- Berichten: 18
Stevens 1980 Rood Koperen 343 GL
- Steven340
- Nieuw lid
En zo dacht ik dat ook met deze, maar ook vanwege z'n zeldzame kleur heb ik toch besloten hem lekker zelf te houden voor in m'n eigen collectie
En ook net belasting vrij :w00t:
Heb er daarom ook grote plannen mee.
Stond destijds op marktplaats voor onderdelen, maar de auto is ontzettend goed antiroest behandeld, en daarom praktisch roestvrij.
Er is her en der wel aan gelast, maar wel netjes gedaan.
Er zit wat schade op die ik nog wil laten herstellen, en zo zijn er nog een paar puntjes.
Ook die lelijke stootstrips gaan eraf, en komen weer de originele voor terug.
Verder gaan de puristen het niet leuk vinden, maar het plan is om de CVT er onderuit te halen en er een 4 bak voor terug te plaatsen.
En waarom dan wel :S
Nou....... ik wil hem uiteindelijk op LPG rijden, maar niet zo'n grote tank in m'n kofferbak.
Dus over de handbak kan een zadeltank van een 360 en de LPG tank op de plek van de huidige benzine tank.
Dit zie je wel vaker zo, bijvoorbeeld bij de Jeep Charokee
Waarom dan niet gelijk een 5 bak?
Tja, wil wel het 343 gevoel houden, zo ben ik dan ook wel weer.
De bak en koppeling + motorkabelboom en alles wat er maar bij hoort komt ook van een 1980er dus het blijft zo origineel mogelijk op dat gebied.
Ja ook de kabelboom wordt vervangen, zodat het net lijkt alsof het nooit een CVT geweest is. Die donor auto is overgens ook een bekende van hier, maar dat komt later wel.
Dan verder nog mooie ATS classics er onder, een jaloezie op de achterruit, koplampwissers, elektrische spiegels, originele motor voorverwarming, gele mistlampen en een mooie originele zwarte voorspoiler zoals bij de GL uitvoering altijd afgebeeld staat in de folder, en zo hoort het
Gaat weer een hele mooie auto worden
Eerst maar even focussen op de APK, want de schorsing en de stalling waar hij stond lopen af, en wil niet weer voor een jaar betalen.
Heb er afgelopen week weer eentje verkocht, dus nou wordt het wel tijd dat deze een keer de weg op komt.
Vandaag in ieder geval de koppeling afgesteld, voor zolang het nog een automaat is.
Die is al aardig op z'n eind, zeer lang doorgereden zonder dat deze correct afgesteld was.
Motor loopt als een zonnetje, grote beurt krijgt hij nog, maar de ongereviseerde carburateur is nog altijd dik in orde, en blijft dus voorlopig lekker zitten.
Hoofremcilinder was lek, dus deze vandaag al vervangen, remmerij rondom was voordat ik de auto kocht al recent vernieuwd, voor zaten er nieuwe schijven + blokken op, en achter waren de de schoenen al vernieuwd.
Dat was een flinke meevaller :y:
Remt nu in ieder geval weer zoals het hoort.
Verder nog een uitlaat die gescheurd is, dus dat komt van de week, en dan volgen er uiteraard nog wat meer foto's.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Met nog het bruine dashboard.
Deze is van 1980, zal vandaag wat meer foto’s maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
intact laat, kom je dan niet in de knoei met de voorste ophangbalk van de versnellingsbak?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Heb het verder nog niet uitgemeten.
Weet dat een 340 diesel geen torquetube heeft maar een gewone cardanas van een 1.7 liter.
En daar zit die beugel wel gewoon op z'n plek.
Maar is wel een goeie, zal daar eens opletten.
Heb anders ook een diesel zadeltank mocht die kwa vorm daarom iets anders zijn.
Vandaag uit m'n werk nog even de middendemper er onderuit gehaald, die was gescheurd, en zoals ik al kon zien voor de tweede keer.
Dus dat is oud ijzer.
De bocht is een los deel, die kan ik weer mooi voor een andere uitlaat gebruiken.
Had nog een N.O.S. middendemper liggen.
Wel erg veel oppervlakte roest, maar het is wel een nieuwe.
Nog bedankt Robbert Jan, komt nu mooi van pas.
En die oprijbokken blijven toch erg handig
Moet eigenlijk nog een setje hebben voor de achterwielen, dan wordt het nog eenvoudiger als je nog geen brug hebt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Verbazingwekkend dat die eigenlijk voor onderdelen weg ging.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Setje heb ik nog wel voor je. Gestraald en gespoten in zeer harde verf. Stuur maar een PB voor verdere infoSteven340;258411 schreef : En die oprijbokken blijven toch erg handig
Moet eigenlijk nog een setje hebben voor de achterwielen, dan wordt het nog eenvoudiger als je nog geen brug hebt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Ook om de radiateur opnieuw te spuiten, die is nog als nieuw, en wat andere dingen.
Helaas gaf de bout voor op het motorblok niet mee en is afgebroken.
Wil het daarom verder ook niet doorspoelen aangezien die bout afgebroken is en ik het niet met water wil verdunnen wat er nu in zit, zag er ook nog zo schoon uit, echter weet ik niet welke soort dit is.
Het is fel groen, precies zoals de bijgevoegde voorbeeld foto. Kan er niet echt iets over vinden op het internet wat het kan zijn.
Iemand enig idee?
Dit wellicht?
www.winparts.nl/filters-vloeistoffen/koe...CMgIFW8aAuvtEALw_wcB
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
Steven340;258411 schreef : Nog bedankt Robbert Jan, komt nu mooi van pas.
Blij te lezen dat die nu toch goed van pas is gekomen yeehaa!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.