Aangereden na bezoek aan Anjo
- V300 register
- Verbannen
Naar mijn mening is de schade behoorlijk. Zolang je geen oldtimer waardetaxatierapport kunt tonen, krijg je de dagwaarde (eventueel iets hoger als het een zeer mooi exemplaar of aparte uitvoering is). De dagwaarde zal laag uitvallen en de auto is economisch total loss.
Het richten is niet goedkoop en vaak is veel schade niet direct zichtbaar. Een 1.7 begint schaars te worden, dus als je hem goedkoop terug kunt kopen en samen met een donor toch nog op de weg kunt houden ...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
zo op het eerste gezicht (ook met een vouw boven de wielkast) is de auto nog wel redelijk goed te richten, het is verbazingwekkend hoeveel je kan doen op een richtbank! of het economisch interessant is wordt een ander verhaal, de kosten om dit weer goed te krijgen gaan makkelijk richting 3x de dagwaarde van de auto
ik denk persoonlijk dat een andere 340 zoeken en daar de 1.7 in zetten een beter alternatief is
- V300 register
- Verbannen
Die Volvo is natuurlijk ook gewoon dik total loss. Dat is wat anders dan niet te repareren. Bij het zogenaamde steunpunt liggen volgens mij nog genoeg achterassen, bumpers en kofferbak kleppen ed....
Ben benieuwd wat je er nu van de verzekering voor krijgt. Euro of 800 vermoed ik... Tenzij je hem hebt laten taxeren... Ik hoop het.
Maar wees maar blij dat jezelf niet hebt idd.
Dit is wel het gemene van zoiets. Stel je krijgt 800 euro, voor dat bedrag had je hem nooit verkocht. Iemand had zeker al met 2000 of meer moeten aankomen had je hem direct willen afstaan...
Ik bedoel hiermee als je voor zo,n bedrag weer een tweede Volvo 340 gaat zoeken heb je gerandeerd een slechtere dan wat je nu hebt. Ik hoop dat de verzekering zich dat realiseert. Tegenwoordig staan er ook best veel advertenties op marktplaats voor een Volvo 340 van dik boven de 1000 euro.
Dat hoort een verzekering naar mijn idee mee te wegen. Ze vragen het er niet voor niets voor toch? Dat is dan dus de 2e hands waarde naar mijn idee.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
www.volvo300club.nl/advertenties.php?adid=6394
Maar er staat meer leuks op onze eigen site: nog een 3-deurs 1.7 DL met carburateurproblemen, een GL Special wat ook leuk is als je de aandrijflijn van jou 1.7 over zet, er staat er zelfs al eentje voor ?250 te koop!
- V300 register
- Verbannen
Is een swap van een 1.7 in een 1.4 auto goed te doen? Ook ivm versnellingbak etc? Kan ik dan ook een automaat 340 1.4 kopen en mijn 1.7 blok monteren?
Groeten
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m96334...1-4-dl-aut-1989.html
Is dat een goede optie?
Groeten
- Mark Smeets
- Moderator
AvdAkker;237867 schreef : ik denk persoonlijk dat een andere 340 zoeken en daar de 1.7 in zetten een beter alternatief is
Financieel gezien is dit inderdaad de beste oplossing.
Let bij het uitzoeken van een andere 340 vooral op roest en een strakke carrosserie. Dit zijn de duurste kosten die je kunt hebben