- Berichten: 18
show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
22-04-2013 13:26 #927419
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Yep zoals in de accesoir folder staat
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-04-2013 20:40 #927434
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Vet hoor. Heb 't ding nog nooit gezien!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 7
23-04-2013 01:06 #927440
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Idd. heel mooi. Met zo'n rek kan ik mijn vrienden wel mee nemen......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
19-05-2013 11:41 #931120
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Schrok vandaag even toen ik een slangetje onder de auto los zag hangen, leek op een benzine slang. Maar hoort nergens op te zitten :S
Slangetje zat oorspronkelijk aan de achterkant / zijkant (richting trekhaak) van de benzine tank geklemt maar die klemmetjes zijn doorgeroest.
Weet iemand waar dit slangetje voor dient?
Slangetje zat oorspronkelijk aan de achterkant / zijkant (richting trekhaak) van de benzine tank geklemt maar die klemmetjes zijn doorgeroest.
Weet iemand waar dit slangetje voor dient?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Minder
Meer
19-05-2013 11:53 #931124
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
ontluchting, zou mijn gok zijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
19-05-2013 12:09 #931126
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
klopt, is ontluchting. er hangen er zelfs 2; een aan de achterkant van de tank in 2 klemmetjes en de ander bij de achterste bladveerophanging aan de rechterkant
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
19-05-2013 12:42 #931132
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Hoef ik me daar in ieder geval niet meer druk om te maken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
15-06-2013 11:45 #932508
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Vandaag de eerste stap gezet om het plaatwerk aan te pakken. De rotte wielkast randen achter ga ik een nieuw stuk in lassen en de onderkant van de spatborden voor zijn rot en gaat ook een nieuw stuk in.
De onderkant van de bestuurders deur vertoon wat kleine roestbobbels dus word ook aangepakt. Andere deur is helemaal gaaf.
Deze ochtend dus de bumpers eraf gehaald + de spatlappen.
Dit doe ik allemaal bij een autoschadeherstelbedrijf waar ik elke zaterdag ochtend aan m'n auto mag klussen. Heb daar in het verleden al vaak stage gelopen dus ze kennen me inmiddels
Bij het las en slijpwerk krijg ik hulp van een werknemer aangezien ik hier niet veel ervaring in heb en het allemaal zichtwerk is wil ik het perfect hebben.
Nog even verder onder de auto gekeken en de kriksteunen zijn helemaal hard. Hier en daar wat afgebladderd tectyl. De voorbalk begint wat roest aan de onderkant te tonen dus word ook aangepakt. Verder bij de kokerbalken totaal geen roest te bekennen. Scheelt alweer een hele hoop.
Verder gaat de spoiler eraf en worden de gaten dichtgelast. Aangezien ik de auto helemaal origineel wil hebben. De GLT velgen laat ik eronder zitten aangezien dit heel erg goed staat onder deze uitvoering en ik heb er al heel wat volvo accesoires in zitten
Uiteindelijk kost het me alleen het spuitwerk.
Kon helaas geen foto maken hoe hij er nu bijstond, mobiel was leeg.
Maar de foto's volgen nog...
De onderkant van de bestuurders deur vertoon wat kleine roestbobbels dus word ook aangepakt. Andere deur is helemaal gaaf.
Deze ochtend dus de bumpers eraf gehaald + de spatlappen.
Dit doe ik allemaal bij een autoschadeherstelbedrijf waar ik elke zaterdag ochtend aan m'n auto mag klussen. Heb daar in het verleden al vaak stage gelopen dus ze kennen me inmiddels
Bij het las en slijpwerk krijg ik hulp van een werknemer aangezien ik hier niet veel ervaring in heb en het allemaal zichtwerk is wil ik het perfect hebben.
Nog even verder onder de auto gekeken en de kriksteunen zijn helemaal hard. Hier en daar wat afgebladderd tectyl. De voorbalk begint wat roest aan de onderkant te tonen dus word ook aangepakt. Verder bij de kokerbalken totaal geen roest te bekennen. Scheelt alweer een hele hoop.
Verder gaat de spoiler eraf en worden de gaten dichtgelast. Aangezien ik de auto helemaal origineel wil hebben. De GLT velgen laat ik eronder zitten aangezien dit heel erg goed staat onder deze uitvoering en ik heb er al heel wat volvo accesoires in zitten
Uiteindelijk kost het me alleen het spuitwerk.
Kon helaas geen foto maken hoe hij er nu bijstond, mobiel was leeg.
Maar de foto's volgen nog...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
12-08-2013 09:20 #934311
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Zo, terug van vakantie en vandaag was de eerste dag dat ik daar aan m'n auto mocht slijpen, lassen etc. om de rotte plekken weer goed te krijgen.
Helaas ging dat niet door omdat ze een ding over het hoofd hebben gezien, en dat was omdat ik dan niet mee verzekerd zou zijn. Hij heeft daar inderdaad een punt.
Toen we de auto op de brug eens goed bekeken om welke rotte plekken het ging (onderkant voor spatborden, wielranden achter, kriksteun linksvoor) bleken die plekken aardig diep te zitten en uiteindelijk vielen de brokstukken eruit.
Er is dus nog een hoop laswerk te doen. Nou hebben ze mij beloofd dat de auto weer helemaal tip top in orde zou worden. En aangezien ik een hoop plaatwerk heb verzameld gaan hun ermee aan de slag.
Aan de andere kant een opluchting, want nou weet ik zeker dat het vakkundig gedaan wordt.
Ik zal af en toe dan eens langsgaan om foto's te maken van de vorderingen.
De volgende punten worden behandeld:
-Beide wielranden achter
-Onderkant voorspatborden
-kriksteun linksvoor
-spoiler gaat eraf en gaten worden dichtgelast
-voorbalk wordt gestraald en opnieuw in de tectyl gezet, deze begint al wat plekjes te tonen.
-deuk in het rechter portier
-onderkant linker deur aanpakken, is nog niet rot maar gaat wel die richting op dus moeten we daar niet langer mee wachten.
Als dat allemaal gedaan is, is ie weer als nieuw
Dus zodra ze aan de slag gaan (ongeveer over een week, misschien 2) volgen er foto's van de vorderingen.
Helaas ging dat niet door omdat ze een ding over het hoofd hebben gezien, en dat was omdat ik dan niet mee verzekerd zou zijn. Hij heeft daar inderdaad een punt.
Toen we de auto op de brug eens goed bekeken om welke rotte plekken het ging (onderkant voor spatborden, wielranden achter, kriksteun linksvoor) bleken die plekken aardig diep te zitten en uiteindelijk vielen de brokstukken eruit.
Er is dus nog een hoop laswerk te doen. Nou hebben ze mij beloofd dat de auto weer helemaal tip top in orde zou worden. En aangezien ik een hoop plaatwerk heb verzameld gaan hun ermee aan de slag.
Aan de andere kant een opluchting, want nou weet ik zeker dat het vakkundig gedaan wordt.
Ik zal af en toe dan eens langsgaan om foto's te maken van de vorderingen.
De volgende punten worden behandeld:
-Beide wielranden achter
-Onderkant voorspatborden
-kriksteun linksvoor
-spoiler gaat eraf en gaten worden dichtgelast
-voorbalk wordt gestraald en opnieuw in de tectyl gezet, deze begint al wat plekjes te tonen.
-deuk in het rechter portier
-onderkant linker deur aanpakken, is nog niet rot maar gaat wel die richting op dus moeten we daar niet langer mee wachten.
Als dat allemaal gedaan is, is ie weer als nieuw
Dus zodra ze aan de slag gaan (ongeveer over een week, misschien 2) volgen er foto's van de vorderingen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 111
12-08-2013 17:05 #934321
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Klinkt goed, een stevige aanpak en ik ben al benieuwd naar de foto's (vooral die van de wielkastranden :f)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets