show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
De Schone Slaapster
- André Minet
- Nieuw lid
Minder
Meer
14-10-2019 19:19 #983341
door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic De Schone Slaapster
Die taxatiewaarde is vooral nuttig mocht je schade aan je auto krijgen
Zonder taxatierapport is de dagwaarde het uitgangspunt van de verzekering mij
En aangezien een auto in onderdelen vrijwel altijd kostbaarder is dan intact is een hoge waarde na taxatie alleen maar gunstig
Je gaat echter wel meer premie betalen als je de auto naar taxatiewaarde gaar verzekeren
De waarde van je Volvo 300 is wat een liefhebber er voor wil geven niet de taxatiewaarde
En als je een auto verkoopt hou je rekening met afdingen
Vraagprijzen op die sites zijn alleen een indicatie
Zonder taxatierapport is de dagwaarde het uitgangspunt van de verzekering mij
En aangezien een auto in onderdelen vrijwel altijd kostbaarder is dan intact is een hoge waarde na taxatie alleen maar gunstig
Je gaat echter wel meer premie betalen als je de auto naar taxatiewaarde gaar verzekeren
De waarde van je Volvo 300 is wat een liefhebber er voor wil geven niet de taxatiewaarde
En als je een auto verkoopt hou je rekening met afdingen
Vraagprijzen op die sites zijn alleen een indicatie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Minder
Meer
15-10-2019 13:16 #983349
door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic De Schone Slaapster
Paar jaar terug, was er iemand achteruit tegen mijn 360 GLE aan gereden. Ik had hierdoor een deukje bij mijn achter wielkast. Netjes papieren ingevuld. De schade door de garage laten afhandelen. Daar kwam uit dat het 500€ was met behoud van auto (wat dan tevens dagwaarde zou zijn). Ik dacht bij me eigen die zijn niet helemaal lekker :wtf2:. Tuurlijk met behoud van auto ga hem echt niet daarvoor weg doen. :humor:. Dit is wel meteen een drijfveer geweest om hem toen al te laten taxeren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-10-2019 18:17 #983351
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Schone Slaapster
Het taxatiebedrag is echt een verzekeringsdingetje, dat heeft geen enkele relatie tot de verkoopwaarde. Als dat wel zo was zou een auto met taxatierapport ineens 4x zo duur worden en zou iedereen voor verkoop een taxatie laten doen. Het enige waar je eigenlijk wel vanuit kunt gaan is dat de taxatiewaarde praktisch altijd hoger zal zijn dan de handelswaarde van de auto. De taxatiewaarde is er niet op gebaseerd wat een auto moet kosten, maar wat de drempel is waarna (à la minuut) vervangen economisch interessanter is dan repareren, inclusief eventuele bijkomende kosten om de vervanger in gelijkwaardige toestand te krijgen als de auto die je nu hebt.
Het blijft met oldtimers wat de gek er voor geeft. Bij een Cadillac uit de 50's zal dat bedrag procentueel veel dichter bij de taxatiewaarde liggen dan bij een 300-serie, omdat die Cadillac qua vraag en aanbod simpelweg een stuk schaarser is.
Het blijft met oldtimers wat de gek er voor geeft. Bij een Cadillac uit de 50's zal dat bedrag procentueel veel dichter bij de taxatiewaarde liggen dan bij een 300-serie, omdat die Cadillac qua vraag en aanbod simpelweg een stuk schaarser is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Minet
- Nieuw lid
Minder
Meer
15-10-2019 19:25 #983352
door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic De Schone Slaapster
Klopt niet helemaal de Volvo 300 serie en zeker echt mooie exemplaren worden rap
Zeldzamer dan die caddies
Het grote verschil is echter dat er voor die caddies nog meer liefhebbers zijn
Zeldzamer dan die caddies
Het grote verschil is echter dat er voor die caddies nog meer liefhebbers zijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Roderik Schaar
- Nieuw lid
Minder
Meer
19-10-2019 17:47 #983390
door Roderik Schaar
Beantwoord door Roderik Schaar in topic De Schone Slaapster
Vanmiddag de radiator teruggeplaatst die er vorige week uitgegaan was. Bij langer gebruik (bijvoorbeeld indertijd de rit naar Liemden voor de inspectie door Gerard Mulder) liep de temperatuur teveel op, leek dus verstopt. Na 16 jaar stilstand niet heel raar. Vorige week bij Fred Oosterlaan eruit gehaald met hulp van Steven Legdeur, die hem woensdagavond weer bij Fred voor de zekerheid heeft gesoldeerd en zwartgespoten.
Afgelopen week thuis gespoeld en gespoeld en gespoeld met gootsteenontstopper en ontkalker, net zo lang tot er weinig of niets meer oploste in het water. Vanmiddag (helemaal zelf, daar is deze a-technische ambtenaar best tevreden mee :yeah:) teruggeplaatst, aangesloten, gevuld en flink lang "proef"gereden, ging allemaal prima.
Ook duidelijk verschil door de vorige week afgestelde riemen, bij 100 km/h 300 toeren minder dan eerder, nu 3.500 t/m. Nou de koppeling nog eens (laten) bekijken...
Afgelopen week thuis gespoeld en gespoeld en gespoeld met gootsteenontstopper en ontkalker, net zo lang tot er weinig of niets meer oploste in het water. Vanmiddag (helemaal zelf, daar is deze a-technische ambtenaar best tevreden mee :yeah:) teruggeplaatst, aangesloten, gevuld en flink lang "proef"gereden, ging allemaal prima.
Ook duidelijk verschil door de vorige week afgestelde riemen, bij 100 km/h 300 toeren minder dan eerder, nu 3.500 t/m. Nou de koppeling nog eens (laten) bekijken...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Roderik Schaar
- Nieuw lid
Minder
Meer
25-10-2019 12:22 #983454
door Roderik Schaar
Beantwoord door Roderik Schaar in topic De Schone Slaapster
De radiator lijkt het goed te doen, al wacht ik nog even af hoe dat met grotere afstanden gaat. Vóór de schoonmaak ging het eerste uur o.i.d. ook prima, maar ging de meter daarna omhoog. Vanmiddag langere rit over de snelweg...
Afgelopen weken steeds meer last van Vario die niet goed opschakelde, vooral vanaf koude start. Met de handleiding en ervaringen hier op het forum geprobeerd diagnose te stellen, remdruksensor leek me de meest waarschijnlijke boosdoener omdat het inschakelen van de bergrem ook geen verschil meer maakte.
Vanmorgen nog even de slangetjes van de EMVK doorgeblazen, helemaal prima; tachorelais opengemaakt, volgens mijn onervaren oog ook prima.
Daarom de tip van Bart uitgevoerd: de aansluitingen van de remdrukschkelaar professioneel doorverbonden met aluminiumfolie en geïsoleerd met plakband :loser:
Nergens last meer van, rijdt weer als een zonnetje! Nu alleen nog checken of het inderdaad de schakelaar zelf is of de aansluiting van de schoentjes, maar dat gaat lukken.
Dus dank aan alle deskundigen die hier hun ervaring willen delen met amateurs als ondergetekende :wave:
Woensdagavond ook met iemand die vroeger als plaatwerker is opgeleid afgesproken dat hij een poging gaat wagen mijn deuk eruit te halen zonder spuiten. Wordt vervolgd dus!
Afgelopen weken steeds meer last van Vario die niet goed opschakelde, vooral vanaf koude start. Met de handleiding en ervaringen hier op het forum geprobeerd diagnose te stellen, remdruksensor leek me de meest waarschijnlijke boosdoener omdat het inschakelen van de bergrem ook geen verschil meer maakte.
Vanmorgen nog even de slangetjes van de EMVK doorgeblazen, helemaal prima; tachorelais opengemaakt, volgens mijn onervaren oog ook prima.
Daarom de tip van Bart uitgevoerd: de aansluitingen van de remdrukschkelaar professioneel doorverbonden met aluminiumfolie en geïsoleerd met plakband :loser:
Nergens last meer van, rijdt weer als een zonnetje! Nu alleen nog checken of het inderdaad de schakelaar zelf is of de aansluiting van de schoentjes, maar dat gaat lukken.
Dus dank aan alle deskundigen die hier hun ervaring willen delen met amateurs als ondergetekende :wave:
Woensdagavond ook met iemand die vroeger als plaatwerker is opgeleid afgesproken dat hij een poging gaat wagen mijn deuk eruit te halen zonder spuiten. Wordt vervolgd dus!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Roderik Schaar
- Nieuw lid
Minder
Meer
03-02-2020 21:44 #984128
door Roderik Schaar
Beantwoord door Roderik Schaar in topic De Schone Slaapster
Bijna twee weken geleden hebben 2 mannen van de woensdagavondclub bij Fred Oosterlaan de deuk uit mijn rechterachterdeur voor 95% verwijderd.
Zoals ze van te voren hadden gemeld, ging het grootste stuk er met professionele apparatuur (op de eerste foto nog net zichtbaar, het rode stuk metaal onder het uiteinde van het stuk hout) vrij eenvoudig en helemaal zonder restverschijnselen uit. De resterende kleine deukjes werden vervolgens gewoon met een stuk hout stuk voor stuk wat teruggeduwd. Dat ging iets minder gemakkelijk maar het resultaat mag er wezen: misschien niet helemaal perfect (hadden ze vooraf ook gevraagd: is het erg als het niet helemaal strak wordt?) maar heel veel beter dan het was (zie daarvoor p.1 van dit topic). En voor zo goed als niks (beetje gebak bij de koffie :yeah:).
Ben heel blij met zowel de manier waarop dit ging als met het resultaat, zie onderstaande foto's. Ook langs deze weg veel dank aan beide mannen yeehaa!
Na de winterstalling verder met nog wat kleine ongerechtigheden en dan eindelijk een stevige poets/polijstbeurt :loser: Tips daarvoor welkom!
En als iemand een tip heeft hoe ik de laatste foto nog een kwartslag gedraaid krijg, houd ik mij ook zeer aanbevolen...
Zoals ze van te voren hadden gemeld, ging het grootste stuk er met professionele apparatuur (op de eerste foto nog net zichtbaar, het rode stuk metaal onder het uiteinde van het stuk hout) vrij eenvoudig en helemaal zonder restverschijnselen uit. De resterende kleine deukjes werden vervolgens gewoon met een stuk hout stuk voor stuk wat teruggeduwd. Dat ging iets minder gemakkelijk maar het resultaat mag er wezen: misschien niet helemaal perfect (hadden ze vooraf ook gevraagd: is het erg als het niet helemaal strak wordt?) maar heel veel beter dan het was (zie daarvoor p.1 van dit topic). En voor zo goed als niks (beetje gebak bij de koffie :yeah:).
Ben heel blij met zowel de manier waarop dit ging als met het resultaat, zie onderstaande foto's. Ook langs deze weg veel dank aan beide mannen yeehaa!
Na de winterstalling verder met nog wat kleine ongerechtigheden en dan eindelijk een stevige poets/polijstbeurt :loser: Tips daarvoor welkom!
En als iemand een tip heeft hoe ik de laatste foto nog een kwartslag gedraaid krijg, houd ik mij ook zeer aanbevolen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
04-02-2020 22:02 #984136
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic De Schone Slaapster
Das al een hele verbetering!
Knap staaltje vakwerk :y:
Knap staaltje vakwerk :y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Roderik Schaar
- Nieuw lid
Minder
Meer
06-02-2020 23:00 #984158
door Roderik Schaar
Dank je wel en eens, hebben de mannen goed gedaan. Gisterenavond gebak meegenomen om het te vieren...
Wanneer ben jij er weer eens bij op woensdagavond? Kunnen we nog eens aan de gang met de grote bumperwissel.
Heb laatst geoefend op een 300 van Fred, dus ben er klaar voor :hmmz:
Beantwoord door Roderik Schaar in topic De Schone Slaapster
Steven340;257136 schreef : Das al een hele verbetering!
Knap staaltje vakwerk :y:
Dank je wel en eens, hebben de mannen goed gedaan. Gisterenavond gebak meegenomen om het te vieren...
Wanneer ben jij er weer eens bij op woensdagavond? Kunnen we nog eens aan de gang met de grote bumperwissel.
Heb laatst geoefend op een 300 van Fred, dus ben er klaar voor :hmmz:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
07-02-2020 06:06 #984159
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic De Schone Slaapster
Ja wordt wel weer eens tijd, zal eens kijken of ik eerdaags de bumpers van de GLS kan schroeven, die staat nu erg mooi toegankelijk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets