show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

340 1.4 special

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-09-2008 23:17 #727922 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic 340 1.4 special
eindelijk...een special..

eindelijk,de special is er..yeehaa!..maar is ook wel het een ander mis..:snif:
de vario maakt te veel toeren..
bergversnelling doet het niet
nu de daschboardverlichting gefixt(23.15)
de centrale deurvergrendeling doet het niet..
het rechtse electrische raam doet het niet ventilatiestand 1 en 2 doet het niet
kofferbak gaat moeilijk open..
km teller doet raar..
gelukkig heb ik het garantiebewijs nog...:lol:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
13-09-2008 23:53 #727927 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 340 1.4 special
Ziet er goed uit Jeroen!

Ken je de op de site beschreven procedure om te controleren waar het probleem van de niet opschakelende cvt precies zit?

Bergversnelling werkte bij mij ook niet toen ik mijn 340 had gekocht, bleken beide klepjes in de EMVK afgebroken te zijn.

Alle drie de in serie geschakeld staande schakelaars ( bergrem/kick-down/hoge druk rem schakelaar ) zijn van het verbreek type en dus is de hele kring bij niet actief zijnde schakelaars "0" Ohm.
Dit kun je controleren door op "pen" 6 van het connector blok op het tachorelais te meten met een multimeter
Bij activeren van ??n van de schakelaars word de weerstand "oneindig" .

Veel rijplezier!

Gr; Wouter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-09-2008 00:04 #727928 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic 340 1.4 special
dank je wouter voor het rijplezier,heb net gesnuffeld en opgeschreven hoe je de emvk kan controleren.,ze hebben met de bergversnelling zitten rommelen..ik ga eerst de emvk controleren en als die goed zijn net als de slangen zelf,kan het aan de vario zelf liggen dan?,het tachorelais heb ik al vervangen,maar blijft in de hoge toeren rijden met de vario..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-09-2008 00:12 #727930 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 1.4 special
Wellicht ten overvloede is HIERRR de complete checklist van Wouter na te lezen. Daar staat ook in hoe je de membramen van de primaire variomatic kan controleren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-09-2008 00:22 #727931 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic 340 1.4 special
deze lijst heb ik gekopieerd(buma stemra?)ga vandaag over pak weg 8 uurtjes even nakijken..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-09-2008 10:28 #727937 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 1.4 special
Leuk dat er nog "343" op beide Volvo-papieren staat. Het is gewoon een 340.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2008 10:54 #727938 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 340 1.4 special
Dat is de 'interne' fabrieksbenaming. Staat ook in het chassisnummer. 3-deurs begint met 343, 5-deurs met 345 en de sedan met 344.

Trouwens, kachelstand 1 en 2, dat was ?f de zekering ?f de weerstand. Ik dacht het laatste.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2008 11:01 #727940 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic 340 1.4 special
Als het de zekering is werkt de complete kachel niet, ook niet op de 3 en 4. Dus je weerstand is kapot.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-09-2008 11:42 #727941 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic 340 1.4 special
waar kan ik de weerstand vinden?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-09-2008 12:38 #727943 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 1.4 special
Volgens mij zitten stand 1 en 2 op een andere zekering dan stand 3. Maar meestal is de kachelweerstand stuk. Heb je wel pech, want bij de modellen na 1985 moet je het hele kachelhuis verwijderen en open maken. Bij de oude modellen haal je gewoon de klep boven op het kachelhuis los en je kan de weerstand zo verwijderen. Waarschijnlijk ging men er bij Volvo vanuit dat die dingen toch nooit stuk kunnen gaan.

Eigenlijk moet iemand eens beschrijving hoe je die dingen opnieuw kan solderen. Mij is het niet gelukt. Ik weet dat Wouter hiermee bezig was.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD