show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Rick's project 360 GLS
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-12-2008 11:25 #628351
door V300 register
Rick's project 360 GLS is gemaakt door V300 register
Na het duo wit en grijs (340 DL vario en 340 5-bak) was ik al een tijdje op zoek naar een 360. Waarom? Om eerlijk te zijn: voor de heb. De vario blijft sowieso; dat is gewoon een heerlijke auto, daarbij vind ik de variotechniek uniek. De 1.4 5-bak is de daily driver; elke dag 100 km woon-werk. Dan is zo'n 2-liter een heerlijke aanvulling op 't menu. Liefst een carburateur-versie: na een paar proefritten in zowel injectie als carb vind ik de carb-versie een stuk "smoother": minder schokkerig en soepeler in de lage toeren.
De aan te schaffen 360 moest het liefst een project zijn: de bedoeling was sowieso om de auto compleet te restaureren. Vorige week gevonden op Marktplaats: GLS sedan, 1985, geen apk, 2de eigenaar. Meteen gemaild, gaan kijken, ?n verkocht. Her en der wat mottig: voorbalk, dorpels. En een achterbumper die wat onzacht in aanraking is gekomen met een paaltje.
Gistermorgen de GLS opgehaald in Veldhoven. Ik heb 'm (of haar??) naar mijn garage gebracht, de tijd gehad om ??n fotootje te schieten en binnen te zetten. Na de kerst eerst even goed wassen, en dan beginnen met nadere inspectie en inventarisatie. De bedoeling is dat-ie gestript wordt tot op het bot, ontdaan van alle roest en rot (stralen, zuurbad?), en weer wordt opgebouwd, waarbij mijn streven is dat de GLS klaar is voor de volgende 24 jaar. Ik pretendeer niet dat-ie perfect gaat worden, maar perfectionisme schijnt een (tegelijk positieve en negatieve) eigenschap van me te zijn. Dus het moet wel goed zijn.
Mijn handen jeuken om ermee aan de gang te gaan!
De aan te schaffen 360 moest het liefst een project zijn: de bedoeling was sowieso om de auto compleet te restaureren. Vorige week gevonden op Marktplaats: GLS sedan, 1985, geen apk, 2de eigenaar. Meteen gemaild, gaan kijken, ?n verkocht. Her en der wat mottig: voorbalk, dorpels. En een achterbumper die wat onzacht in aanraking is gekomen met een paaltje.
Gistermorgen de GLS opgehaald in Veldhoven. Ik heb 'm (of haar??) naar mijn garage gebracht, de tijd gehad om ??n fotootje te schieten en binnen te zetten. Na de kerst eerst even goed wassen, en dan beginnen met nadere inspectie en inventarisatie. De bedoeling is dat-ie gestript wordt tot op het bot, ontdaan van alle roest en rot (stralen, zuurbad?), en weer wordt opgebouwd, waarbij mijn streven is dat de GLS klaar is voor de volgende 24 jaar. Ik pretendeer niet dat-ie perfect gaat worden, maar perfectionisme schijnt een (tegelijk positieve en negatieve) eigenschap van me te zijn. Dus het moet wel goed zijn.
Mijn handen jeuken om ermee aan de gang te gaan!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-12-2008 11:44 #745298
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rick's project 360 GLS
Hij is mooi! Zo van de buitenkant ziet het er allemaal netjes uit.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-12-2008 12:07 #745300
door V300 register
Goh, de mijne heeft er weer een broertje bij! Welke kleur heeft het interieur?
Mijn bescheiden ervaring is dat deze GLS-en de fijnste 300's zijn. Ik rij nu ook in een injectie en dat vergt een iets andere rijstijl, maar ook dat heeft wel wat. Sowieso een heel andere versnellingsbak, andere verhoudingen, meer toeren op de snelweg en een rare korte 1e versnelling.
Krijgen we na Robbert-Jan, Doeke en Ronald nu ook een uitgebreid verslag van jou?
Mijn bescheiden ervaring is dat deze GLS-en de fijnste 300's zijn. Ik rij nu ook in een injectie en dat vergt een iets andere rijstijl, maar ook dat heeft wel wat. Sowieso een heel andere versnellingsbak, andere verhoudingen, meer toeren op de snelweg en een rare korte 1e versnelling.
Krijgen we na Robbert-Jan, Doeke en Ronald nu ook een uitgebreid verslag van jou?
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
25-12-2008 12:17 #745302
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Rick's project 360 GLS
Mooie en ambitieuze plannen! Maar als je eenmaal een gerestaureerde, prachtige 300 hebt, voel je je de koning te rijk!! Eigenlijk gaat het er niet eens om w?t voor auto het precies is, gewoon het feit dat je zoiets met een auto doet verdient al respect!
- J. Ruiter
- Verbannen
Minder
Meer
26-12-2008 22:17 #745428
door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Rick's project 360 GLS
en zeker nu het respect dat er zo weinig 360's zijn..
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-12-2008 13:10 #745467
door V300 register
Interieur is groen. Wat me trouwens opvalt, is dat heel vaak de handgrepen binnen gerafeld zijn. Bij deze dus ook.
Uitgebreid verslag komt er zeker. Da's ook een stukje eigenbelang :halo:; de expertise van forum- en (zeker) clubleden zal bij tijd en wijle onmisbaar zijn, vrees ik. 't Is voor mij de eerste keer dat ik een complete auto restaureer. Motoren en bromfietsen heb ik een aantal grondig gerestaureerd, maar da's toch heel andere koek. Hoewel, een auto is eigenlijk gewoon een groot uitgevallen brommer.
Nu nog een goed lasapparaat scoren. Het ding wat ik had heb ik twee jaar geleden verkocht. Een brug zou ook fijn zijn, alleen moet dan het dak van mijn garage af. Zal niet gaan dus. Gelukkig is mijn hobbyhok verder groot genoeg.
Uitgebreid verslag komt er zeker. Da's ook een stukje eigenbelang :halo:; de expertise van forum- en (zeker) clubleden zal bij tijd en wijle onmisbaar zijn, vrees ik. 't Is voor mij de eerste keer dat ik een complete auto restaureer. Motoren en bromfietsen heb ik een aantal grondig gerestaureerd, maar da's toch heel andere koek. Hoewel, een auto is eigenlijk gewoon een groot uitgevallen brommer.
Nu nog een goed lasapparaat scoren. Het ding wat ik had heb ik twee jaar geleden verkocht. Een brug zou ook fijn zijn, alleen moet dan het dak van mijn garage af. Zal niet gaan dus. Gelukkig is mijn hobbyhok verder groot genoeg.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-12-2008 13:34 #745469
door V300 register
Heb jij een werkplaats in Beneden-Leeuwen?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-12-2008 19:29 #745503
door V300 register
Nee, in Luyksgestel. Vanaf 5 januari a.s. woon ik in Eersel. Mijn garage is dan 10 minuten rijden.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
27-12-2008 19:37 #745507
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Rick's project 360 GLS
Wat bedoel je eigenlijk met "handgrepen binnen gerafeld"?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-12-2008 19:49 #745511
door V300 register
wow, een eigen werkplaats, klinkt wel luxe!
Wat moet ik me hier bij voorstellen?! Ik kom graag eens kijken!
Is dit een B19 of een B200??
Wat moet ik me hier bij voorstellen?! Ik kom graag eens kijken!
Is dit een B19 of een B200??
Moderators: Mark Smeets