show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
dubbel blauwe 340GL sedan 1984
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
24-10-2016 00:27 #965288
door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic dubbel blauwe 340GL sedan 1984
Inmiddels zag ik dat deze wagen te koop stond in de advertentie-rubriek van de website.
De informatie is zeer uitgebreid, echter de foto's zijn een beetje karig.
Omdat hij in principe toch erg dicht in de buurt staat, heb ik me laten verleiden om toch even te komen kijken.
Eigenaar van dit topic en dus van de wagen opgebeld, klonk als een aardige gozer en bij de ontmoeting naast de wagen bleek het een vent te zijn met het "auto-hart" op de goede plek.
Hij doet de Volvo echt met pijn in zijn hart weg, dat was een ding wat duidelijk was!
Afijn, ik heb de wagen bekeken en had mezelf al eerder afgesproken niet weer een project op te halen, maar een makkelijke cruiser 'voor erbij' omdat mijn andere 360 nog steeds niet loopt en de 343 wil ik niet aan het dagelijks verkeer wagen, omdat dit gewoon zonde is. Daarnaast gaat de bus binnenkort tijdelijk uit de belasting en wilde ik toch mobiel blijven.
De bewuste 340 van Frits is in principe een wagen die ik waarschijnlijk weer zou gaan restaureren, maar je kunt er gemakkelijk ook zo mee gaan rijden.
Volgens mij is het nog een aardig gangbare kleur, om wissel-panelen erop te zetten.
Gezien 1 achterdeur (bijrijderszijde) aardig 'door' is onder de sierlijst, bekende plek natuurlijk. Daarnaast kleine puntjes aan de andere zijde.
De motorkap heeft zo de bekende plekjes.
1 voorscherm (bestuurderszijde) is onderaan ook doorgeroest en de voorbalk heeft dezelfde plekken zoals we dat altijd al gewend zijn van een 'roestige' voorbalk.
De kentekenplaathouder heeft achter ook een gaatje, op zich niet moeilijk te verhelpen en een mooie reden om dit matzwart te gaan maken, haha.
Verder hebben de dorpels/kokers aandacht nodig, 1 kriksteunpunt sowieso.
Hemeltje en interieur ziet er nog erg goed uit, afgezien van dat het schoongemaakt zou moeten worden, zitten er geen vlekken in of is het niet ingezakt.
Hoedenplank ziet er goed uit, 'ski-luikje' nog helemaal heel.
De bestuurdersstoel heeft 1 klein scheurtje in de naad, maar dat is met een beetje handigheid te verhelpen, eventueel rijdt je na aankoop ff door naar Denekamp en krijg je er voor 5 tientjes een nieuw interieur van mij bij, haha!
Daarnaast rijdt deze dame op LPG en benzine en heeft nog geen 90k gelopen.
De bodem zou nog helemaal hard zijn, maar daar had ik geen zicht op.
Staat nu op winterbandjes, maar eventueel had hij er nog zomerwielen bij (sportwielen, origineel).
Het is absoluut geen slechte auto en voor de Handige Harrie is hij voor weinig weer in zeer goede staat te brengen zonder al te veel moeite.
Waarom doe je het zelf niet, Alex?
- omdat ik alles nu moet laten doen en dat kost me de kop met mijn schamele inkomentje.
Tenzij ik tegen die tijd de 343 verkocht heb, maar dat zie ik nog niet gebeuren.
"Maar... "
"Nee, Alex!"
Eventueel transport valt te regelen, tegen vergoeding, daar zou het niet op vast mogen komen te zitten.
Zolang het wagentje maar bij een echte liefhebber terecht komt.
En niet op de cross of de pers terecht komt.
Zou echt zonde zijn.
In deze link een slide-show van de 340.
s693.photobucket.com/user/joewserneem/slideshow/frits340
Hier een plaatje van de wagen:
De informatie is zeer uitgebreid, echter de foto's zijn een beetje karig.
Omdat hij in principe toch erg dicht in de buurt staat, heb ik me laten verleiden om toch even te komen kijken.
Eigenaar van dit topic en dus van de wagen opgebeld, klonk als een aardige gozer en bij de ontmoeting naast de wagen bleek het een vent te zijn met het "auto-hart" op de goede plek.
Hij doet de Volvo echt met pijn in zijn hart weg, dat was een ding wat duidelijk was!
Afijn, ik heb de wagen bekeken en had mezelf al eerder afgesproken niet weer een project op te halen, maar een makkelijke cruiser 'voor erbij' omdat mijn andere 360 nog steeds niet loopt en de 343 wil ik niet aan het dagelijks verkeer wagen, omdat dit gewoon zonde is. Daarnaast gaat de bus binnenkort tijdelijk uit de belasting en wilde ik toch mobiel blijven.
De bewuste 340 van Frits is in principe een wagen die ik waarschijnlijk weer zou gaan restaureren, maar je kunt er gemakkelijk ook zo mee gaan rijden.
Volgens mij is het nog een aardig gangbare kleur, om wissel-panelen erop te zetten.
Gezien 1 achterdeur (bijrijderszijde) aardig 'door' is onder de sierlijst, bekende plek natuurlijk. Daarnaast kleine puntjes aan de andere zijde.
De motorkap heeft zo de bekende plekjes.
1 voorscherm (bestuurderszijde) is onderaan ook doorgeroest en de voorbalk heeft dezelfde plekken zoals we dat altijd al gewend zijn van een 'roestige' voorbalk.
De kentekenplaathouder heeft achter ook een gaatje, op zich niet moeilijk te verhelpen en een mooie reden om dit matzwart te gaan maken, haha.
Verder hebben de dorpels/kokers aandacht nodig, 1 kriksteunpunt sowieso.
Hemeltje en interieur ziet er nog erg goed uit, afgezien van dat het schoongemaakt zou moeten worden, zitten er geen vlekken in of is het niet ingezakt.
Hoedenplank ziet er goed uit, 'ski-luikje' nog helemaal heel.
De bestuurdersstoel heeft 1 klein scheurtje in de naad, maar dat is met een beetje handigheid te verhelpen, eventueel rijdt je na aankoop ff door naar Denekamp en krijg je er voor 5 tientjes een nieuw interieur van mij bij, haha!
Daarnaast rijdt deze dame op LPG en benzine en heeft nog geen 90k gelopen.
De bodem zou nog helemaal hard zijn, maar daar had ik geen zicht op.
Staat nu op winterbandjes, maar eventueel had hij er nog zomerwielen bij (sportwielen, origineel).
Het is absoluut geen slechte auto en voor de Handige Harrie is hij voor weinig weer in zeer goede staat te brengen zonder al te veel moeite.
Waarom doe je het zelf niet, Alex?
- omdat ik alles nu moet laten doen en dat kost me de kop met mijn schamele inkomentje.
Tenzij ik tegen die tijd de 343 verkocht heb, maar dat zie ik nog niet gebeuren.
"Maar... "
"Nee, Alex!"
Eventueel transport valt te regelen, tegen vergoeding, daar zou het niet op vast mogen komen te zitten.
Zolang het wagentje maar bij een echte liefhebber terecht komt.
En niet op de cross of de pers terecht komt.
Zou echt zonde zijn.
In deze link een slide-show van de 340.
s693.photobucket.com/user/joewserneem/slideshow/frits340
Hier een plaatje van de wagen:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 7
24-10-2016 00:44 #965289
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic dubbel blauwe 340GL sedan 1984
Met mooiere velgen zou de hele auto al weer meer gaan stralen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
24-10-2016 06:01 #965290
door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic dubbel blauwe 340GL sedan 1984
De zomerwielen met GL velgen zullen dat zeker doen!
Denk dat je hem voor 400 of 350 euro al wel mag meenemen.
Even overleggen met Frits zelf.
Denk dat je hem voor 400 of 350 euro al wel mag meenemen.
Even overleggen met Frits zelf.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
18-12-2016 00:41 #965769
door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic dubbel blauwe 340GL sedan 1984
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-12-2016 12:56 #965776
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic dubbel blauwe 340GL sedan 1984
Mooi dat hij gered wordt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-01-2017 22:32 #966095
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic dubbel blauwe 340GL sedan 1984
Velgen hebben geen prioriteit: die andere roest moet eerst aandacht krijgen.
De dorpel rechts is namelijk helaas vrij slecht en alle vier de kriksteunen moeten gelast en/of behandeld worden.
Vooraan uiteraard de voorbalk en de schermen zullen ook nog wel flink wat modderige rommel herbergen: die roestige onderkanten hebben immers een oorzaak. :wtf2:
De sierlijst onder de lampen moet bijgewerkt of vervangen. De onderkant van de raamranden op alle deuren en de meeste onderlijsten zijn helaas ook slecht. Rechtsachter is een vervangende deur voor, rechtsvoor moet of een flinke ingreep of ook vervangen.
Ook goed nieuws: rond de voorruit gelukkig alles in orde!
De dorpel rechts is namelijk helaas vrij slecht en alle vier de kriksteunen moeten gelast en/of behandeld worden.
Vooraan uiteraard de voorbalk en de schermen zullen ook nog wel flink wat modderige rommel herbergen: die roestige onderkanten hebben immers een oorzaak. :wtf2:
De sierlijst onder de lampen moet bijgewerkt of vervangen. De onderkant van de raamranden op alle deuren en de meeste onderlijsten zijn helaas ook slecht. Rechtsachter is een vervangende deur voor, rechtsvoor moet of een flinke ingreep of ook vervangen.
Ook goed nieuws: rond de voorruit gelukkig alles in orde!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets