De nieuwe 340 vario van Ben
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
vind het altijd maar 'fishy' zulke acties.. want het doel is om de keuring net kostendekkend te doen, en de klant binnen te houden voor winstgevender zaken zoals reparaties etc.
als je een auto hebt waar niets op aan te merken is, zou het geen probleem mogen zijn overigens.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
De Opeldealer hier in de buurt geeft een APK voor 29 euro all-in, de Renaultdealer voor 23 euro. Omdat ik die zaken niet vertrouw (Liever Niet De Dealer) ga ik naar een universele garage (Volvo-specialist) die voor 37,50 all-in een APK kan geven.
Toen de mijne vervolgens werd "afgekeurd" (ik had gezegd dat ze alleen moesten kijken of 'ie er doorheen zou komen), had ik daarna alleen een herkeuring ? 10 euro (ik had alle punten zelf verholpen).
Zodoende heb je t?ch de service van een erkende garage met Volvo-ervaring, ?n een APK voor minder dan 50 euro.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
- Nieuw lid
- Berichten: 2
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Remmen doet hij heel goed ( beter als de rode ) en hij trekt niet naar links of rechts bij het remmen. Ik denk dus dat dit ook goed zit.
Ik ben in het verleden met veel slechtere auto's naar de keuring geweest,en dit liep ook altijd redelijk goed af....
Schokbrekers zijn allemaal heel en droog, en als ik op de auto druk reageert alles zoals het zou moeten,dus ik denk dat dit ook goed is.Ik laat het morgen gelijk weten als hij gekeurd is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Jos360;104674 schreef : Verlichting voor contactslot is niet standaard. Een DL heeft deze geloof ik nooit. Waarschijnlijk is het stuurkolom-kapje ooit vervangen voor een van een luxere uitvoering, en is het lampje nooit aangesloten.
Streepje en Lijntje hebben dezelfde onderkap, maar dan zonder het lampje. Ik vermoed dat het bij alle modellen dezelfde kap was, maar dat bij de DL er gewoon geen lampje in zit. (en die druk je er snel in, ga ik ook binnenkort doen, geen gaten in onze auto's die weggewerkt kunnen worden)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
(dat laatste gebeurt vaak als je met je vingers aan de lamp gezeten hebt bij het verwisselen, dat schroeit en je krijgt dan een zwarte vlek / corrosie boven de lamp)
Als de reflector alleen zwart is (en geen corrosie heeft) kun je proberen om het glas eraf te halen, en de reflector met isopropyl alcohol en een pluk watten heel voorzichtig schoon te wrijven.
het koplampglas zelf doe je in de vaatwasser of was hem met de hand af in de Dreft (dit laatste schijnt veel gezelliger te zijn?)
Je zult zien dat er aan de binnenkant een soort grijsachtige 'waas' zit die ervoor zorgt dat de hele lamp er 'dof' uitziet.
Dit geldt zowel voor de reflector als voor de binnenkant van het glas.
Als je ermee klaar bent, en het stuk van de reflector boven de lamp is weer redelijk netjes en reflecterend, zou je gewoon door de keuring moeten komen. Het gedeelte onder de lamp is niet van belang voor het lichtbeeld waar de APK over gaat (het dimlicht dus) en als ze daar moeilijk over doen moet je gewoon zeggen dat ze naar de lumen meter op het koplamp afstelapparaat moeten kijken.
als het gedeelte boven de lamp schoon en netjes is, en het glas schoon; kom je daarmee glansrijk boven de keuringsnorm
Als de reflector boven de lamp wel gaar is, en niet meer schoongemaakt kan worden / af bladdert, moet je inderdaad andere lampen zoeken.
Daarbij is het wel aan te raden om in ieder geval de glazen los te halen en af te wassen. Dat scheelt al zoveel in het licht, dat het bijna altijd de moeite waard is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.