show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Niek's wagenpark

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2009 14:53 #628531 door V300 register
Niek's wagenpark is gemaakt door V300 register
Hoi allemaal,

Ik ben nog niet zo lang lid van deze club, en helemaal nieuw op dit forum, maar ik dacht: ik moet me toch maar eens aanmelden hier!

Ik ben Niek Vervoort, 23 jaar en woonachtig in het Limburgse America.

Ik heb reeds sinds zes jaar 2 DAF's 55 in mijn bezit, en een jaar of vijf geleden kwam daar ook een witte Volvo 340 bij uit 1987. Deze auto heb ik niet lang gehad, maar na ruim 4 jaar "340-loos" begon het toch weer te kriebelen en heb ik vorig jaar september een lichtblauw metallic 340 uit 1987 opgehaald bij een varkensboer die er vanaf wilde. De auto zou anders naar de sloop gaan en dat vondt ik zonde. De auto is behoorlijk hard maar vooral de techniek, de lak en het interieur verdienen de nodige aandacht. Vooral de binnenkant, wat is die goor zeg....! Een projectje dus.....

Niet lang daarna kreeg ik op de onderdelenmarkt van de DAF Club in november j.l. via via te horen dat er een in nette staat verkerende 340 Special uit 1990 te koop stond, in Schijndel, bij een monteur van de plaatselijke Volvo-dealer daar. Aangezien ik toch wel erg veel zin had om 340 te gaan rijden en niet eerst een auto rijklaar te moeten maken, besloot ik te gaan kijken en trof een erg nette auto aan met net een vers jaar APK.
De deal werd gesloten en ik had ineens 2 340's op de stoep staan.
De Special zal een rustig leventje gaan lijden, ik heb de 340 namelijk niet nodig voor dagelijks gebruik, ik zal hem daarom voornamelijk gebruiken voor evenementen en activiteiten van de 300-club, en als "winterauto" voor de activiteiten van de DAF Club.

Soms komen dingen gewoon op je pad, zo ook een week of drie geleden toen mijn "dagelijkse" auto naar de Volvo dealer moest voor onderhoud. Daar had men net een 340 GL uit 1989 binnengekregen, van een oud mannetje van 90-jaar....! Zijn rijbewijs was ingenomen en de auto bij de garage neer gezet onder het mom van: zie maar wat je er mee doet. De dealer wist niet goed wat er mee aan te vangen toen ik kwam binnenlopen. Voor een heel zacht prijsje mocht ik de auto meenemen, ik denk dat ze blij waren dat ze er vanaf waren. Deze auto rijdt echt heerlijk, echter de carrosserie is niet meer zo best (flinke deuk in zijkant, lak is heeeel erg dof etc.). Ik weet dus nog niet wat ik met deze auto zal gaan doen.

Oja, aangezien ik een echte Variomatic-liefhebber ben zijn het alle drie CVT-uitvoeringen. Alhoewel ik een 360 ook wel leuk zou vinden.....:yesyes:

Ik zal z.s.m. eens wat foto's plaatsen van het wagenpark!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2009 20:14 #755041 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Niek's wagenpark
Welkom Niek,

Leuk dat jij je hier toch even hebt aangemeld!

Wat grijpt dat Vario-Virus toch lekker om zich heen! :p


Foto's zijn altijd welkom op dit forum... :)


Groetjes Alex.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2009 22:49 #755097 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Niek's wagenpark
Hee Alex, bedankt!

Hierbij vast een fotootje van de Special uit 1990, gemaakt in de sneeuw een aantal weken geleden.

Afgelopen zaterdag heeft ie een beurt gehad, en dat bleek hard nodig. Alle kleppen stonden veel te ruim, de bougies waren bijna "op" en de kabels waren ook aan het einde van hun latijn. Verder de Varioriemen even nagesteld.
Aandachtspuntje is nu nog de carburateur, heb hem wel afgesteld en het is beter dan het was maar ik ben nog niet tevreden...



Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2009 23:05 #755099 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Niek's wagenpark
Hallo Niek, welkom!

Veel plezier met je 300's!

je naam komt me bekend voor, zit jij toevallig in de Technische Commissie van de Dafclub?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2009 23:35 #755101 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Niek's wagenpark
Ja Bram, dat klopt! Ik heb vorig jaar de TC co?rdinatie van Monique Wijnen overgenomen.
Ik zie trouwens dat wij niet zo ver van mekaar af wonen, Venlo - America.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2009 23:43 #755103 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Niek's wagenpark
Welkom Niek. Leuk dat er weer iemand is die zowel de DAF als de VOLVO kent. Ik kwam gisteren nog Volvo66 onderdelen en een DAFmotortje tegen ergens buiten Velden tegen. Van die mooie chroom bumpers, vario-bakken etc.
Misschien mag je bij de V3C ook wel in de TC komen? Zou in ieder geval een leuke kruisbestuiving opleveren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-02-2009 01:59 #755109 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Niek's wagenpark
Ik zag toevallig een 340 5-deurs GLS bij garage Strik in Geffen staan. Staat niet op hun occasionsite, dus misschien mag die ook voor een vriendenprijs naar een liefhebber

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-02-2009 12:11 #755118 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Niek's wagenpark
Hee Niek,

Welkom op t Forum!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-02-2009 13:42 #755126 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Niek's wagenpark
Bedankt voor het "warme" welkom allemaal!

Met de 340 gaat t wat minder momenteel, vanmorgen had mijn moeder de auto even mee gehad en ze klaagde dat de auto voor geen meter liep, bokken, afslaan, slecht starten etc. Vreemd... Gisteren ben ik nog aan het afstellen geweest en liep de auto goed. Dus als eerste prioriteit op de to-do list: carburateur.
Ik ben van plan het maar meteen goed aan te pakken en heb zojuist zo'n revisiesetje besteld bij bccp. Als het meezit is dat voor het weekend in huis en kan ik er deze week nog mee aan de slag.
Over twee weken moet de auto eigenlijk mee met de Winterrally van DCN, dus dan moet het goed zijn natuurlijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2009 13:54 #755129 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Niek's wagenpark
Heb ik dit topic nu al eens eerder gezien of heb ik gewoon een "d?j?-vu"?

Iig, welkom!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD