FP146 & Bryan's #project345: Volvo 345 1.4 GL
- V300 register
- Verbannen
De eerste 'lange' kilometers waren uitstekend. Ze rijdt wat lui nog en er begint iets zachtjes te klapperen op het moment dat je onder de 10 km/h komt, wellicht toch de afstelling van de koppeling. Het is gelukkig geen raketgeleerdenwerk, maar je moet even weten hoe het systeem werkt. We hebben in elk geval geconstateerd dat de ontkoppelklep + balg, de EMVK en het algehele rijgedrag van de variomaat best prima is.
Vanmorgen staat ze op de brug bij de RDW in Waddinxveen. Spannend! We gaan zien hoe ze er doorheen komt! Update volgt spoedig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
En ze heet K-538-SP
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Toch netjes dat-ie volgens de RDW een CO2-emissie heeft van 138 g/km :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
op de Belgische papieren gestaan hebben, want dat verzin je natuurlijk niet.
Gemiddeld verbruik 5.79 l/100km, staat gelijk aan 1 op 17.3 en dat met een vario.
Van mijn 340 1.4 met 5-bak uit 1983 en ook 51kW is geen verbruik bekend, maar ik
vermoed op basis van bovenstaande cijfers dat ik met terugwerkende kracht subsidie
kan aanvragen omdat ik met deze auto in aanmerking kom voor de CO2 besparingspremie,
net zoals de TDI's HDI's CDTi's c.s. van nog niet zolang geleden.
En de APK? Daar staat n.v.t. Hij is nog geen 50, dus die moet nog een keer
separaat gedaan worden, of hoe zit dat?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
François;259115 schreef : Was dat bij de RDW in Elsloo?
:nono: Goed lezen François, :uh-uhh: ik weet dat je in extase raakt met zoiets :lol:
FP146;259109 schreef : Vanmorgen staat ze op de brug bij de RDW in Waddinxveen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
François;259115 schreef : Was dat bij de RDW in Elsloo? Wat waren de kosten? En die 138 g/km, dat moet haast
op de Belgische papieren gestaan hebben, want dat verzin je natuurlijk niet.
Gemiddeld verbruik 5.79 l/100km, staat gelijk aan 1 op 17.3 en dat met een vario.
Van mijn 340 1.4 met 5-bak uit 1983 en ook 51kW is geen verbruik bekend, maar ik
vermoed op basis van bovenstaande cijfers dat ik met terugwerkende kracht subsidie
kan aanvragen omdat ik met deze auto in aanmerking kom voor de CO2 besparingspremie,
net zoals de TDI's HDI's CDTi's c.s. van nog niet zolang geleden.
En de APK? Daar staat n.v.t. Hij is nog geen 50, dus die moet nog een keer
separaat gedaan worden, of hoe zit dat?
Hoe het zit met alle voertuiggegevens weet ik niet precies. Ik heb de CVO en het kentekenbewijs ingeleverd en toen mocht (moest) ik de wachtruimte in.
De kosten waren even afgerond 105 euro in de BTW. Het maken van een afspraak duurt een week of 3 tot de eerste mogelijkheid. Afspraak maken kan overigens met DigID via de website van de RDW. Je moet seperaat een APK afspraak maken ergens bij een APK station (of in mijn geval gewoon op het werk ). Ik verband met COVID willen ze de banen minder druk bezet hebben en om de doorlooptijd niet op te laten lopen doet de RDW momenteel alleen de keuringen die een garage of ander bedrijf niet uit mag voeren, zoals o.a. WOK keuringen en invoerkeuringen.
Het proces op locatie is simpel. Je parkeert de auto. Loopt met je geprinte afspraakbevestiging (ontvang je via de mail) naar de balie. Degene achter de balie maakt een verslag op van de documenten (originele kentekenbewijs, geldig keuringsbewijs indien aanwezig en het certificaat van overeenstemming "CVO") en je krijgt een testbaan nummer aangewezen.
Uiteindelijk gaat de roldeur open en mag je naar binnen. Op aanwijzing rij je de auto de brug op en draagt deze voor de keuring over aan de controleur. Zelf kan je dan even een bakkie pakken want je mag er niet bij blijven. De keurmeester bekijkt de auto volgens norm en als er tussentijds vragen zijn over de werking van de auto(zoals in dit geval de haperende P stand) komen ze dit netjes vragen.
Uiteindelijk is de auto gecontroleerd en krijg je een opnameverslag en mag hij weer mee. Daarna nog even BPM aangifte doen (voor onze oude potjes is dat 0 euro dus geen zorgen over kosten) en binnen eem half uur kan je via mijn RDW je nieuwe kenteken zien.
Binnen 5 werkdagen krijg je je kentekencard en tenaamstellingscode en daarmee kan je platen laten drukken. Als de auto geen geldige APK heeft vanuit het buitenland moet je direct een keuringsafspraak maken bij een lokale garage. Oh en tot slot: nog even een oldtimerverzekering afsluiten en karren met die hap!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Succes verder, mooi topic om te volgen :yesyes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.