 340 moet vervangen worden. Wegrijden vanuit stilstand gaat nog steeds goed maar met flink gas geven bij het invoegen op de snelweg begint ie door te slippen (geluid van een tram die de bocht om komt). Eerst nog even een andere plaat regelen... hopelijk lukt dit nog voor 4 April
Van dat wrak bedoel je?
Die wordt toch binnenkort gesloopt? Tenminste weet niet wanneer de apk voor hem is?
- V300 register
- Verbannen
Zou wel mooi zijn om inderdaad even in Leidschendam te kunnen kijken als het iets kleins betreft, als het echt druk wordt met mensen laat dan maar auto's gaan die het echt nodig hebben in mijn plaats. En anders bij deze.
Groet, Danny
En heel erg bedankt, heb er nu al wat aan gehad!!
- V300 register
- Verbannen
Steven340;235654 schreef : Van dat wrak bedoel je?
Die wordt toch binnenkort gesloopt? Tenminste weet niet wanneer de apk voor hem is?
"dat wrak" gaat met wat laswerk toch weer een jaar door de APK gesleept worden :+ ding rijdt nog prima eigenlijk.
de opvolger heeft ook laswerk maar dat willen we netjes gedaan hebben dus duurt wat langer. en geen tijd voor om het zelf te doen (want het moet netjes gebeuren.. je weet toch). dus nu maar snel rechttoe-rechtaan repareren en dus nog een jaartje extra rondkneuren in het wrak
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
- Steven340
- Nieuw lid
En zat ook een nieuwe accu in, had hij hem rijdend opgehaald?
- V300 register
- Verbannen
Afgelopen zaterdag inderdaad weer eens met de 360 op pad na 3 maanden "winterslaap".
Ik zat overigens al een jaar aan te hikken tegen reparatie/vervangen van die kachelweerstand. De diagnosedag bleek een gouden greep, met alle aanwezige kennis en ervaring was het eigenlijk een eenvoudige klus. Maar ja, dat is met alles als je het eenmaal gedaan hebt. Helaas ben ik de naam vergeten van diegene die me geholpen heeft, maar nogmaals bedankt voor tips en extra handje!
Omdat ik bezig ben om naast de werkende standaard dashbord radio/cassette een "killer" geluidsinstallatie onzichtbaar in te bouwen lag er nogal een kabelzooi in de auto. Toen ik erachter kwam dat de ramen niet meer werkten zocht ik in eerste instantie naar een zekering.
Nee dus, na veel vijven en zessen bleek dat het elektrisch gedeelte OK was , maar dat de motortjes aan beide zijden door oxidatie vast stonden. Toen dat eenmaal gevonden was ook maar meteen gefixt. Op de sleuteldag komt er wel weer iets anders. Het was weer een leerzame dag, vooral gezellig ook. Tot slot geweldig om te zien hoe de Daf hobby uit de kla.... gelopen is en Fred daar nu zijn werk van gemaakt heeft. Wat een auto's en wat een spullen! Dank iedereen en tot een volgende keer.
- Colin Haselaar
- Nieuw lid
- Steven340
- Nieuw lid