Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.

ritje alblasserwaard.

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-01-2008 17:54 #626887 door J. Ruiter
ritje alblasserwaard. is gemaakt door J. Ruiter
morgen ga ik een ritje uitzetten in de alblasserwaard..ik heb een paar leuke ideeen voor in het ritje..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2008 01:18 #695245 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ritje alblasserwaard.
Met de MB-W123-club al eens een rondje daar gereden. Mooie omgeving! Zorg wel dat je heel precies ben, er kan daar nogal wat fout gaan, bijv. bij Brandwijk, als de van Bleskensgraaf komt.

Ook de dijk naar Ameide in de gaten houden ivm afsluiting(en).

Succes!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2008 10:57 #695259 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic ritje alblasserwaard.
Als we per regio al die ritjes aan elkaar koppelen hebben we een mooie landrit. Kunnen we misschien overnachten op campings of Volvoclubleden. Maar is dit leuk???

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2008 14:39 #695271 door V300 register
De Dafclub had een keer een elfstedentocht georganiseerd (in Friesland dus), maar die was z?lang, dat we aan het eind er echt genoeg van hadden. Die laatste lus (gaat die niet naar Bartlehiem ofzo?) hebben we ook niet meer gereden, dat werd echt te ver.

Voor de rest was het wel een leuk idee, maar je moet een tocht hebben die niet veel langer is dan 100 of 150 km.

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2008 19:31 #695417 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic ritje alblasserwaard.
de tocht die ik uitgezet hebt is 93 km lang,ik rij dagelijks in dit gebied vanwege mijn werk als chauffeur..de route is met veel zorgvuldigheid uitgezet(af en toe te hard op de 80 km wegen...)

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2008 19:33 #695418 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic ritje alblasserwaard.

Erik;44523 schreef : Als we per regio al die ritjes aan elkaar koppelen hebben we een mooie landrit. Kunnen we misschien overnachten op campings of Volvoclubleden. Maar is dit leuk???

nou,ik heb nog slaapplaats in de vouwwagen..een alpenkreuzer..:crazy1:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2008 20:38 #695435 door V300 register

volvo freak;44692 schreef : de tocht die ik uitgezet hebt is 93 km lang,ik rij dagelijks in dit gebied vanwege mijn werk als chauffeur..de route is met veel zorgvuldigheid uitgezet(af en toe te hard op de 80 km wegen...)

dat belooft wat!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2008 21:00 #695436 door V300 register

Erik;44523 schreef : Als we per regio al die ritjes aan elkaar koppelen hebben we een mooie landrit. Kunnen we misschien overnachten op campings of Volvoclubleden. Maar is dit leuk???

Ik vrees het niet; een meerdaags evenement moet 'iets' anders (aanvullend) te bieden hebben dan alleen maar kilometers maken.

Overnachtingen is zowieso lastig. 1 overnachting is nog wel te doen maar ook dan heb je altijd een deel vd mensen die na t eten naar huis rijden.

Ik herinner mij wel een evenement wat een aantal dingen combineert wat hier door veel mensen als leuk genoemd wordt; dat was een bijeenkomst die zonder club-bemoeienis tot stand gekomen is tussen eigenaren van 3 dafs met een opvolgend kenteken (toevallig ook uit 3 verschillende windstreken), en de organisator van de bijna jaarlijkse 'dafreddersbarbeque'.

De opzet was op zaterdag overdag een toertocht, geen poespas met quizvragen maar wel een aantrekkelijke route (was regio arnhem, dus daar heb je zowieso al een 'plus' vanwege heuvelachtigheid) en s'avonds dus een barbeque met centraal ingekochte spullen.

Na de barbeque werd er een kampvuurtje opgestookt en daarbij was er ruim gelegenheid voor een goed gesprek, onder het nuttigen van drankjes van verschillend promillage.

Een 'bierproeverij' zou hier dus naadloos in te passen zijn!

De locatie van de barbeque + overnachting was echt perfect voor zo'n soort gelegenheid, namelijk het honk van een scoutingvereniging.
Comfort/voorzieningen quasi-afwezig (zelf je luchtbed/stretcher en slaapzak meenemen) maar wel ingericht voor groepsactiviteiten, barbeque kampvuur etc.

Na de overnachting was er niet zoveel officieel programma, maar er werd vanaf een uur of half 10 door een paar enthousiastelingen toast met eitjes met spek gebakken. Dat was ook d? tijd om nog even bij elkaar onder de motorkap te gluren en evt. een proefrondje door de omgeving te rijden.

gr Wouter

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2008 22:20 #695456 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic ritje alblasserwaard.
Lijkt me heerlijk zo'n dag. Ik heb al vaak in scoutingclubhuizen vertoeft. En Arnhem is een mooie omgeving.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-01-2008 09:23 #695484 door V300 register
Niet langer dan 150km?

Mij lijkt het kicken om gewoon met een hele rits 300's naar zweden te karren!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC