Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.
De 2e Taxatiedag 2008
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-09-2008 20:17 #728615
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De 2e Taxatiedag 2008
Ik heb het ook binnen gekregen vandaag! Ik stond er ook even van te kijken! Een aardige geruststelling, want het is nu al een flinke investering, en na maandag helemaal
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
19-09-2008 20:27 #728616
door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic De 2e Taxatiedag 2008
nou, als niemand dan prijzen noemt...
ik heb mijn wagen bij drie verschillende instanties laten taxeren en ben ook geschrokken... van het verschil...
vandaar dat ik mijn bij deze graag alvast aanmeld voor de volgende taxatie, want jullie zijn de enige kenners die de exacte waarde kunnen bepalen!
Ik noem geen namen van taxateurs:
taxateur 1 meende genoeg te hebben aan internet informatie over de 343 op de dcn-site en heeft de avond ervoor voorbereid op de auto en taxeerde de wagen op 6500 euro.
taxateur 2 was een taxateur die ook oldtimer brommers taxeerde en er secuur ging op het motorblok of dit het eerste blok was, keek de auto van onderen na en keek de vario na en ging ENORM echt gewoon TE SECUUR kijken naar de wagen en taxeerde de 343 op 5500 euro.
De derde was echt te absurd voor woorden, heeft er eventjes omheen gelopen en dacht (denk ik) alleen aan de eventueel te betalen premie, want hij schatte mijn wagen op een waarde van 7000 euro!
Daar moest ik wel een om lachen...
Wat ik hiermee wil duidelijk maken, is dat ik niet weet welke taxateur ik moet geloven gezien het toch blijkt dat de een of de ander nog steeds subjectief omgaat met het beoordelen.
ik heb mijn wagen bij drie verschillende instanties laten taxeren en ben ook geschrokken... van het verschil...
vandaar dat ik mijn bij deze graag alvast aanmeld voor de volgende taxatie, want jullie zijn de enige kenners die de exacte waarde kunnen bepalen!
Ik noem geen namen van taxateurs:
taxateur 1 meende genoeg te hebben aan internet informatie over de 343 op de dcn-site en heeft de avond ervoor voorbereid op de auto en taxeerde de wagen op 6500 euro.
taxateur 2 was een taxateur die ook oldtimer brommers taxeerde en er secuur ging op het motorblok of dit het eerste blok was, keek de auto van onderen na en keek de vario na en ging ENORM echt gewoon TE SECUUR kijken naar de wagen en taxeerde de 343 op 5500 euro.
De derde was echt te absurd voor woorden, heeft er eventjes omheen gelopen en dacht (denk ik) alleen aan de eventueel te betalen premie, want hij schatte mijn wagen op een waarde van 7000 euro!
Daar moest ik wel een om lachen...
Wat ik hiermee wil duidelijk maken, is dat ik niet weet welke taxateur ik moet geloven gezien het toch blijkt dat de een of de ander nog steeds subjectief omgaat met het beoordelen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
19-09-2008 20:36 #728617
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De 2e Taxatiedag 2008
:wtf:
Nu word ik heel nieuwsgierig naar de rest..!
Nu word ik heel nieuwsgierig naar de rest..!
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
19-09-2008 21:12 #728619
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic De 2e Taxatiedag 2008
Ik schatte de taxatiewaarde van mijn 360 GLE vooraf op een bedrag tussen de 3- en 4000 euro, waarbij ik stiekem hoopte dat dat meer richting de 4000 euro zou zijn. Bij het schatten hield ik er rekening mee dat mijn 360 een van de 'laatste' types was, de jongste generatie, waar er verreweg de meeste van rond rijden.
Tevens kreeg ik van de taxateur niet het idee dat hij erg enthousiast was(dat zou ook niet mogen, gezien zijn functie). Hij zei wel dat de restauratie, gezien het bedrag, een hele goede prijs-kwaliteit verhouding had.
Toen viel het taxatierapport op de deurmat.
Enkele highlights:
Inspectie: "...door preventief en correctief onderhoud in goede staat. De carrosserie was recentelijk van een nieuw laksysteem voorzien(2-lagen metaallak). Het aangebrachte laksysteem is van goede kwaliteit, de voorbereiding is overal strak en goed uitgevoerd. Het geheel verkeert in zeer goede en verzorgde staat."
Carrosserie: "De carrosserie is gaaf. (...) Roest werd niet aangetroffen."
Interieur: "De blauw stoffen bekleding is in zeer goede en originele staat. Het dashboard is geheel origineel. Alle instrumenten werken naar behoren."
Waardebepaling: " Na regionale en provinciale orientering en rekening houdend met alle vorenstaande factoren stelden wij de waarde van de Volvo 360 GLE kenteken PK-38-JH vast op
Tevens kreeg ik van de taxateur niet het idee dat hij erg enthousiast was(dat zou ook niet mogen, gezien zijn functie). Hij zei wel dat de restauratie, gezien het bedrag, een hele goede prijs-kwaliteit verhouding had.
Toen viel het taxatierapport op de deurmat.
Enkele highlights:
Inspectie: "...door preventief en correctief onderhoud in goede staat. De carrosserie was recentelijk van een nieuw laksysteem voorzien(2-lagen metaallak). Het aangebrachte laksysteem is van goede kwaliteit, de voorbereiding is overal strak en goed uitgevoerd. Het geheel verkeert in zeer goede en verzorgde staat."
Carrosserie: "De carrosserie is gaaf. (...) Roest werd niet aangetroffen."
Interieur: "De blauw stoffen bekleding is in zeer goede en originele staat. Het dashboard is geheel origineel. Alle instrumenten werken naar behoren."
Waardebepaling: " Na regionale en provinciale orientering en rekening houdend met alle vorenstaande factoren stelden wij de waarde van de Volvo 360 GLE kenteken PK-38-JH vast op
Incl. B.T.W. Euro 7.000,00
Zevenduizend euro!!!! Ik viel echt van m'n stoel toen ik dat las. Dat had ik echt nooit en te nimmer gedacht. Nou ben ik ook geen taxateur natuurlijk:D maar gewoon... dat m?jn auto zo'n hoge taxatiewaarde heeft! Ik begin er echt trots op te worden....
Nu jullie!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-09-2008 10:27 #728647
door V300 register
Nou, Doeke, dan heeft de rit van Friesland naar Limburg geloond!
Nu is het zaak de auto goed te verzekeren.
Een deel van de waarde wordt natuurlijk bepaald door de spuitwerk-
zaamheden, maar het bedrag weerspiegelt denk ik ook de tijd en moeite
die jij (en je vader) er zelf ingestoken hebben. Plus de zoektocht naar
nieuwe originele onderdelen en het geld dat je daar aan uitgegeven hebt.
En vergeet niet dat er nog slechts ongeveer 650 Volvo's 360 rondrijden
in Nederland. Van die 650 zullen er slechts een handjevol in dezelfde staat
verkeren als die van jou op dit moment. Mocht je auto na een schade
total-loss verklaard worden, dan zul je die 7.000 Euro hard nodig hebben
om een vervangende auto in vergelijkbare staat te vinden of in vergelijkbare
staat te (laten) brengen. En daarmee is het doel en het nut van een
taxatie wederom aangetoond.
Nu is het zaak de auto goed te verzekeren.
Een deel van de waarde wordt natuurlijk bepaald door de spuitwerk-
zaamheden, maar het bedrag weerspiegelt denk ik ook de tijd en moeite
die jij (en je vader) er zelf ingestoken hebben. Plus de zoektocht naar
nieuwe originele onderdelen en het geld dat je daar aan uitgegeven hebt.
En vergeet niet dat er nog slechts ongeveer 650 Volvo's 360 rondrijden
in Nederland. Van die 650 zullen er slechts een handjevol in dezelfde staat
verkeren als die van jou op dit moment. Mocht je auto na een schade
total-loss verklaard worden, dan zul je die 7.000 Euro hard nodig hebben
om een vervangende auto in vergelijkbare staat te vinden of in vergelijkbare
staat te (laten) brengen. En daarmee is het doel en het nut van een
taxatie wederom aangetoond.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-09-2008 19:59 #728684
door V300 register
Taxatierapport ook binnen!
3250 euro, wat ik zeer netjes vind voor een 343 met rotte rechterdorpel, krokant frontje, wat roest in de naden en plaatwerkherstel. De carrosserie is gaaf, staat er dan wel weer bij. En het laksysteem is van goede kwaliteit, strak uitgevoerd.
Ik ben blij, het is meer dan ik had verwacht. Kortom, de moeite waard.
3250 euro, wat ik zeer netjes vind voor een 343 met rotte rechterdorpel, krokant frontje, wat roest in de naden en plaatwerkherstel. De carrosserie is gaaf, staat er dan wel weer bij. En het laksysteem is van goede kwaliteit, strak uitgevoerd.
Ik ben blij, het is meer dan ik had verwacht. Kortom, de moeite waard.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-09-2008 18:23 #728816
door V300 register
3500 euro was de GLS geschat. Wat ik ook zeer netjes vind voor een 360 die niet perfect is....En aangezien ik er dagelijks redelijk wat mee ga rijden, wil ik hem eigenlijk extra goed verzekeren...Ik ga de mogelijkheden eens goed bekijken.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-09-2008 18:48 #728824
door V300 register
Nice!
- Kevin Kloosterman
- Nieuw lid
Minder
Meer
21-09-2008 18:51 #728829
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic De 2e Taxatiedag 2008
Gefeliciteerd Doeke! De bekroning op je harde werk
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
30-09-2008 20:14 #729882
door V300 register
Heeft er iemand zin om een leuk stukje over deze 2e dag te schrijven voor de Volvoice? Doeke, jij misschien, ook gelet op het resultaat van de taxatie?
We willen natuurlijk wel een mooi enthousiast verhaaltje om nog meer leden over de streep te trekken he!
We willen natuurlijk wel een mooi enthousiast verhaaltje om nog meer leden over de streep te trekken he!
Moderators: Mark Smeets