- Berichten: 18
show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
340DL B204FT turbo
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
10-03-2016 17:29 #963378
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic 340DL B204FT turbo
Whoooot :wtf:
Heb ??n keer de 140 aangetikt met m'n 340 maar dan schijt ik wel bagger
Mwja als je het ook niet gewend bent, rij bijna nooit sneller dan 100
Heb ??n keer de 140 aangetikt met m'n 340 maar dan schijt ik wel bagger
Mwja als je het ook niet gewend bent, rij bijna nooit sneller dan 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
10-03-2016 17:31 #963379
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340DL B204FT turbo
nou... moet eerlijk zeggen met de schokbrekers/mounts van Classic Swede, veerpootbrug van Anjo icm stabilisatorstang van Anjo..Volvootje ligt als een blok op de weg!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
10-03-2016 18:28 #963380
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic 340DL B204FT turbo
Ja dat zal wel enorm schelen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
10-03-2016 19:07 #963381
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 340DL B204FT turbo
Heb op weg naar Frankrijk hele stukken 150-160 gereden met mn 360. De wegligging was nog tot daar aan toe, maar die herrie!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Minder
Meer
11-03-2016 08:45 #963383
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 340DL B204FT turbo
Dat gaat als een trein! Bij 190 nog overschakelen, dus je hebt de hele 5de versnelling nog over?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
11-03-2016 09:31 #963384
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340DL B204FT turbo
jahahah. zelf rijd ik ook nooit harder dan 110km/u.. Windruis is iets meer dan in de tegenwoordige "moderne" auto's bij dezelfde snelheid:s
@ Marc: yes, heb nog de 5e over dan .. maar ik heb het nog niet uit kunnen proberen om uit te vinden wat de max is. Ik verwacht, icm de M47R bak, dat hij ongeveer de 220 wel zou kunnen halen.
@ Marc: yes, heb nog de 5e over dan .. maar ik heb het nog niet uit kunnen proberen om uit te vinden wat de max is. Ik verwacht, icm de M47R bak, dat hij ongeveer de 220 wel zou kunnen halen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Minder
Meer
11-03-2016 14:06 #963385
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 340DL B204FT turbo
Wat voor een diff zit eronder?
Gezien de schakel momenten is het al een GLE diff met de lange overbrenging?
tijd voor een 6 bak, dan ga je makkelijk naar de 250
Gezien de schakel momenten is het al een GLE diff met de lange overbrenging?
tijd voor een 6 bak, dan ga je makkelijk naar de 250
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
11-03-2016 14:33 #963386
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340DL B204FT turbo
ik heb de diff nooit vervangen.. Ik verwacht dat er gewoon een standaard M47R onder zit.. ik weet van de GLE, maar ik durf het echt niet te zeggen..
jahah een 6-bak zou super zijn! Maar 250 in een 3-serie moet je niet willen denk ik.
Mijn doel is de setup van de porsche 928 te gaan gebruiken of anders een M90 eronder te montoren. Mijn voorkeur gaat wel naar de Porsche setup..puur vanwege de bak die dan mooi tussen de achterwielen blijft.
Maar om eerlijk te zijn...dit heeft voor mij eigenlijk een laatste prio. We hebben hem begrenst op de 230PK en 330NM. Tot nu toe (inmiddels al 14.000kms gereden) is alles nog heel! Geen speling of gierende versnellingsbak. de moertjes van de torquetube worden ook regelmatig gecontroleerd.. Niks valt tegen! Alles blijft heel.
Nu moet ik ook zeggen dat ik echt zuinig ben en niet aan clutch kicking ed. doe.
Voorlopig zal ik hem gewoon in deze staat laten. Rijdt heerlijk!
Motor draait extreem rustig, hij is zuiniger dan een B200E en nog best snel.
Er zit veel meer potentie in, maar op deze manier is hij wel betrouwbaar
jahah een 6-bak zou super zijn! Maar 250 in een 3-serie moet je niet willen denk ik.
Mijn doel is de setup van de porsche 928 te gaan gebruiken of anders een M90 eronder te montoren. Mijn voorkeur gaat wel naar de Porsche setup..puur vanwege de bak die dan mooi tussen de achterwielen blijft.
Maar om eerlijk te zijn...dit heeft voor mij eigenlijk een laatste prio. We hebben hem begrenst op de 230PK en 330NM. Tot nu toe (inmiddels al 14.000kms gereden) is alles nog heel! Geen speling of gierende versnellingsbak. de moertjes van de torquetube worden ook regelmatig gecontroleerd.. Niks valt tegen! Alles blijft heel.
Nu moet ik ook zeggen dat ik echt zuinig ben en niet aan clutch kicking ed. doe.
Voorlopig zal ik hem gewoon in deze staat laten. Rijdt heerlijk!
Motor draait extreem rustig, hij is zuiniger dan een B200E en nog best snel.
Er zit veel meer potentie in, maar op deze manier is hij wel betrouwbaar
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
11-03-2016 15:55 #963387
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340DL B204FT turbo
Mooi hoor, lekker genieten van je eigenhandig gebouwde wagen. Lijkt me wel leuk om af en toe een beetje vlot door te trekken en dan verbaasde gezichten in je achteruitkijkspiegel zien
Over het diff: mijn GLS draait zo'n 3000 rpm bij 120. Ik heb nog een iets nieuwere 360 en die maakt zo'n 400 tot 500 rpm meer bij die snelheid. Dus: ff toerentellertje inbouwen!
Over het diff: mijn GLS draait zo'n 3000 rpm bij 120. Ik heb nog een iets nieuwere 360 en die maakt zo'n 400 tot 500 rpm meer bij die snelheid. Dus: ff toerentellertje inbouwen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
11-03-2016 16:06 #963388
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340DL B204FT turbo
is ook super leuk!!
zijn toch een hoop auto's die het niet verwachten
toerenteller is zeker geen overbodige luxe!! Heb wel de laptop/telefoon/ipad die ik rechtstreeks met de ECU kan verbinden (met draad en zonder draad), maar een toerenteller is een stuk mooier!
Ik heb trouwens nog 2 tellerbakken liggen met een toerenteller, echter hebben die meer km's erop staan dan deze en zijn die van de laatste model 360.
Dit is overigens nog een MK2 model 340 dat later een 360 werd.
KM kabel is net wat anders, waardoor het niet gelijk past :S
zijn toch een hoop auto's die het niet verwachten
toerenteller is zeker geen overbodige luxe!! Heb wel de laptop/telefoon/ipad die ik rechtstreeks met de ECU kan verbinden (met draad en zonder draad), maar een toerenteller is een stuk mooier!
Ik heb trouwens nog 2 tellerbakken liggen met een toerenteller, echter hebben die meer km's erop staan dan deze en zijn die van de laatste model 360.
Dit is overigens nog een MK2 model 340 dat later een 360 werd.
KM kabel is net wat anders, waardoor het niet gelijk past :S
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets