- Berichten: 7
Mijn eerste Volvo 340 1990
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Erik;252451 schreef : Hoort een rubber kapje omheen.
Bedankt Erik,
Iemand zo een "rubber kapje" liggen dat ik mag overnemen? Of kan je deze nog ergens anders kopen?
Ik denk wel dat het vrij belangrijk is dat het rubber er zit?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
François;252417 schreef : Ik denk dat de auto linksachter ooit een tik heeft gehad of tegen een paaltje is gereden.
Ik vrees dat je de bumper compleet moet gaan demonteren en de beugel erachter
opnieuw moet richten of vervangen door een ongeschonden exemplaar.
Levert wel mooi de gelegenheid om het plaatwerk achter de bumper te inspecteren en
eventueel te ontroesten en opnieuw te spuiten.
Vandaag van die gelegenheid gebruik gemaakt :f
Tjonge jonge wat een peperkoek :lol:
Hierbij is het vermoeden van François bevestigd. Boven het achterlicht was er een klein deukje net waar het rubber aansloot. Dit was natuurlijk de ideale kans voor water om onopgemerkt naar binnen te sijpelen... Ik denk dat deze schade al enkele jaren aanwezig is aangezien de vele roest en de aangetaste contactpuntjes van de lampen. Dit had echter voorkomen kunnen worden moest bij het vervangen van het achterlicht (wat ik vermoed dat nodig was aangezien de deuk achter het achterlicht is) het plaatwerk ook even terug recht gewrongen zijn. :grr3:
Vandaag dus maar aan het werk geweest de roest weg te werken.
Morgen doe ik verder en ga ik ook proberen de bumpersteun terug te richten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Enkele weken terug had ik hem ook een kleine beurt gegeven, de olie die er uit kwam was de moeite :no: Even in de onderhoudsboek gekeken en zag dat deze op 100.000 km vervangen was in 2007, nu zit hij op 120.000 in 2018 :wtf:
Volgens mij is dit niet super erg maar toch goed dat hij nu vervangen is?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
François;252643 schreef : En ook meteen een oldtimerkenteken aangevraagd, of zat dat er al op?
In België blijft de kentekenplaat niet bij de wagen maar veranderd deze met de eigenaar. En aangezien ik de volvo niet gebruik voor woon/werkverkeer heb ik hem ingeschreven als oldtimer inderdaad
Nog even iets anders, als ik de auto in neutraal zet en de koppeling loslaat maakt deze een tikkend geluid. Als ik schakel (vooral 2de versnelling) komt er een licht schurend geluid ongeveer ter hoogte van de versnellingspook. Als ik de koppeling dan lichtjes laat komen stopt dit. Is dit zoals ik vermoed het druklager? De koppeling zelf is nog heel goed, maar ik denk dat er vuil in het koppelingshuis is gekomen door het ontbreken van de afdekhoes...:wtf2:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Heb het zelf ook wel gehad, maar dan klonk het ratelend.
Was bij mij wel het druklager.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.