show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

FP146 & Bryan's #project345: Volvo 345 1.4 GL

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-02-2021 10:55 #988827 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic FP146 & Bryan's #project345: Volvo 345 1.4 GL
Welnu, na heel veel uren hoofdpijn en heel veel dingen uitgesloten te hebben zijn we erachter wat het schakelprobleem is. Bedankt aan eenieder die zijn of haar licht heeft laten schijnen hierop, het goede antwoord zat hem inderdaad in de blokkeerpin van de P. Of zat... zit! Want het probleem is nog niet opgelost. Wel hebben we een tijdelijk geheugensteuntje geplaatst middels een strip duct-tape die we over de P hebben geplakt, om ons eraan te herinneren dat hij daar even niet in mag.

De eerste 'lange' kilometers waren uitstekend. Ze rijdt wat lui nog en er begint iets zachtjes te klapperen op het moment dat je onder de 10 km/h komt, wellicht toch de afstelling van de koppeling. Het is gelukkig geen raketgeleerdenwerk, maar je moet even weten hoe het systeem werkt. We hebben in elk geval geconstateerd dat de ontkoppelklep + balg, de EMVK en het algehele rijgedrag van de variomaat best prima is.

Vanmorgen staat ze op de brug bij de RDW in Waddinxveen. Spannend! We gaan zien hoe ze er doorheen komt! Update volgt spoedig.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-02-2021 13:14 #988829 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic FP146 & Bryan's #project345: Volvo 345 1.4 GL
Met trots kan ik jullie mededelen dat het Nederlandse wegennet een Volvo 345 GL VIP rijker is!

En ze heet K-538-SP :-)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-02-2021 13:41 #988830 door V300 register
Wat gaaf, gefeliciteerd! Allemaal goed gekomen dus! :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-02-2021 14:41 #988831 door V300 register
Mooi!

Toch netjes dat-ie volgens de RDW een CO2-emissie heeft van 138 g/km :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-02-2021 18:00 #988833 door V300 register
Was dat bij de RDW in Elsloo? Wat waren de kosten? En die 138 g/km, dat moet haast
op de Belgische papieren gestaan hebben, want dat verzin je natuurlijk niet.
Gemiddeld verbruik 5.79 l/100km, staat gelijk aan 1 op 17.3 en dat met een vario.
Van mijn 340 1.4 met 5-bak uit 1983 en ook 51kW is geen verbruik bekend, maar ik
vermoed op basis van bovenstaande cijfers dat ik met terugwerkende kracht subsidie
kan aanvragen omdat ik met deze auto in aanmerking kom voor de CO2 besparingspremie,
net zoals de TDI's HDI's CDTi's c.s. van nog niet zolang geleden.

En de APK? Daar staat n.v.t. Hij is nog geen 50, dus die moet nog een keer
separaat gedaan worden, of hoe zit dat?

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2021 20:06 #988835 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic FP146 & Bryan's #project345: Volvo 345 1.4 GL

François;259115 schreef : Was dat bij de RDW in Elsloo?

:nono: Goed lezen François, :uh-uhh: ik weet dat je in extase raakt met zoiets :lol:

FP146;259109 schreef : Vanmorgen staat ze op de brug bij de RDW in Waddinxveen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-02-2021 20:53 #988836 door V300 register

François;259115 schreef : Was dat bij de RDW in Elsloo? Wat waren de kosten? En die 138 g/km, dat moet haast
op de Belgische papieren gestaan hebben, want dat verzin je natuurlijk niet.
Gemiddeld verbruik 5.79 l/100km, staat gelijk aan 1 op 17.3 en dat met een vario.
Van mijn 340 1.4 met 5-bak uit 1983 en ook 51kW is geen verbruik bekend, maar ik
vermoed op basis van bovenstaande cijfers dat ik met terugwerkende kracht subsidie
kan aanvragen omdat ik met deze auto in aanmerking kom voor de CO2 besparingspremie,
net zoals de TDI's HDI's CDTi's c.s. van nog niet zolang geleden.

En de APK? Daar staat n.v.t. Hij is nog geen 50, dus die moet nog een keer
separaat gedaan worden, of hoe zit dat?

Hoe het zit met alle voertuiggegevens weet ik niet precies. Ik heb de CVO en het kentekenbewijs ingeleverd en toen mocht (moest) ik de wachtruimte in.

De kosten waren even afgerond 105 euro in de BTW. Het maken van een afspraak duurt een week of 3 tot de eerste mogelijkheid. Afspraak maken kan overigens met DigID via de website van de RDW. Je moet seperaat een APK afspraak maken ergens bij een APK station (of in mijn geval gewoon op het werk ;D ). Ik verband met COVID willen ze de banen minder druk bezet hebben en om de doorlooptijd niet op te laten lopen doet de RDW momenteel alleen de keuringen die een garage of ander bedrijf niet uit mag voeren, zoals o.a. WOK keuringen en invoerkeuringen.

Het proces op locatie is simpel. Je parkeert de auto. Loopt met je geprinte afspraakbevestiging (ontvang je via de mail) naar de balie. Degene achter de balie maakt een verslag op van de documenten (originele kentekenbewijs, geldig keuringsbewijs indien aanwezig en het certificaat van overeenstemming "CVO") en je krijgt een testbaan nummer aangewezen.

Uiteindelijk gaat de roldeur open en mag je naar binnen. Op aanwijzing rij je de auto de brug op en draagt deze voor de keuring over aan de controleur. Zelf kan je dan even een bakkie pakken want je mag er niet bij blijven. De keurmeester bekijkt de auto volgens norm en als er tussentijds vragen zijn over de werking van de auto(zoals in dit geval de haperende P stand) komen ze dit netjes vragen.

Uiteindelijk is de auto gecontroleerd en krijg je een opnameverslag en mag hij weer mee. Daarna nog even BPM aangifte doen (voor onze oude potjes is dat 0 euro dus geen zorgen over kosten) en binnen eem half uur kan je via mijn RDW je nieuwe kenteken zien.

Binnen 5 werkdagen krijg je je kentekencard en tenaamstellingscode en daarmee kan je platen laten drukken. Als de auto geen geldige APK heeft vanuit het buitenland moet je direct een keuringsafspraak maken bij een lokale garage. Oh en tot slot: nog even een oldtimerverzekering afsluiten en karren met die hap!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-02-2021 19:41 #988839 door V300 register

Zie hier: een Nederlands kenteken binnen 24 uur!

Vandaag is de dame ook voor de APK gegaan. Een kort lijstje met vijf puntjes die we even moeten beetpakken. Donderdag gaat de auto nog even naar de uitlijnen en maandag zit er 100% zeker een nieuwe APK op en kunnen we los!

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2021 20:55 #988840 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic FP146 & Bryan's #project345: Volvo 345 1.4 GL
Kijk aan, gefeliciteerd yeehaa!
Succes verder, mooi topic om te volgen :yesyes:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-02-2021 22:41 #988841 door V300 register
Hartstikke mooi. Gefeliciteerd!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC