show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 van Dick

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2016 10:59 #634022 door V300 register
Volvo 340 van Dick is gemaakt door V300 register
Hi iedereen,

Sinds afgelopen weekeind de eigenaar van een mooie 340 1.4 special uit 1990 met zo'n 100.000 km op de teller. :w00t:

Wat dingen die ik al gemerkt heb en dus wil vernieuwen:
  • De remcilinder schakelaar is wat lui, hierdoor blijft hij hoog in z'n toeren na het harder remmen. (Tijdelijk opgelost door schakelaar er tussen uit te halen).
  • De vario riem wil vervangen aangezien dit volgens mij nog niet gedaan is. Hiervoor moet ik dus alleen nog wel een goede passende riem vinden. (Tips welkom)
  • De radio die er in zit vind ik leuk, maar kan alleen AM ontvangen volgens mij. Zou mooi zijn om hier een vervanger voor te vinden. Maar wil het liefst de originele er in houden. Past er toch beter bij.
  • Ook wil ik de filters vernieuwen en olie's verversen.

Weet niet of er mensen zijn of iemand kennen die me kan helpen met onderdelen en eventueel wat onderhoud. Woon in de omgeving van Breda.

Hoop nog heel wat KM op de teller te kunnen zetten. Ben erg blij met m'n nieuwe bolide.

Groeten Dick

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2016 12:51 #964081 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 van Dick
Mooie 340 Dick! ga je veel plezier aan beleven.

Zelf woon ik ook in de omgeving van Breda, ik ga met mijn 340 net zoals mijn vorige Volvo's altijd naar autobedrijf Goos in Effen. Heb daar goede ervaringen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2016 23:21 #964085 door V300 register
Welkom Dick!
Leuke 340, een GL Special is bovendien een hele leuke en luxe uitvoering. Veel plezier er mee.

Varioriemen kun je krijgen bij Born Built Beauties, Dafhobby of Daf Club Nederland (al moet je voor die laatste lid zijn van deze club). Om ze er op te leggen is een speciaal gereedschap hiervoor aan te bevelen, maar schijnbaar niet per se nodig. Ik heb het geluk er eentje te hebben liggen (overigens wel te koop bij DCN, maar duur), maar je kunt ook naar een sleuteldag van onze club komen. Lid worden is namelijk een stuk goedkoper dan dat gereedschap, en bovendien zijn er op zo'n sleuteldag mensen met kennis van zaken aanwezig.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-06-2016 01:14 #964087 door V300 register
Mooie auto!
Je auto heeft overigens niet 1 maar 2 variomatic-riemen. Die zijn er in twee varianten, een originele en een namaakversie. De originele versie kost je 200 Euro als je lid bent van de Daf of Volvo-club, de namaakversie is goedkoper (ik dacht 160). Ik zou ook zeker lid worden van de club. Heel gezellig en het scheelt je uiteindelijk mega veel in onderhoudskosten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-06-2016 08:33 #964088 door V300 register
Hi,

Bedankt voor de reacties.

Zal is contact op nemen met het autobedrijf in Effen. Wordt je altijd wijzer van.

Gisteren avond ook nog op zoek geweest naar vario riemen. Via via kwam ik ook op DafHobby en Born Built Beauties. Bij DafHobby kon ik ze niet vinden maar wel heel veel andere interessante dingen. Bij BBB heb ik de prijs op gevraagd en kosten daar 230 euro. Dat kost dan net zo veel als lid worden van V3C en een setje vario riemen.

Dus lid worden is geen gek idee. Dacht er sowieso al over na om lid te worden.

Voor het vervangen van de riemen heb ik al heel wat gelezen op het forum. Zal is kijken of ik dit zelf ga doen of wacht op een sleutel dag, zou niet heel moeilijk moeten zijn als ik het zo lees, op die speciale schijvenspreider na. Wil nog een klein tour ritje houden naar Engeland in augustus dus weet niet of het verstandig is om tot de volgende sleuteldag te wachten.

Groeten Dick

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-07-2016 08:33 #964112 door V300 register

eipmiw;240936 schreef : Mooie auto!
Je auto heeft overigens niet 1 maar 2 variomatic-riemen. Die zijn er in twee varianten, een originele en een namaakversie. De originele versie kost je 200 Euro als je lid bent van de Daf of Volvo-club, de namaakversie is goedkoper (ik dacht 160). Ik zou ook zeker lid worden van de club. Heel gezellig en het scheelt je uiteindelijk mega veel in onderhoudskosten.

Waar kun je deze riemen dan kopen als je lid bent van de Volvo club?
De V3C heeft ze niet namelijk.

Groeten Dick

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-07-2016 09:22 #964114 door V300 register

dikketienes;240963 schreef : Waar kun je deze riemen dan kopen als je lid bent van de Volvo club?

Bij Born Built Beauties of Dafhobby onderandere, maar daar hoef je geen lid voor te zijn van onze club.
Lid worden van de Volvo 300 Club wordt wel interessant wanneer je ze effectief wilt gaat vervangen. Een relatief eenvoudige klus voor op een sleuteldag, maar een drama als je het zonder brug aan straat moet doen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-07-2016 09:25 #964116 door V300 register
Oke duidelijk, dan ben ik van slag gebracht door de reactie van eipmiw.
Bij Born Built Beauties koste hij 230 dus zal nog is navragen bij dafhobby.

Ben nu lid, kan sowieso geen kwaad natuurlijk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-07-2016 19:36 #964185 door V300 register
Vandaag het eerste onderhoud aan mijn auto gedaan.

De rotor vervangen en verdeelkap.
De rotor zat behoorlijk vast dus die brak af bij het er afhalen. Maar was niet zo'n probleem. (De vorige was zwart, deze is mooier :w00t:)

Ook heb ik het luchtfilter nog vervangen, deze was behoorlijk smerig.
Maar bij het aandraaien van de deksel brak de schroef af. Hier moet ik dus een nieuwe voor zien te vinden.

Binnenkort olie verversen, bougies (kabels), oliefilter, v-snaar vervangen.
Als het lukt ook de kleppen nog stellen.

;D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC