show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Kennis maken nieuwe gebruiker

  • alex kokkeler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2008 20:28 #744655 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Kennis maken nieuwe gebruiker

volvofiel;80279 schreef : Neem voor alle zekerheid het telefoonnummer van clublid Anjo van den Akker of Erik mee, mocht je onderweg pech krijgen heb je daar meer aan dan aan de ANWB...

Maarre, top! Gefeli met je aankoop!

racousho;80685 schreef : de anwb gebruikt nu ook de kennis van Erik ;)



ja, anwb zuigt ja.. ben nog wel lid voor het geval d?t... maar die telefoonisten die je aan de lijn krijgt, zonder kennis van zaken, die zooo gemakkelijk zijn met ("nee daar kunnen we u niet mee helpen - KLIK") dingen... grrrr... sta je daar in de kou, zonder hulp...

'Hebben we u ooit laten staan?' :grr:

Het is dat ik mijn winter340 te leuk ben gaan vinden, anders reed ik zo een winkelpui van de anwb in!


on-topic:

pas maar op voor het V300-virus, je hebt het zo te pakken. :yummie:
ik ben ??n van de vele voorbeelden, ik vond ze vroeger altijd lelijk (ze zijn nog steeds niet echt mooi, maar wel DEGELIJK!) :yeah:

Groetjes Alex.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-12-2008 21:10 #744662 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kennis maken nieuwe gebruiker
ik vind ze nog steeds lelijk, maar ben ze wel heel leuk gaan vinden. Kleine nuance maakt het verschil...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-12-2008 08:50 #744688 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kennis maken nieuwe gebruiker
Als ik die auto van Doeke zie, verlaagd en met de juiste velgen, dan vind ik hem oprecht niet lelijk.

Maar als ik nu naar buiten kijk en dat witte gedrocht zie waar ik me nu mee verplaatst, tja, dat ziet er toch eigenlijk niet uit. En toch voel ik me een prins als ik erin rij.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-12-2008 10:18 #744695 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kennis maken nieuwe gebruiker

Lucluc;80729 schreef : En toch voel ik me een prins als ik erin rij.


Mee eens! alleen verlagen en velgen aanpassen kan je met elke auto, de 300 koets blijft gelijk... en daar zit de basis van de indentiteit van deze auto, die ik wel waardeer maar nog steeds niet mooi vind.
Het is een aparte wagen die een hele eigen definitie van 'stoer' heeft gekregen in het straat beeld van nu.
Deze auto is nu heel hip geworden omdat ie onwijs retro is, incluus deuken en roest...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2008 10:53 #744700 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Kennis maken nieuwe gebruiker
Lelijk? Neuh... ik vind 'm mooi. Al dat chroomwerk, de oude neus met ronde koplampen achter glas, subtiel spoilertje op de achterklep...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2008 12:17 #744710 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Kennis maken nieuwe gebruiker

racousho;80702 schreef : ik vind ze nog steeds lelijk, maar ben ze wel heel leuk gaan vinden. Kleine nuance maakt het verschil...



ff ongenuanceerd: jij bent zeker een F7-terrorist? :woops:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-12-2008 13:36 #744719 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kennis maken nieuwe gebruiker

Alexdepalex;80752 schreef : ff ongenuanceerd: jij bent zeker een F7-terrorist? :woops:


:S hmm? :wtf2: snap em nie... wa is da?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-12-2008 19:18 #744807 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kennis maken nieuwe gebruiker
En ben je overgekomen vandaag?

Groeten van No?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-12-2008 10:49 #744844 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kennis maken nieuwe gebruiker
Na het overschrijven gistermorgen op naar Weesp.

De verkoper overrompeld (was een andere) en na 3 minuten weer van het terrein af, vrijwaring achtergelaten, deel 1 mee en de volvo die met een beetje choke meteen starte van het terrein afgereden.

Eerst weer stil gezet, olie en vloeistoffen gecontroleerd.
Olie goed (maar zwart) koelvloeistof geen nivo in expansievat (bijgevuld toto max-cold) en meteen naar tankstation omdat benzinemeter ONDER leeg aangaf en het lampje brande (weten we meteen dat DAT werkt.)

Bandenspanning gecontroleerd en een halve tank benzine erin. De auto was meteen 15% meer waard ;-)

Geen piepen en kraken van de Variomatic. geen hete wielen/remmen en alles leek recht. Voorzichtig naar de A9 toe (afslagje gemist maar dat lag aan mij, niet aan de auto) en met 90 de snelweg af.

Onderweg gestopt, alles even nagelopen, maar behalve de linker richtingaanwijzer die snel knipperde geen probleem. de volgauto had al opgemerkt dat er ongeveer een liter water in het linker achterlicht stond. Hmmm.

Oh, de kilometerstand is echt maar 40000 km, en dat bleef hij ook de hele rit. :-o. Wel snelheidsmeter maar de odometer bleef netjes staan.

Thuis aangekomen een rondje met de fotocamera voor documentatie en meteen het achterlicht losgehaald en maar vast wat boutjes en moertjes in de IMAL gespoten om alles te kunnen lossen als het nodig was.
Licht leeg, contacten schoon en weer knippere. Een probleem opgelost.
Gasveren van de achterklep zijn stuk. Leve de bezemsteel.

Motorruimte het (slappe) thuiskomertje eruit en eens bekeken. Hmm. koelvloeistof lekkage. Waarschijnlijk de pomp(pakking) staat vast wel op het forum hier. Da's geen APK afkeur dus dat doen we later wel. Tempmeter in de gaten houden dan komt dat wel goed. Regelmatig bijvullen.
Ondanks de IMAL toch het centrale boutje van de luchtfilter behuizing eraf gedraaid. Filter smerig. Beurtje zal nodig zijn. Aan de knipperschakelaar aan het stuur hangt nog een onderhoudskaartje van 2003. Terugkomen 49000 KM. DAT zal nog wel even duren :-))))

Toen maar even onder de auto door.
Achterstuk van de uitlaat is NIEUW. (tot aan de catalisator). rest ziet er OK uit. Achterparavaan is met de bumper een flink stuk naar binnen gereden maar niets erachter geraakt. optisch dus op te lossen. Bumper is niet gescheurd dus ik denk dat ik zelfs met demonteren, rechtzetten en hermonteren een heel stuk kan komen.

Op zoek naar de verborgen roestgaten:
Na 15 minuten GEEN ENKEL ROESTGAT in de bodem/dorpels/balken kunnen ontdekken. Die boden is keihard. Ik ben verbaasd. (en happy.)

Dan maar eens kijken wat er onder de mosranden (in ramen sierstrips en lampranden) verstopt zit.
Een vaal blauwe volvo kwam na een half uurje onder de vuiligheid uit.
Rechter voorscherm en deur is de lak gebarsten en zie je de witte onderlaag er doorheen komen. Daar helpt geen wassen en poetsen tegen. rest is ECHT VIES en vandaag eens met de spons en veel zeep en water kijken of die laag eraf wil. Dan in de komende weken eens een (kleur) wax eroverheen. Best nog mooi te krijgen denk ik.

Roest op de voorklep, onder het voorraam rechts en in de klepscharnieren.
Niet slecht na 19 jaar tedere mishandeling.

Ik ben HAPPY. .... Morgen maar eens kijken door de APK meneer wat ik gemist heb. Dan update.

EDIT foto's









Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-12-2008 11:24 #744846 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kennis maken nieuwe gebruiker
Nog wat foto's

Nog wat extra.









Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD