V3C-clubjaar 2008
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Als ik denk aan mijn ideale V3C clubjaar 2008 dan heb ik de volgende ide?en:):
- "open" nieuwjaarsborrel (gecombineerd met promotie van de Volvo300)
- regiogebonden meetings (bijv. in mijn werkplaats)
- BBq's, karten, oid. (2x per jaar)
- VKB en andere beurzen
- 4 sleuteldagen
- 4 technische thema-avonden (bijv. bedrijfsbezoek aan Van Doorne's transmissie)
- veel forum bezoeken
- evenwichtiger verdeling van mannen en vrouwen bij de club (promotie)
- goede contacten en eventueel gezamenlijke activiteiten met andere clubs (DAF, V....?)
Dit is mijn ideale clubjaar:).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Aangezien er toch altijd meer tijd in gaat zitten dan je van tevoren denkt, hebben we tot nog toe wat betreft het organiseren van evenementen meer afhakers gehad dan je voor mogelijk zult houden. Ook zijn er helaas door domme acties van leden de afgelopen jaren al 2 sleuteladressen die een negatieve ervaring met onze club gehad hebben. Dat maakt het voor degenen die het allemaal moeten organiseren beslist niet makkelijker.
Zoals het er naar uitziet moeten we weer een flinke wervingcampagne gaan starten om alleen al de kalender van dit jaar over te kunnen nemen voor 2008...
Daarbij komt nog de al jarenlang open staande vacatures zoals bijv. een PR persoon (vooral voor publiciteit ivm ledenwerving, en aquisitie richting adverteerders)
ter illustratie: Doordat er geen centraal PR punt is, komen we niet/nauwelijks aan adverteerders voor in het clubblad. Dit heeft als gevolg dat het verwezenlijken van het ideaal qua clubblad (4x p/j hardcopy aan alle leden, zonder extra kosten) nog steeds niet in zicht is.
Het grootste probleem is dus niet de plannen, maar de uitvoering.
Een concreet voorstel voor een evenement waarbij dus het benodigde werk voor de EVC zich ideaal zou moeten beperken tot het inplannen en promoten van het betreffende evenement, zal altijd wel z??r welkom zijn en blijven. In sommige jaargetijden hebben we zelfs een 'overschot' aan evenementen, vandaar dat het nodig is om eea goed in te plannen.
Overigens is het bij een evenement waarbij je van externe organisaties 'iets' wil (bijvoorbeeld fabrieksbezoek, museumbezoek) wel van het grootste belang om van tev?ren contact te hebben met de EVC. zo voorkom je dat er langs 3 kanten tegelijk vragen/verzoeken namens V3C afgevuurd worden op zo'n organisatie, wat erg rommelig overkomt.
Let wel dat dit alles bij elkaar niet negatief bedoeld is, als bestuur en vrijwilligers probeer je natuurlijk van alles voor elkaar te krijgen, en je wilt altijd meer, beter en leuker, maar als je objectief gaat kijken wat we allemaal doen voor een publiek van ongeveer 175 personen, mag je toch niet klagen in verhouding met bijvoorbeeld een V44 vereniging (als die per lid evenveel zouden organiseren als wij heb je iedere week een groot evenement!)
groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
Nog ter aanvulling: Als je niets zelf wilt of kunt organiseren is toch wel de beste (en leukste!!!) support die je kunt geven: aanwezig zijn op evenementen!
- J. Ruiter
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
het preciese aantal kilometers van de rit maakt niet zoveel uit (als je teveel op doorgaande wegen zit, loopt het kilometeraantal snel op zonder dat het een hele 'lange' rit is) maar voor bijvoorbeeld een voorjaarsrit is een rijtijd van ongeveer 3 a 4 uur (op toertochtsnelheid!) prima.
Daarbij komen tussendoor misschien nog een terrasje, of wat kodakmomenten, en al bij al heb je zo een leuke dagrit gemaakt.
Maar, wat ook belangrijk is, een geschikt startpunt waar wat te drinken te krijgen is, voldoende parkeerruimte, etc (en waar ze liefst dus van tevoren weten dat we komen)
En, last but not least; een begrijpelijke en kloppende routebeschrijving!
Ook als je deze letterlijk kunt overnemen van een rit van een andere club/oid is het altijd nog verstandig om hem zelf nog eens na te rijden en goed op de omschrijvingen etc te letten. Eventueel adhv je dagteller nog kilometerstanden bij de routepunten schrijven. Als dit allemaal klopt heb je een goede tourrit! Wel gaat juist hier dus het meeste tijd in zitten....
wat mij wel leuk lijkt is een toertocht bijv. in de lopikerwaard (die lange lintdorpjes zoals molenaarsgraaf etc) maar er zijn ook zat andere dingen te verzinnen in die buurt natuurlijk.
Groetjes Wouter
- J. Ruiter
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Erik;40204 schreef : Beste mensen,
- regiogebonden meetings (bijv. in mijn werkplaats)
Toen ik bij je was konden we met moeite met zijn twee?n in je werkplaats.
Ga je auto's wegdoen?
- V300 register
- Verbannen
Maar toch moet ik ook bekennen dat ik veel heb zien gebeuren vanuit initiatief. Een enkele gebeurtenis die niet doorging. Een heel drukke barbeque waar ik niet bij was en goed bezochte sleuteldagen.
Sommigen hopen dat begin 2008 bij de eerste meeting, de algemene ledenvergadering, er andere gezichten te zien zijn. Wie gaat volgend jaar dit of dat doen enz.
- V300 register
- Verbannen
Helaas is het aanwezig zijn op een evenement niet voor iedereen een mogelijheid.setsunakaede;40228 schreef : Helemaal mee eens, Wouter!
Nog ter aanvulling: Als je niets zelf wilt of kunt organiseren is toch wel de beste (en leukste!!!) support die je kunt geven: aanwezig zijn op evenementen!
Ik snap wel heel goed wat jullie bedoelen met het organiseren van evenementen, dat dat niet eenvoudig is.
Ik hoop in de toekomst iets voor de club te kunnen betekenen en meer evenementen te kunnen bezoeken!