show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 DL alias "Lijntje"

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2014 23:41 #948393 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
fotos werken bij mij niet. in het sleuteldagtopic ook niet overigens.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-06-2014 15:35 #948421 door V300 register
Als het goed is nu wel weer. M'n server was z'n ipv4 adres weer eens kwijt. (ipv6 werkt wel altijd)

Vandaag verder, niks zo irritant als ruim een jaar met een slechte radio rond te rijden terwijl je denkt dat het de antenne is. De CR-201 maar eens gedemonteerd. Ziet er leuk uit zo zonder z'n bekleding.

Na schoonmaken en het vinden van enkele losse stekkers die aangesloten zijn weer proberen. Drat, de wagen heeft geen geschakelde + in de stekker zitten (toch eens maken), dus geen wonder dat ie het niet doet. Permanente + op de geschakelde aansluiting geknoopt... nop, dat was 'm ook niet. Deze is ook al echt ftuk.

En dan slaat de irritatie toe. 2 Verhuisdozen vol met autoradio's en de eerste die je pakt (en gelukkig de juiste stekkers heeft) en die doet het niet... Hele voorraad naar beneden en testen. resultaat:

Van de 4 Volvo raidio's maar 1 met de juiste stekkers, dat was de 201, die doet het niet (goed) in een 340. Daarbij 3 equalizers, 1 CD wisselaar met bediening, 2 power amps waarvan degene met de juiste stekkers voor de 340 het niet lijkt te doen. Dus alles in de doos voor onderdelen.

Dan de volle ISO radio doos eens aanvallen. 2 Pioneer wisselaars met radio. Radio's willen niet, wisselaar onbekend, dus op voorraad. (heb nog een wagen met een Pioneer en wisselaar, kan nuttig zijn), 1 Kenwood (geen iso stekkers, later eens testen), 1 JSP (nooit van gehoord, bagger schermpje, maar deed wel wat), 3 JVC's (Allen werkend) en 2 Sony's (een zonder frontje, dus waarom ik die nog heb...) en 1 werkend met RDS.

Al met al goede buit. De Werkende Sony gaat Lijntje in. Nu nog op jacht naar stekkers. Flink spitten en ja hoor, de oude 7 serie heeft dezelfde stekkers en daar had ik nog diep in een doos een verloop naar ISO voor. Het ISO inbouwframe uit de 780 diesel getrokken en aansluiten maar. Nog een extra verbinding maken tussen geschakeld en permanente + in de iso stekkers (daar bleef ie wel netjes zitten) en testen...

Het resultaat:

Yeah, werkt en valt niet uit het dashboard.

Daarnaast is m'n autoradio collectie gehalveerd, want 5 radio's liggen klaar om naar de kringloop te gaan. Alles past nu in 1 verhuisdoos, al moet ik nog wel wat klussen, Nog 3 losse inbouw frames en ik heb geen flauw idee bij welke radio deze horen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-06-2014 16:53 #948428 door V300 register
Ligt het niet toevallig aan de stekker?
Ik heb een CR201 gekocht als ''ik weet niet of hij werkt'', a.k.a. gegarandeerd kapot. Deze bleek niet te werken omdat de originele Volvo stekker slecht was. Kogelstekkertjes er aan, en ik had voor een 10-tje een geweldige radio :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-06-2014 17:09 #948431 door V300 register
Die van mij gaat aan, geeft 100.0 op het display, dat komt er snel iets als 'FAULT' of 'ERROR' langs flitsen en daarna slaat ie vast op 100.2 Uhf. Reageert op geen enkele toest op het apparaat. De enige manier waarop ik de radio enigzins heb kunnen laten reageren is de band knop ingedrukt houden terwijl ik 'm aanzet. Dan kan ik net aan de middengolf vangen, maar slaat ie ook weer vast.

Cassette in het apparaat en je hoort de motor draaien, met rev. pakt ie de andere kant en spoelen werkt ook prima. Alleen geen geluid. (wel een plop als je 'm aan doet)

Ik ga er vanuit dat of de radio niet wil meewerken of een deel van de bedrading mist. In Lijntje heb ik een permanente plus, de min en de beide voor speakers. Voor de rest is de connector leeg. (Dit i.t.t. die van de CR-201)

De 201 kwam overigens met versterker en equalizer uit een sloop 7 serie in Zweden en zou een werkend exemplaar zijn, dus ik verdenk vuil of de stekkers. (vuil is opgelost, elk contact dat ik heb kunnen vinden is gereinigd met contact spray) Met het aanbieden van 12V op de geschakelde + bleef het apparaat overigens geheel dood. (vaag, ik zou juist zonder een nietw erkende radio verwachten) Ik val 'm later wel een keer aan.

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2014 17:19 #948432 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
Toen we tijdens de sleuteldag mijn radio er even op aansloten deed alles het prima, dus dan lijkt mij dat de stekker van de auto goed is.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2014 17:31 #948433 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
laatst heb ik bij de dealer een hele hoop stekkertjes (kogeltjes) meegekregen, heb je geen verloopstekkertjes meer nodig, gewoon stekkertje aanzetten met krimpkous etc., aansluiten en het werkt feilloos :)

die stekkers zijn vaak niet meer te vinden, soms in slechte staat, maar met deze losse kun je eindeloos combineren. Misschien een tip voor de volgende keer.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-06-2014 16:28 #948466 door V300 register
Nu doet ie het in elk geval. Ik kijk wel hoe het een en ander verder gaat.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-05-2016 12:16 #963579 door V300 register
Het is al een tijdje geleden dat ik iets gepost heb. Helaas ook weinig nieuws. Bij de APK vorig jaar helaas toch wat issues met de remmen achter. Alles schoon gemaakt en weer gemonteerd, voor remdrukverschil van 4 (<1%) achter 0. Ze mag tot 2017 toeren.

Voor die tijd moet wel de voorbalk gelast worden. Dat ga ik zelf doen. Om dat te kunnen moet echter eerst Streepje naar de stalling, samen met de 780 diesel.Om die plekken vrij te krijgen heb ik m'n 2 Toyota Celica GT4's verkocht. Was op zich wel jammer, maar eindelijk een liefhebber die er verder mee wilde.

Daarna de garage uitmesten, elektra aanleggen zodat ik een eigen groep heb voor het lassen (de 3 fase, 8 groepen groepenkast hangt al) en dan eens wat staal halen. Misschien ook nog investeren in een goed lasapparaat, maar dat weet ik nog niet, eerst die van een vriend lenen, samen met de gasfles.

Dus tja, het is meer voorbereiden op de volgende (grote) klus aan Lijntje.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-06-2019 11:27 #982187 door V300 register
Van het uitmesten van een garage aanleggen van electra en lassen van een voorspoiler is nog weing gekomen. de 740, op de foto hieronder, vrat iets meer tijd en is als klap op de vuurpijl afgelopen najaar total los gereden door een leaserijder die door rood denderde. Niet mijn schuld, dus wel wat vergoed gekregen, maar dat dekt de kosten die gemaakt waren (en voor een vervanger nodig waren) natuurlijk voor geen meter.

Helaas, dingen gaan niet zoals gepland, Lijntje moest in de tussentijd zelfs 2x op een ambulance naar een sleuteldag...

Krijg je als je start in de P en de wagen slaat op hol, dat kost je je koppeling.

Maar ze rijdt nog... wel al 2x de teller los gehad om het beruchte asje terug te duwen. De laatste keer zelfs een poging gedaan het asje te blokkeren...

Helaas heeft het slechjts 3 km gewerkt... de teller mag weer los om te kijken waar ie de mist in is gegaan. Ik gok dat de blokkering eruit geduwd is, al zou ik dat apart vinden. Deze had ik boven en onder verlijmd en on stak er nog een stuk ader in de bak ter versteviging.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
03-06-2019 12:57 #982189 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
Ik heb hetzelfde probleem met dit asje!
heb er een schroef voor gezet (in het plastic geschroefd) zodat het asje niet eruit kan. Soms telt hij 150 km, andere dagen slechts 900 meter.
Ik heb (in mijn geval) wel al ontdekt dat bij hogere temperaturen de teller minder lang / niet werkt.
Het blijft een waardeloze constructie ;)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC