show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 Winner Special '86

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2009 20:23 #768015 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 Winner Special '86
Waar heb je die naafdopjes dan gelaten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2009 20:58 #768029 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 Winner Special '86
type olie, voor de motor bedoel je?

motorolie, misschien?
(10W40, altijd goed)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2009 21:23 #768049 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 340 Winner Special '86

slb_340;97436 schreef : Hij staat er wel degelijk in maar de voorbumper heb ik niet zo netjes gedaan...

Het zou ook best kunnen dat jij bumpers hebt die gewoon niet donkerder worden hoor. Die heb ik wel vaker gezien. N?t even een ander kleurtje kunststof.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2009 22:59 #768088 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 Winner Special '86
De naafdopjes liggen nog in een doos!

10w40 oja. Morgen ff kopen & bijvullen. + Koelvloeistof was een tijdje ook al niet meer bijgevuld geloof ik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-04-2009 15:37 #768164 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 Winner Special '86
Wow, zo glimmend heb ik hem nog nooit gezien nee :y: De kleur wordt een beetje verpest door de camera (iPhone toch?) maar evengoed is het resultaat goed te zien :) Mooi ook dat dat vacuumprobleem meeviel, ik heb duidelijk niet verder gekeken dan m'n neus lang was en gelijk aangenomen dat het aan die gare schroefdraad in de carburateur lag..

De velgkapjes zaten er wel bij idd, maar omdat ie net 10km op zijn zomerbanden stond moesten de moeren nog even aangehaald worden.

Hij had wel voldoende koelvloeistof toch? Was al een hele tijd stabiel net boven minimum dacht ik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-04-2009 16:28 #768167 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 Winner Special '86
Ja is nog stabiel idd. Maar ik vul 'm altijd bij tot Max. (tik van me?).

Ik heb ze nog aangehaald, maar ze zaten aardig strak!

Idd foto's met iPhone gemaakt, en de zon was erg fel. Hij is iig mooi fel en diep rood. Al zit er een licht vlaagje oranje doorheen vind ik, in de zon. Wel erg mooi.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-04-2009 18:00 #768171 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 Winner Special '86
Haha nou ja, beter een tik in je hoofd dan een tik op je hoofd ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-04-2009 21:56 #768231 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 Winner Special '86
Even nog mijn verhaal over het poetsen, zodat mensen dan weten hoeveel werk dat eigenlijk is om zo'n resultaat te krijgen:

Ik ben om 10.00 begonnen met het afspuiten van de auto dmv hogedruk machine. Niet te dichtbij houden natuurlijk, da's slecht. Dan krast het vuil in je auto en zwakke lak kan afbladderen.

Daarna even goed gewassen met een was handschoen, begonnen met het dak. Eerst schoonwrijven en daarna goed de shampoo/sop inwrijven op de lak en zo de hele auto van boven naar beneden, gaatjes/hoekjes etc!

Daarna de velgen gereinigd met speciaal spul en de auto goed afgespoeld. Hierbij kan je de sproeier t best wat verderweg houden zodat het water wat verneveld. Dit verspreidt het water beter, en zo spoelt alles ook echt van je auto af. Zo droogt hij tevens ook sneller.

Daarna even met een badstoffen droogdoek de auto zo droog mogelijk gemaakt en verder laten drogen. Toen naar binnen gereden, en waar nog straaltjes water uit kwamen opnieuw gedroogd. Even met een luchtslang water tussen de spiegels/handvaten/hoekjes uitgeblazen.

Toen begonnen met delen af te plakken waar ik begon te polijsten. Spatlappen, randen van de bumpers, handgrepen, stootstrips, raamlijsten etc met van die papieren tape (die niets beschadigd).

Dan is het tijd om te polijsten! Het meeste werk. Ik heb hiervoor eerst een wat hardere polishpad gebruikt en een redelijk grove schurende compound gebruikt. Dit haalt een klein laagje van de lak af.

Eerst wat cleaner/polish op de pad, dan in standje 1 (laag toerental) het te behandelen oppervlak uitdraaien zodat het goed verspreidt en inwerkt. Daarna moet je op hoog toerental (varierend van de plek, waar evt extra moet) de boel polijsten. Niet te lang op 1 plek bijven zitten, want het wordt erg heet onder de polijstpad, en dan beschadig je de lak. Ook op randjes moet je oppassen, daar is de lak altijd dunner dan op de vlakke gedeeltes.

Hierbij is een speciale houding van het (zware) apparaat vereist. Je moet de pad 90% op het oppervlak houden, iets schuin. En steeds dezelfde bewegingen op polijsten. Als je dit niet secuur doet krijg je veel hologrammen, dat is vooral op metallic lak snel te zien - al lukt mij dit nog niet smetteloos helaas. Zo ga je elk vak van de auto af. Je hoeft het verder niet uit te poetsen, omdat je het al uit polijst op hoog toerental blijft er niet veel op zitten.

Daarna pak ik eenzelfde soort pad op een kleinere machine met dezelfde compound. Deze machine heeft een veel kleinere pad, waardoor ik beter op kleine randjes en in hoekjes kom. Zo herhaal ik deze stap, maar dan in hoekjes en randjes.

Daarna pak ik de grote machine weer, en gebruik ik een wat zachtere pad icm een finish polish. Deze haalt de diepte en veel kleur terug in je lak en voedt 'm ook meer.

Zie het vorige stukje verhaal over het opbrengen. Daarna weer met de kleine machine alles nalopen. Evt nog kleine stukjes bijwerken/opnieuw doen die neit naar mn zin zijn.

Daarna neem ik alles even af met een licht vochtig doekje. En daarna nog een keer drogen. Ik heb daarna een laagje liquid wax (uit spuitfles) gebruikt. Deze spray je op de auto en wrijf je uit met een doekje. Als de wax droog is, en dat controleer je door een streepje met je vinger te trekken, kan de wax uitgepoetst worden.

Daarna nog de banden in het vet, de bumpers in de dressing en eigenlijk de ramen nog (die ik niet zo secuur heb gedaan) en dan is het exterieur klaar. V/d week was ik hem nog eenmaal en breng ik een vaste waxlaag (niet vloeibaar) met een groot percentage carnauba (plant uit brazilie) aan. Dit geeft nog meer extra glans, maar tevens een betere voeding en volwaardigere bescherming. Zodat je lak geseald is en hij niet snel weer vervaagd.

En toen was het al een uur of 15.00. 1x pauze gehouden van 12 tot 12.30 :).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2009 23:36 #768285 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 340 Winner Special '86
Ik ben nog steeds blij dat ik mijn oranje V142 door jou heb laten doen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2009 23:37 #768286 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 340 Winner Special '86
Mwoah... eitje! :D

Niet gekleid?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD