show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
360 GL sedan
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-12-2008 22:42 #628276
door V300 register
360 GL sedan is gemaakt door V300 register
Hoewel ik toch echt met mezelf had afgesproken om geen extra auto te kopen, ben ik er toch weer ingetuind. Na enige perikelen met de 340 GL op lpg en een 360 GLS die wat extra aandacht verdient voordat ik er weer veel mee ga rijden en ook nog de afgelegen plek van mijn werk, heeft mij ertoe doen besluiten om eens verder te kijken naar een echt goede betrouwbare auto.
Na 1 seconde nadenken was ik er al over uit dat het een Volvo moest worden. Even bij onze grote broertjes wezen kijken: de 200 en 700 serie en voorzichtig bij de 480 (780 is ook leuk, maar te duur). Conclusie: de 700's zijn te groot en de 200's te populair, dus daarom ook te duur. Ik reed laatst in de 1700 van Erik en toen kwam er achter me een bejaard stel in een witte 240 rijden. Ik heb het raampje opengedraaid om te genieten van dat prachtige motorgeluid. Ik moet toegeven dat ik dat erg gemist heb in de 340. Het moest gewoon weer een redblock worden, dus dan maar een 360. Maarrrrr, waar vind je nog een acceptabele? Er zijn er bijna geen meer, misschien nog 450 geregistreerd en de meeste zijn afgeragd en in slechte conditie. Ik ben van mening dat de Doeke's en Ronald's van deze club een nieuwe toon hebben gezet. De 360 is het waard om veel tijd (en geld) in te steken. Inmiddels heb ik er genoeg gezien om te weten dat een echt goede best wat mag kosten.
Er stond al maanden een 360 bij onze advertenties van een clublid, zonder foto's, met de duidelijke boodschap niet eindeloos te e-mailen, maar om gewoon langs te komen. Enige ervaringen wijzer (mooie foto's in de advertentie, rotte bak in het echt) ben ik maar op de trein gestapt om te gaan kijken. Wat trof ik aan?
Een witte 360 GL sedan met stuurbekrachtiging en electrische ramen. Leuk al die gadgets, maar de menen die mij kennen weten dat ik daar niet zoveel om geef. Wat nog meer? Nou, een volledig dinitrol behandelde carosserie en chassis......... een keurig onderhouden auto met nieuwe schokbrekers (EN DAT MERK JE!!!!) en veel vernieuwde onderdelen, echt teveel om op te noemen.
Ik verwacht nu een
:pics:
en dat is terecht, alleen ik was pas in het donker thuis en wil hem eerst poetsen.
Anyway, ik heb er een lekkere eerste rit in gehad en krijg het gevoel dat een nieuwe 360 zo gereden zou moeten hebben. Ik denk dat deze auto met weinig inspanningen een regelrechte concurrent wordt van Doeke en Ronald. Waarom is er verder geen een clublid bij deze auto wezen kijken?????? Aan de prijs kon het toch niet gelegen hebben. En de auto komt van een vriendelijk clublid die respectvol met Volvo's omgaat.
Hierbij beloof ik zo snel mogelijk foto's te plaatsen!
Na 1 seconde nadenken was ik er al over uit dat het een Volvo moest worden. Even bij onze grote broertjes wezen kijken: de 200 en 700 serie en voorzichtig bij de 480 (780 is ook leuk, maar te duur). Conclusie: de 700's zijn te groot en de 200's te populair, dus daarom ook te duur. Ik reed laatst in de 1700 van Erik en toen kwam er achter me een bejaard stel in een witte 240 rijden. Ik heb het raampje opengedraaid om te genieten van dat prachtige motorgeluid. Ik moet toegeven dat ik dat erg gemist heb in de 340. Het moest gewoon weer een redblock worden, dus dan maar een 360. Maarrrrr, waar vind je nog een acceptabele? Er zijn er bijna geen meer, misschien nog 450 geregistreerd en de meeste zijn afgeragd en in slechte conditie. Ik ben van mening dat de Doeke's en Ronald's van deze club een nieuwe toon hebben gezet. De 360 is het waard om veel tijd (en geld) in te steken. Inmiddels heb ik er genoeg gezien om te weten dat een echt goede best wat mag kosten.
Er stond al maanden een 360 bij onze advertenties van een clublid, zonder foto's, met de duidelijke boodschap niet eindeloos te e-mailen, maar om gewoon langs te komen. Enige ervaringen wijzer (mooie foto's in de advertentie, rotte bak in het echt) ben ik maar op de trein gestapt om te gaan kijken. Wat trof ik aan?
Een witte 360 GL sedan met stuurbekrachtiging en electrische ramen. Leuk al die gadgets, maar de menen die mij kennen weten dat ik daar niet zoveel om geef. Wat nog meer? Nou, een volledig dinitrol behandelde carosserie en chassis......... een keurig onderhouden auto met nieuwe schokbrekers (EN DAT MERK JE!!!!) en veel vernieuwde onderdelen, echt teveel om op te noemen.
Ik verwacht nu een
en dat is terecht, alleen ik was pas in het donker thuis en wil hem eerst poetsen.
Anyway, ik heb er een lekkere eerste rit in gehad en krijg het gevoel dat een nieuwe 360 zo gereden zou moeten hebben. Ik denk dat deze auto met weinig inspanningen een regelrechte concurrent wordt van Doeke en Ronald. Waarom is er verder geen een clublid bij deze auto wezen kijken?????? Aan de prijs kon het toch niet gelegen hebben. En de auto komt van een vriendelijk clublid die respectvol met Volvo's omgaat.
Hierbij beloof ik zo snel mogelijk foto's te plaatsen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
Minder
Meer
06-12-2008 23:18 #742882
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic 360 GL sedan
porficiat J-L met je nieuwe aanwinst, kom je daar volgende week naar Hengelo
- Mark Smeets
- Moderator
Minder
Meer
06-12-2008 23:19 #742883
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 360 GL sedan
Nu ben ik toch wel heel benieuwd naar foto's! Poets hem morgen maar eens lekker en schiet dan een paar kiekjes
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-12-2008 23:56 #742889
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan
een witte? hmm, jammer. maar goede staat kan veel goedmaken :+
misschien zelfs het ontbreken van kleur.
misschien zelfs het ontbreken van kleur.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-12-2008 00:37 #742890
door V300 register
Goede actie Jean Luc. En dan nog een sedan ook, toch veel mooier dan een hatch.
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
07-12-2008 10:32 #742893
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 360 GL sedan
Ah! Een witte sedan, en dan ook nog 'ns een GL:yesyes:
Veel plezier ermee! Waar rijd je dagelijks naartoe? Dan kan ik eens opletten of ik je nog eens zie.
Veel plezier ermee! Waar rijd je dagelijks naartoe? Dan kan ik eens opletten of ik je nog eens zie.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
07-12-2008 19:37 #742933
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 360 GL sedan
Gefeliciteerd!
Vandaag was het toch echt een mooie zonnige dag, dus:
Vandaag was het toch echt een mooie zonnige dag, dus:
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
07-12-2008 20:04 #742941
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 360 GL sedan
De hele dag was ik buiten en had ik zicht op de grote weg door Doetinchem. Ik heb opgelet maar heb je niet gezien.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-12-2008 20:31 #742963
door V300 register
Helaas moest ik de hele dag, vanaf vanochtend heel vroeg, een vriend verhuizen. Ik ben helemaal kapot. Misschien morgen een paar foto's? Sorry dat ik jullie teleurstel. Ik sta echt te popelen om er aan te gaan klussen, alleen kleine dingen, en mooi poetsen.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
08-12-2008 00:09 #743028
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 360 GL sedan
Hij is vast het wachten waard!
Moderators: Mark Smeets