Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.

Nabespreking Elandrun 2009

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2009 18:08 #628831 door Anjo van den Akker
Nabespreking Elandrun 2009 is gemaakt door Anjo van den Akker
's ochtends 8:30 auto starten en op naar de esso te eemnes. onder het genot van de nieuwe bandjes (voor het eerst in een half jaar zonder trillend stuur bij 140+) was het heerlijk rijden. over de a27 een stukje cruisen met 160, haal ik een witte 850 t5r in, nog geen 400 meter later zit ik op de rechterrijbaan (nog steeds 160) en toen kwam diezelfde 850 nog even voorbij blazen, gaaf geluid!

als 2e was ik aanwezig bij de parking en vlak voordat we doorreden was deze netjes gevuld met een mooi 300 assortiment, enkele 400's en nog wat 850/s40 spul. in konvooi richting lelystad en eenmaal daar de parking ook netjes gevuld. eerste ritje naast ronald in de 360 gezeten om over het circuit te gaan en daarna heb ik vervolgens zelf de rode even de sporen te geven.

ging opzich wel goed, de eerste keer op dat circuit, maar de pionnen stonden dusdanig onduidelijk dat ik verkeerd ree en een bochie afsneed:halo: de rest van het dag stond vooral in het teken van scheuren, en dat was waar we immers voor kwamen! als frits een spektakelrondje reed dan was dat ook wel een spektakel, andere dermatig vakkundige rijders met een goede auto heb ik niet gezien vandaag. buijs z'n 343T deed ook lekker mee, en de rondetijden van beide heren verschilden niet veel t.o.v. vele 850T's.

na m'n eerste rondje vond ik het stuurgedrag ineens nogal vaag, en bij het 2e rondje nog veel vager... en na ff de speling op de kogels checken zag ik bij toeval dat m'n stuurhuis los hing. even gefixt en vervolgens volledig spelingvrij verder gereden, wat een machtig verschil dat kan maken!

m'n rondetijden vond ik voor een std 340 met vario niet gek, kreeg tijden van 1:14 en 1:15 enkele keren te zien. inmiddels weer thuis, en ja hoor het stuurhuis zit weer los. van de week weer wat te sleutelen dus.

volgend jaar weer, maar dan hopelijk NIET met een open diff en een standaard motortje:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-04-2009 18:55 #768686 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Nabespreking Elandrun 2009
:pics:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-04-2009 19:36 #768695 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nabespreking Elandrun 2009
Echt balen dat ik er niet bij kon zijn. Zelf rijden had ik al uit m'n hoofd gezet, maar toen ik vanochtend wilde wegrijden bij m'n ouders vandaan was het 'klik' met de accu: niets meer. ANWB gebeld, bleek de kabel op de pluspool zichzelf los te hebben gewrikt. De wegenwacht heeft vervolgens met een schroefje even op z'n beuns contact gemaakt (die gaat in het quick 'n' dirty trukenboek) en toen kon de 340 weer, maar helaas te laat om nog iets van de Elandrun te maken.

Hoe was het baantje dit jaar uitgezet? Als ik van Anjo 1:14 hoor dan moet de layout haast wel anders zijn opgezet (vorig jaar reden Ronald en ik tijden van rond de 1:08)

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2009 21:22 #768704 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Nabespreking Elandrun 2009
leuk om te horen dat het een mooie dag was met mooi weer. Was dit jaar afwezig, moest de auto vakantieklaar maken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-04-2009 21:34 #768709 door V300 register
De baan was anders, langer...zometeen foto's en filmpjes. De snelste tijd was denk ik zo rond de 1:04 door de 360cup racer of ??n van de 850t's?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-04-2009 21:46 #768714 door V300 register
man man man... wat een dagje,
weer geweldig lopen scheuren!
persoonlijk records proberen te verbreken (kon de andere dit jaar echt niet bijhouden)
ik vond de baan wel veel moeilijker vooral de 2e bocht (die met die slinger erna) en dat hartvormig bochtje in t midden waren erg lastig.
t kwam nu echt aan op t stuurwerk...en laat dat nou net NIET mijn sterkste punt zijn hahaha
zie al die mensen zo makkelijk dat stuur omgooien met stuurbekrachtiging...nou ik heb morgen spierpijn!

wel jammer dat er veel mensen die in de prijzen zijn gevallen er niet meer waren...(is toch zonde om zonder trofe naar huis te gaan?!?!)

gelukkig heb ik er ook nog 1tje in de wacht kunnen slepen hahaa

een ding is zeker: VOLGEND JAAR WEER!!!!!!!

owhjah heb ff snel een plattegrond gemaakt hoe de baan liep...hopelijk snap je m

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2009 21:46 #768715 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Nabespreking Elandrun 2009
over die zogenaamde "demo rijder" gesproken, volgend jaar schrijf ik met ook in als "demo rijder" dan mag ik ook voordringen;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-04-2009 21:52 #768718 door V300 register

punkazz;98193 schreef : De baan was anders, langer...zometeen foto's en filmpjes nee, morgen pas, duurt te lang. De snelste tijd was denk ik zo rond de 1:04 door de 360cup racer of ??n van de 850t's?

:y::yesyes::o

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-04-2009 22:07 #768727 door V300 register
Dankje Pauline! Inderdaad een aanmerkelijk langere lay-out. Voorgaande jaren zat er een heel nare knik op het laatste stuk voor de finish en ik denk dat de organisatie heeft willen voorkomen dat vroeg of laat iemand 'een Doeke doet'* en de apparatuur in de schuiver meepikt.

*) no offense Doeke, dat spreekt voor zich ;)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2009 22:09 #768729 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Nabespreking Elandrun 2009
uh, mooi niet dus. een of andere malloot in zo'n slagschip vond de baan niet breed genoeg vlak voor de finisch en besloot even gras te happen + apparatuur van het statief te rijden;)

in de flauwe bocht vlak voor de hairpin en het bochtige rechte stuk kon ik net de 110 aantikken trouwens, ben benieuwd of er nog meer op de teller hebben gekeken tijdens het rijden?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC