Volvo 340 DL alias "Lijntje"
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
- Wouter Borsje
- Premium lid
Succes met de taxatie's Jan, wat een mooie verzameling auto's heb jij toch!
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
- Chris Kobes
- Nieuw lid
Wat zou ik maar al te graag een zwarte Volvo 780 met B230FT+ of B204GT willen hebben :yeah:
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;156529 schreef : Begrijp ik uit je verhaal dat op basis van zelfgemaakte foto's, de wagen getaxeerd is..?
Wordt, de 780 V6 is al eens online getaxeerd bij een het bekend bedrijf (doet de V3C taxatiedagen ook als ik me goed herrinner) en dat was een geaccepteerde taxatie voor de verzekering. (All risk) Nu heb ik de set 780's en Lijntje laten taxeren op die manier. Gaat op basis van een vragenformulier en recente foto's. Ook dingen als aantallen en 1e op kenteken in Nederland worden meegenomen. Gaat voor auto's tot 20.000 euro. De vorige taxatie voor die 780 was 11.000 euro. (in 2005)
Ik ben er wel tevreden over. (en het is goedkoper dan naar Zeewolde rijden, al ligt het hier om de hoek) Prima oplossing voor geschorste wagens.
Wouter76;156557 schreef : In 5 uur ben ik net klaar met de helft van de auto
Succes met de taxatie's Jan, wat een mooie verzameling auto's heb jij toch!
Waarom denk je dat ik, op aanvraag van Tabitha, in de 780's getrouwd ben. Dit was de stoet.
De 2e was geleend.
ZwerverRoodbaard;156569 schreef : Mooie verzameling auto's en die 780's beginnen zo langzamerhand echt zeldzaam te worden is toevallig ??n van de twee belastingvrij?
Zo langzamerhand? 8500 zijn er gemaakt, 56 zijn er in Nederland verkocht. De RF-10-VG is als 5e besteld, maar als 1e op kenteken gezet. (directie wagen Volvo Nederland ) De ander is een Italiaanse import, chassisnummer 170. Dit zou wel eens de oudste 780 kunnen zijn buiten de collectie van het Volvo museum in Gothenborg. Ik ben er wel trots op, dit waren beide grandioze vangsten en ik moet toegeven dat in een mogelijke slachtlijst de V6 als laatste de deur uit gaat. De rest van de collectie gaat eerder, incl. '73 Celica GT,waar er 5 van zijn in Nederland.
BTW geen van beide zijn wegenbelasting vrij, modeljaar 1986 is het eerste modeljaar. Ze worden het beide wel, al moet ik nog uitzoeken of de diesel niet nog even eerder wegenbelasting vrij kan worden. Van de 693 die in dat modeljaar gebouwd zijn is dit nummer 170, dus met wat geluk zou het zelfs een 1985'er kunnen zijn. De diesel is nu ambtelijk vastgesteld op 30-6-1986 en de V6 is 30-10-1986 op kenteken gezet. (de 780's zouden pas vanaf 1-11 aan een klant afgeleverd worden...)
ZwerverRoodbaard;156569 schreef : Wat zou ik maar al te graag een zwarte Volvo 780 met B230FT+ of B204GT willen hebben :yeah:
Why? Als je een 780 wil hebben, waarom dan zo'n onrustige 4 pitter? Wil je echt iets leuks hebben... de 780 heeft een neus die ruim genoeg is om 2 turbo's op het PRV 2.8 blok te bouwen... en Renault heeft 'm nu als bi-turbo in een wagen zitten. (ik weet alleen even niet welke)
Bij een 780 hoort de rust van een 6 pitter, al is het zo'n V6 met 'maar' 170 PK. (of een 6 in lijn diesel met 129 pk) Dat rijdt een stuk rustiger. (en weg ben je toch wel als dat pedaal in getrapt wordt)
Ik moet toegeven dat de V6 het wel wint van Lijntje. (Maar wat wil je, 116 pk extra )
- V300 register
- Verbannen
Lijntje is op 2.500 getaxeerd. Zeker de moeite waard bij een aanrijding, is ze niet met 1 deuk total loss. Het is dat ze veel klein kras/deuk werk heeft en enkele bijspuit plekken, anders had het wel hoger uit kunnen komen.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Ik ben blij met de taxaties, kan 1 verzekering iets goedkoper en weet ik van de rest wat ze waard zijn.
- V300 register
- Verbannen