show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

340DL '87

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-09-2009 20:51 #629477 door V300 register
340DL '87 is gemaakt door V300 register
Hallo volvo-liefhebbers!

Sinds 2 week zijn wij (ik en mijn vrouw) eigenaar van een 340 DL S6 uit 1987.

We waren op zoek naar een 2e auto. Na een maandje speuren op marktplaats kwam de juiste nog niet voorbij. Eigenlijk waren we op zoek naar een saxo of een clio toen ik tegen deze aanliep. We rijden al een volvo (V70 uit '98) en een 2e volvo is natuurlijk wel leuk!

Het leek alleen allemaal net even te mooi in de advertentie. 52.000 kilometer, altijd binnengestaan (dus geen roest ), van de 1e eigenaar. Auto moest weg omdat de eigenaar (89 jaar oud) geen auto meer kon rijden.

Toch maar gebeld en op een mooie avond wezen kijken naar de auto. Opa stond ons al op te wachten maar we moesten nog even wachten op zijn zoon. Tijdens het wachten op zijn zoon even met de beste man gepraat en alvast naar de auto gekeken. Deze man had de auto in '87 gekocht en had hem al die tijd in een garagebox gestald en af en toe mocht hij even rijden. Dat bleek ook wel want de auto had in april een beurt gehad en in de tussentijd 300 kilometer gereden!! :yummie:. Maar goed, de zoon arriveerde en de auto werd naar buiten gereden. Op het eerste gezicht leek hij helemaal gaaf maar een kritische blik gaf toch wat minpuntjes:
  • Voor- en achterbumper hebben een paaltje geraakt.
  • spiegelkappen hebben wel eens een muurtje geschampt (auto paste net door de deur van de garagebox),
  • de lendesteun van de passagierstoel is afgebroken,
  • Toch 1 roestblaasje onder de rechterspiegel (voor de rest geen roest te bespeuren)
  • VEEEEL stof ;-)
  • Geen radio...:no: De man keek me aan toen ik er na vroeg. Volgens hem 'niet nodig' haha
  • En voor de rest heel veel kleine krasjes in de lak, alsof er een kudde katten overheen is gewandeld...
Maar voor een auto uit '87 stelt dit natuurlijk niks voor. De voordelen waren er duidelijk ook. Het interieur is, op die knop van de lendesteun na, ALS NIEUW! Vorig jaar heeft de 340 nog nieuwe banden gekregen en hij reed verder ook super. Uiteraard niet te vergelijken met onze andere volvo maar voor zijn leeftijd super. Ik reed met een vette smile rond tijdens de proefrit.

Dus na een korte onderhandeling de auto gekocht en nu zijn we al weer 2 weken eigenaar.

Ik ben later nog een keer naar de oude eigenaar gereden om de boekjes en reservesleutels op te halen. Ik was met de V70 maar de man moest wel errrrug goed kijken of ik nou met de 340 was....:crazy1:Maar goed dat deze man niet meer rijdt.


Maar genoeg gepraat, hier de pics van onze 340 DL S6 uit 1987! Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden

Interieur:



Exterieur:



Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
11-09-2009 21:12 #796715 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 340DL '87
Mooi zeg!

Ze zijn er dus nog steeds, bijna altijd binnen gestaan en van een oude man.
daardoor hardstikke mooi en haast roestvrij gebleven.

Ik vind het ook een mooie kleur.

Heel veel plezier met jullie 340!

Gr; Wouter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-09-2009 21:14 #796716 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340DL '87
Lijkt me een topper! Gefeliciteerd.

Mooi stofjasblauw is niet lelijk :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-09-2009 21:30 #796718 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340DL '87
Bedankt voor de positieve reacties! :y:

Ik heb inmiddels vanavond al wat spulletjes gehaald om de roest onder de spiegel te bestrijden (schuurpapier. menie, primer en blanke lak). Ik heb de spiegel er al even afgehaald en het valt nog mee. Het metaal is niet rot en zou met een goede antiroest behandeling er weer tegenaan kunnen. Het is mij alleen niet duidelijk waarom het hier roest.

Blijft het water achter de spiegel staan ofzo? En hoe voorkom ik dat het weer gebeurd. Een subtiel kitrandje ofzo?

En nog een vraag, is er nog ergens lak van code 227 (stofjasblauw) te krijgen of moet ik dit speciaal laten mengen? Volgens mij is de lak niet echt verkleurd dus dit zou geen probleem moeten zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2009 21:43 #796721 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic 340DL '87
Je kan het laten mengen, maar je kan bij de dealer ook gewoon een lakstift op kleurcode bestellen. Of een spuitbus nog leverbaar is in de kleur weet ik niet, dat zou je even moeten vragen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-09-2009 21:48 #796722 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340DL '87
Ik heb bij mijn auto een potje verf in deze kleur gekregen toen ik hem kocht. Daar zit gewoon een Volvo sticker op, die heeft de vorige eigenaar dus wss bij de dealer gehaald.
De lijst van minpunten die je opsomt is eenvoudig zeg! Spiegels kun je overal aankomen en die vervang je echt in een oogwenk.
Lendesteunknop is een kwestie van de stalen klemmetjes onderaan je stoelbekleding losknippen en met je arm achter de bekleding de afgebroken delen van de knop weghalen. Een nieuwe knop kun je gewoon in het bestaande gat duwen. Waar je de stalen klemmen losgeknipt hebt kun je kleine tie-wraps terugplaatsen.
Kleine krasjes in de lak kun je allemaal wegpoetsen met een goede behandeling (Neem contact op met Stefan Boogaard, slb_340 op het forum).
Voor- en achterbumper is een wat groter klusje, maar zou de auto wel echt afmaken. De voorbumper zit met 4 bouten en 2 stekkertjes van de knipperlichten vast en pak je er zo af (kapjes in de voorbumper er af halen en je ziet de 4 bouten zitten, of zijn die kapjes al weg als ik de foto zo zie?).
Achterbumper zit met stalen steunen aan de bodem van de auto vast. Dat is wat meer priegelwerk maar met een goede lamp en wat geduld kom je daar ook wel achter.

Dat deze kleur nog enigzins mooi kon zijn wist ik trouwens niet, hij glimt wel goed op de foto!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-09-2009 21:53 #796727 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340DL '87

Kevin;119724 schreef : maar je kan bij de dealer ook gewoon een lakstift op kleurcode bestellen.


Ik zal morgen wel even bij de dealer langs!

Jos360;119725 schreef : De lijst van minpunten die je opsomt is eenvoudig zeg!


I know! yeehaa!

Jos360;119725 schreef : Dat deze kleur nog enigzins mooi kon zijn wist ik trouwens niet, hij glimt wel goed op de foto!


En dan moet ik hem nog goed in de was zetten!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2009 21:59 #796731 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 340DL '87
Wooow! Een stofjasblauwe 340 die nog glimt! Hoe kan dat? :humor:

Mooi autootje, dat blauwe interieur vind ik wel leuk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-09-2009 23:15 #796748 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340DL '87
Mooie auto! En van Motip kun je bij bijna elke autozaak wel een spuitbusje op kleur halen. Heb ik voor mijn twee Volvo's ook gedaan. Succes!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-09-2009 19:26 #796864 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340DL '87
Kleine update:

Ik heb de lak besteld om de roest netjes weg te werken. De man vroeg om wat voor kleur het ging dus ik zei: 'stofjas blauw'. Hij keek me echt aan met zo'n blik van :crazy2: haha

Daarna naar de sloop geweest en toevallig stond daar een 340 Winner Special. Helaas was deze al bijna helemaal gestript maar een knop voor de lendesteun zat er nog wel in:y::



Deze is inmiddels gemonteerd dus de eerste klus is geklaard!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD