Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.
Nabespreking Sleuteldag Enschede 25 oktober 2014
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
25-10-2014 19:18 #633479
door Steven340
Nabespreking Sleuteldag Enschede 25 oktober 2014 is gemaakt door Steven340
Was er vandaag weer lekker vroeg bij, 2 uur heen rijden en uiteindelijk ook weer 2 uur terug in een auto wat constant loopt te bokken en moeilijk te doen. Dat was vooral op de heenweg een drama, terug ging dat al iets beter.
Bij het moeilijk lopen van m'n auto bleek uiteindelijk de carburateur de boosdoener te zijn, de acceleratie sproeier zit redelijk verstopt en is erg vuil van binnen, ook hoorde ik nogal veel gesis bij het stationair lopen. Uiteindelijk heeft Laurens de scheur in een vaccuum slangetje ontdekt. Daarna een testritje gemaakt en ging alles goed en leken de problemen verholpen te zijn, tot dat ik op huis aan wilde en meteen maar weer was omgekeerd omdat hij liep te bokken als een gek, en dat had wel bekijks toen ik zo bokkend voor kwam rijden
Dus het is tot nu toe nog steeds zo dat hij af en toe mooi loopt maar daarna weer gaat bokken en moeilijk doen, gelukkig heeft Laurens de carburateur van zijn gesloopte Rai Special nog, kortom die is zeker identiek en wil die uiteindelijk gaan reviseren om hem vervolgens om te wisselen met de huidige.
Dus uiteindelijk alleen het CO en stationair afgesteld en de bak olie ververst, hij schakeld in ieder geval alweer iets soepeler.
Kortom, ik vond het weer een geslaagde dag, en vooral de tosties waren erg goed
Bij het moeilijk lopen van m'n auto bleek uiteindelijk de carburateur de boosdoener te zijn, de acceleratie sproeier zit redelijk verstopt en is erg vuil van binnen, ook hoorde ik nogal veel gesis bij het stationair lopen. Uiteindelijk heeft Laurens de scheur in een vaccuum slangetje ontdekt. Daarna een testritje gemaakt en ging alles goed en leken de problemen verholpen te zijn, tot dat ik op huis aan wilde en meteen maar weer was omgekeerd omdat hij liep te bokken als een gek, en dat had wel bekijks toen ik zo bokkend voor kwam rijden
Dus het is tot nu toe nog steeds zo dat hij af en toe mooi loopt maar daarna weer gaat bokken en moeilijk doen, gelukkig heeft Laurens de carburateur van zijn gesloopte Rai Special nog, kortom die is zeker identiek en wil die uiteindelijk gaan reviseren om hem vervolgens om te wisselen met de huidige.
Dus uiteindelijk alleen het CO en stationair afgesteld en de bak olie ververst, hij schakeld in ieder geval alweer iets soepeler.
Kortom, ik vond het weer een geslaagde dag, en vooral de tosties waren erg goed
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
25-10-2014 19:27 #951598
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Nabespreking Sleuteldag Enschede 25 oktober 2014
Hm dat is toch jammer steven, maar als jouw acceleratie sproeier al vuil was dan vrees ik met grote vrezen voor de rest van de carburateur, een goede schoonmaakbeurt en een revisie kitje zullen jouw 340 vast heel blij gaan maken en zijn baasje ook!
Het bokken zal dan ook wel een vuiltje zijn wat steeds de sproeier weer even blokkeert.
Het bokken zal dan ook wel een vuiltje zijn wat steeds de sproeier weer even blokkeert.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-10-2014 11:19 #951612
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nabespreking Sleuteldag Enschede 25 oktober 2014
Het is een fijne locatie voor sleuteldagen. Ben er al een paar keer geweest en elke keer goed geslaagd. Tosti's dragen daar natuurlijk ook aan bij. En Gerard die ?cht alles weet van onze auto's.
Ik heb gisteren de pakking van het differentieel vervangen er nieuwe olie in gedaan. Nu hopen dat ie niet meer lekt. Hij maakt in ieder geval wat minder geluid. Verder is het koelsysteem van de 340 gereinigd en voorzien van een nieuwe thermostaat.
Twentenaren bedankt voor de organisatie!
Ik heb gisteren de pakking van het differentieel vervangen er nieuwe olie in gedaan. Nu hopen dat ie niet meer lekt. Hij maakt in ieder geval wat minder geluid. Verder is het koelsysteem van de 340 gereinigd en voorzien van een nieuwe thermostaat.
Twentenaren bedankt voor de organisatie!
- Laurens Post
- Nieuw lid
Minder
Meer
26-10-2014 12:16 #951616
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Nabespreking Sleuteldag Enschede 25 oktober 2014
Was een mooie en leuke dag. Weer wat nieuwe gezichten gezien en wat leuke uitdagingen gehad. De mooiste was toch een waterpomp van 340. Hierbij een lijstje met uitgevoerde werkzaamheden:
- CO afstelling, vacuumlek opgezocht, controle voertuig, waarbij uitlaatrubbers misten(V340)
- Koppeling afstelling, controle voertuig, boutjes aandrijafas vastgezet, waterpomp vervangen(v340)
- Differentieel pakking vervangen (v360)
- Ruitensproeier gerepareerd, uitlaat dichtgemaakt, onderhoudsbeurt (V340)
- Thermostaat vervangen, water vervangen(zag er niet uit als koelwater)(V340)
- Controle bijgeluid (V343)
Nog een taxateur gesproken van de dafclub. En die was ook te spreken over de sleutellocatie.
Alleen jammer dat ik zelf niet met een rijdende 300 serie aanwezig kon zijn. Maar op naar het volgende jaar
- CO afstelling, vacuumlek opgezocht, controle voertuig, waarbij uitlaatrubbers misten(V340)
- Koppeling afstelling, controle voertuig, boutjes aandrijafas vastgezet, waterpomp vervangen(v340)
- Differentieel pakking vervangen (v360)
- Ruitensproeier gerepareerd, uitlaat dichtgemaakt, onderhoudsbeurt (V340)
- Thermostaat vervangen, water vervangen(zag er niet uit als koelwater)(V340)
- Controle bijgeluid (V343)
Nog een taxateur gesproken van de dafclub. En die was ook te spreken over de sleutellocatie.
Alleen jammer dat ik zelf niet met een rijdende 300 serie aanwezig kon zijn. Maar op naar het volgende jaar
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
26-10-2014 19:27 #951624
door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Nabespreking Sleuteldag Enschede 25 oktober 2014
Dank voor de goede zorgen over mijn 343, die ik op het laatst nog heb kunnen aanmelden!
Het was ook leuk om weer een heleboel oude bekenden te spreken na zo'n lange tijd...
Het was ook leuk om weer een heleboel oude bekenden te spreken na zo'n lange tijd...
- Freddy de Wildt
- Nieuw lid
Minder
Meer
29-10-2014 13:58 #951667
door Freddy de Wildt
Beantwoord door Freddy de Wildt in topic Nabespreking Sleuteldag Enschede 25 oktober 2014
Aan allen die gereageerd hebben, fijn dat jullie het na jullie zin hebben gehad. Wellicht ook op facebook gelezen dat Gerard, onze gastgever, het ook een prettige dag vond. Mooi dat Laurens en mijn inzet om deze dag te organiseren tot dit resultaat lijd!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-08-2015 22:08 #958207
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nabespreking Sleuteldag Enschede 25 oktober 2014
2015
Komt er dit dit jaar geen sleuteldag in Enschede?
Komt er dit dit jaar geen sleuteldag in Enschede?
Moderators: Mark Smeets