show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Thimo's Volvo 340 GL uit 1985!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2014 13:51 #633496 door V300 register
Thimo's Volvo 340 GL uit 1985! is gemaakt door V300 register
Hallo heren!

Mijn naam is Thimo, 18 jaartjes fris, woonachtig te Arnhem. Deze zaterdag heb ik mijn eerst auto gekocht, een Volvo 340 GL uit 1985! Ik volg de opleiding Engineering (Elektro en besturingstechniek) waarbij er stage gelopen moet worden. Dit stage adres is echter te ver om te fietsen, vandaar deze auto :) Ik ben nog geen clublid.

De Volvo rijd erg soepel en zit bijzonder comfortabel. Rond de 140.000 KM op de teller. APK tot volgend jaar mei!

De klep is helaas een andere kleur rood (volgens de vorige eigenaar verkleurd) en heeft enkele roestplekjes. Deze ben ik dan ook van plan te vervangen.

Verder ontbreekt de radio aansluiting (hoe moet je het noemen?):

En is hier niet goed onderhouden: zelf al schoongemaakt en anti-roest op gesmeerd.

Misschien kan ik het dichtlassen, maar zou graag jullie mening hierover willen horen.

Ook is er iets mis met de bumper:

Van de bovenkant lijkt het een soort overbeet/hazenlip en is vast gemaakt aan de gril. Helemaal fris is het niet. Dit weekend rij ik hem nog op de brug om samen met mijn vader te kijken of het onder nog standhoud.

Maar goed, als eerste auto ben ik er super blij mee! Graag hoor ik wat jullie ervan vinden! :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2014 14:27 #951868 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thimo's Volvo 340 GL uit 1985!
Welkom!
Voorbalk en veerkoker zijn wel bekende plekken, ook echt iets aan laten doen, want dit is geen bevordering voor de veiligheid.
Verder lijkt het erop dat er eens een nieuwe voorbumper (nieuwe type) is opgezet, maar, aangezien die toch plat is...

iig succes met het opknappen & rijden!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2014 15:34 #951869 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thimo's Volvo 340 GL uit 1985!
Welkom!

Die auto heeft wel een klap gehad aan de voorkant, zelfs de voorbalk (de metalen balk onder de voorbumper) is ingedrukt.
Er hoort inderdaad een andere bumper op maar ik vraag me af of je die zomaar kunt vervangen; het zou me niet verbazen als de ophanging verbogen is.

De voorbalk is een chassisbalk en mag maar beperkt roest hebben voor de apk. Dat moet je dus even in de gaten houden.
De roestplek bij de veerpoottoren is een bekend punt, waarschijnlijk komt er nog wel meer roest tevoorschijn als je bijvoorbeeld het voorscherm eraf haalt. Ik zou het absoluut lassen voor je water naar binnen krijgt, daarnaast is de wielophanging nu verzwakt. Wel een lastige plek... ik heb het vorig jaar nog gedaan.

Maar leuk om te lezen dat er weer iemand "bij" is in de regio. Veel plezier ermee!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2014 15:36 #951870 door V300 register
Welkom Thimo!

De bumper klopt idd niet. Er hoort een bumper ok waar je de nummerplaat aan vast kan maken. Ik weet een adres waar je die kan vinden.

Gat bij de veerpoot moet je lassen.

Verder mooie wagen, veel plezier ermee!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2014 16:07 #951871 door V300 register
Leuk wagentje, en er is denk ik nog prima een mooi exemplaar van te maken!
Zeker in het niet-dof rood kom je ze zelden nog tegen. Ook de spoiler en velgen zijn best bijzonder, en het feit dat het een GL is want die zie je ook niet zo veel.

Wat ik wel zou doen is een andere voorbumper zoeken. Deze moet niet heel moeilijk te vinden zijn.
Ook zou ik de voorbalk laten repareren. Af en toe kom je nog wel eens een compleet inzetstuk tegen op marktplaats, waardoor het een betrekkelijk eenvoudige operatie wordt. Geheel uit het niks herproduceren van een voorbalk kan een goede plaatwerker ook, maar is arbeidsintensief en dus duur. Als je dat laat lassen, kan je meteen dat stuk bij het voorwiel laten doen. Dan ben je weer helemaal klaar. Deze auto is het waard!
Dit is een bedrijfje waar ik hele goede ervaringen heb voor belachelijk weinig geld: remarclassiques.bekijknu.nl/ Deze vrouw last ?cht uit hobby, misschien kan ze ook wel wat voor jou betekenen ;)

Is dit trouwens die 340 die in Eindhoven te koop stond?

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
13-11-2014 16:16 #951873 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Thimo's Volvo 340 GL uit 1985!
Welkom Timo, leuk dat je voor een 340 bent gegaan, er zit wat werk aan zo te zien, als je dat redelijker wijs op kan (laten) knappen heb je er een heerlijke auto aan!

En ook jouw ouders rijden een V50 zo te zien, i'ts in the family :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2014 16:53 #951876 door V300 register
Bedankt voor jullie reacties en tips! Ik ga iig het gat dicht laten lassen en naar de voorbalk laten kijken!

Maar zijn de velgen eigenlijk origineel? Heb ze nog nergens anders gezien namelijk.

@bart : Deze 340 komt uit Breda :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2014 18:02 #951878 door V300 register

Tijur10;233306 schreef : @bart : Deze 340 komt uit Breda :)

Ik heb het even teruggezocht, het was wel een bekende in Eindhoven. De auto stond heel vaak aan de Mauritsstraat in Eindhoven. Waarschijnlijk dan dat de vorige eigenaar daar werkte/naar school ging/familie had wonen/whatever. Toen was het een buitengewoon fraaie 340.

Gespot-topic pagina 259:
forum.volvo300club.nl/showpost.php?p=220509&postcount=6467
forum.volvo300club.nl/showpost.php?p=220635&postcount=6468
Gespot-topic pagina 262:
forum.volvo300club.nl/showpost.php?p=221574&postcount=6530
forum.volvo300club.nl/showpost.php?p=221594&postcount=6531

Ik zal kijken of ik de foto nog ergens terug kan vinden. Toen was de voorkant in elk geval nog origineel.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2014 18:26 #951879 door V300 register
Wat dacht je van autobedrijf Henri van Haarlem B.V.?
Als goede buur moet die jouw 340 toch wel kunnen fixen
tegen een zacht prijsje?
Velgen zijn 13inch en origineel Volvo. Zeker laten zitten.
Die bovenste radiateurslang kun je trouwens weer nieuw kopen.

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2014 19:01 #951881 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Thimo's Volvo 340 GL uit 1985!

Tijur10;233306 schreef : Bedankt voor jullie reacties en tips! Ik ga iig het gat dicht laten lassen en naar de voorbalk laten kijken!

Maar zijn de velgen eigenlijk origineel? Heb ze nog nergens anders gezien namelijk.

@bart : Deze 340 komt uit Breda :)

Die velgen kon je destijds krijgen als accesoire of af fabriek tegen meerprijs.
Zijn unieke en zeldzame velgen.

Staat bij mij in de buurt op de sloop een 340 met de goeie bumper.
Dus als je een originele bumper wilt die erop hoort stuur maar een PB. kan hem dan altijd nog voor je meenemen naar de sleuteldag op 13 Dec in Ermelo. (als je daar heen gaat natuurlijk)
Ook is de gril van een later type.

Edit: Zo hoort jouw 340 er volledig origineel uit te zien, met een chrome gril omlijsting en een chrome strip in de bumper:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC