Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.
Hart van Nederland bij Theeleut as zondag
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-05-2004 11:00 #645407
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hart van Nederland bij Theeleut as zondag
Sander,
Ik heb in januari een volledig nieuw systeem gekocht: AMD 2800+ 512Mb intern en 120 Gb HD. Het is een Pinnacle PCTV pro met AB. Aangezien ik er ook een andere geluidskaart bij moest kopen was ik in totaal 149 euro kwijt. Helaas kan ik het niet gebruiken, omdat het systeem dan vastloopt. Het geluid blijft doorlopen, maar de pc doet helemaal niets meer.. Het enige dat ik dan nog kan doen is resetten. Ik baal hier enorm van! Daarnaast zijn er ook nog eens conflicten tussen Norton antivirus en de PCTV. Helaas heb ik nog geen oplossing kunnen vinden, behalve dan dat ik de analoge videorecorder weer van zolder heb gepakt..
Ik heb in januari een volledig nieuw systeem gekocht: AMD 2800+ 512Mb intern en 120 Gb HD. Het is een Pinnacle PCTV pro met AB. Aangezien ik er ook een andere geluidskaart bij moest kopen was ik in totaal 149 euro kwijt. Helaas kan ik het niet gebruiken, omdat het systeem dan vastloopt. Het geluid blijft doorlopen, maar de pc doet helemaal niets meer.. Het enige dat ik dan nog kan doen is resetten. Ik baal hier enorm van! Daarnaast zijn er ook nog eens conflicten tussen Norton antivirus en de PCTV. Helaas heb ik nog geen oplossing kunnen vinden, behalve dan dat ik de analoge videorecorder weer van zolder heb gepakt..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-05-2004 13:06 #645408
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hart van Nederland bij Theeleut as zondag
Ik heb het ook op video, kan het alleen helaas niet capturen. Maar misschien is het wel een leuk plan om als het filmpje gecaptured is door iemand het op de site te zetten, samen met de MP3 van afgelopen week? bij de persartikelen ofzo?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-05-2004 14:07 #645409
door V300 register
yep.. we zoeken alleen nog een webmaster die dat kan doen :-)
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-05-2004 22:06 #645410
door V300 register
stuur het naar me, zet ik t wel ergens op mn server ;-)
Hans, je moet ook geen Amd K7 family kopen ;-) Da zijn heetgebakken rakkers Is het een low Budget moederbord wat je hebt, of gewoon een intel/asus?
K zou ff kijken bij de support van pinnacle, je moest eens weten hoeveel hardware er conflicteert met van alles.
Hans, je moet ook geen Amd K7 family kopen ;-) Da zijn heetgebakken rakkers Is het een low Budget moederbord wat je hebt, of gewoon een intel/asus?
K zou ff kijken bij de support van pinnacle, je moest eens weten hoeveel hardware er conflicteert met van alles.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-05-2004 22:22 #645411
door V300 register
3x raden, je hebt een audigy geluidskaart, Tipje, in "Appaeaar beheer" staat bij je pinnacle kaart naast een video capture device, ook een "Aux hardware/audio device" deze moet je dubbelklikken met de linker muisknop, en uitschakelen, herstarten en je hebt die problemen niet meer,
gr
gr
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-05-2004 23:27 #645412
door V300 register
De support van Pinnacle geeft zelfs aan dat er een conflict kan zijn met Norton. Dat is toch niet te geloven! Volgens mij is Norton echt een standaard virusscanner.
Het moederboard is een Asus A7V8X-X. Ik heb geen troep gekocht, maar ik vond een pentium gewoon te duur voor mijn behoefte. Het lastige is dat er altijd verschillende meningen circuleren over kwaliteit van hardware en dergelijke. Op internet staan zoveel gegevens dat het soms moeilijk is om de juiste eruit te krijgen!
Het moederboard is een Asus A7V8X-X. Ik heb geen troep gekocht, maar ik vond een pentium gewoon te duur voor mijn behoefte. Het lastige is dat er altijd verschillende meningen circuleren over kwaliteit van hardware en dergelijke. Op internet staan zoveel gegevens dat het soms moeilijk is om de juiste eruit te krijgen!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-05-2004 23:30 #645413
door V300 register
De geluidskaart is inderdaad bagger, maar van Sweex. De standaard driver die meegeleverd werd was zelfs zo slecht dat Windows XP 'm weigerde bij het installeren. Helaas heb ik daarom meerdere keren de computer geformateerd om het systeem weer draaiende te krijgen. Op internet stonden wel de goede drivers. Waardeloos dus!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-05-2004 08:51 #645414
door V300 register
ja, daar heb je het al, ik heb bij een soortgelijke fabrikant gewerkt, namelijk Kobishi, op de reparatie/support/reseach&developmentafdeling, doorgaans koopt dat soort merken goedkoop spul in bij een japanse fabrikant, hoekieploekie ofzo, en plakt er een Sweex, Kobishi, Trust, Qware sticker op, en verkopen het voor 2x de prijs, de enige uitzondering wat kwaliteit betreft is Sitecom, deze koopt doorkaans eerste klas producten in, en geeft ook jaren garantie, alleen weet ik niet of ze ook geluidkaarten verkopen, misschien is het voor jou handig om een hercules geluidskaart te kopen, deze heeft een andere chipset dan de creative kaarten die op hun beurt nog welleens conficteren met de bt878 chipset op de pinnacle kaart (analoog>digitaal converter)
Eh.. zit er op je mammaplank (mainboard) geen geluidskaart?
Eh.. zit er op je mammaplank (mainboard) geen geluidskaart?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-05-2004 08:56 #645415
door V300 register
probeer anders je TV-kaart even van PCI slot te veranderen, soms wil een computer 2 kaarten op een IRQ (interrupt Request (hardware adres/nummer) ) adres zetten waardoor hij in de war raakt, het slot onder je AGP slot (dat bruine slot waar je videokaart in zit) kan je het beste leeg laten gezien deze samen met het onderliggende PCI slot (1) (zo'n witte)op een gedeeld hardware adres staat.
<- Achterkant van je kast
........
<--AGP Slot (Kort bruin)
<--PCI Slot 1(lang wit)
<--PCI Slot 2(lang wit)
<--PCI Slot 3(lang wit)
<--PCI Slot 4(lang wit)
<--PCI Slot 5(lang wit)
<- Achterkant van je kast
........
<--AGP Slot (Kort bruin)
<--PCI Slot 1(lang wit)
<--PCI Slot 2(lang wit)
<--PCI Slot 3(lang wit)
<--PCI Slot 4(lang wit)
<--PCI Slot 5(lang wit)
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-05-2004 09:02 #645416
door V300 register
en daarbij...... Norton geeft conflicten met alles, gezien deze al het data verkeer in de computer eens lekker gaat scannen, je kan het beste het "Auto Protect" uitzetten, en gewoon een keer per dag handmatig een scan draaien, je systeem word er namelijk 25% trager van.....wat een baggerprogramma,.
ik heb al 4 jaar geen virusscanner draaien, en nog nooit een virus gehad, gewoon geen bijlages openen en een Router installeren (router=kastje dat je op je kabel/adsl modem aansluit die het internet kan delen over meerdere computers in een huishouden en inbrekers tegenhoudt) als je daarbij gewoon geen verdachte Email bijlages opent, en elke week even een on-line virusscan doet op bijvoorbeeld housecall.antivirus.com/housecall/start_fra me.asp ben je harstikke safe!
ik heb al 4 jaar geen virusscanner draaien, en nog nooit een virus gehad, gewoon geen bijlages openen en een Router installeren (router=kastje dat je op je kabel/adsl modem aansluit die het internet kan delen over meerdere computers in een huishouden en inbrekers tegenhoudt) als je daarbij gewoon geen verdachte Email bijlages opent, en elke week even een on-line virusscan doet op bijvoorbeeld housecall.antivirus.com/housecall/start_fra me.asp ben je harstikke safe!
Moderators: Mark Smeets