show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Het klikt tussen ons

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2008 15:57 #627624 door V300 register
Het klikt tussen ons is gemaakt door V300 register
Ik heb het voorspoilertje geplaatst wat hem af maakt.
Het klikt tussen ons. Ik wist ook wel dat het tussen mij en een 2 liter carb of 1700 klikte. Het loonde dus om in alle rust en met alle tijd die ik er voor had de mijne te verkopen en deze te kopen. Een "oer" Volvo. Ik ben er ook op tijd bij om een carb 2 liter te kopen want ik zag dat er maar h??l weinig te koop zijn in Nederland.


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2008 16:14 #713811 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het klikt tussen ons
Dat is een mooie wagen, Frans. NY is van januari 1986???
Dus over 2.5 jaar belastingvrij. Gastank erin en je lacht iedereen uit.
Met de relatief lage kilometerstand en het feit dat het een carburateur is,
moet dat goed kunnen.
De auto is al voorzien van zwarte raamomlijsting voorruit en dakgoot.
Achterklep ook?
Nu nog bumpers in kleur, zwarte grille en koplampwissers.
Die heb je vast nog wel liggen.
Niet meer weg doen, deze 3 deurs.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2008 16:26 #713814 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het klikt tussen ons
3 januari 1986.......

Alleen de achterklep heef nog een lichte kleur lijst. Daar gaat een verfje overheen. Nee, geen zwarte gril. Ik vind deze mooier.

Als ik in deze trant blijf rijden wordt het ?cht een hobby in verband met weinig woon-werk verkeer. Het eerste jaar kan ik in de buurt werken of in een straal van een paar KM. Maar dat kan ook zo anders zijn.

Er zijn een heleboel dingetjes te repareren maar dat heeft niets met de goede body of met het blok of techniek te maken. Bijvoorbeeld een kabeltje van de bestuurdersstoel welke los zit waardoor de stoel niet meer naar voren kan. Een paar niet mooi opgeknapte roestplekjes rond raam. Dat soort dingetjes.

Ik begon in 1994 of 1995 met dit type. Dat was toen de twee liter uitvoering waar de politie mee reed. Daar werd ik in aangereden.
Enige jaren geleden had ik ook even een twee liter carb.
Deze was niet zo goed en ging weg omdat iedereen deed lijken dat de injectie zoveel beter was.
Ik had nog nooit de injectie gereden. Maar dat ging weer te hard en waren boetes aan de orde van de dag.
Enne... enne......enne.....en toen en toen en toen en toen en toen en toen en toen en toen en toen en toen en toen en toen en toen en toen en toen en toen en toen en toen en toen en toen en toen en toen en toen en toen en toen en toen en toen en toen en toen en toen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2008 20:26 #713850 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het klikt tussen ons
Mooie bak! Super!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2008 08:25 #713889 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het klikt tussen ons
Deze heeft zo te zien ook een electronische brandstofafsluiter. Dat zal lekker zuinig lopen. Ik vind het een erg mooie wagen! Ga je bij deze wel op tijd de distributieriem vervangen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2008 16:12 #713962 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het klikt tussen ons

Lucluc;58857 schreef : Deze heeft zo te zien ook een electronische brandstofafsluiter. Dat zal lekker zuinig lopen. Ik vind het een erg mooie wagen! Ga je bij deze wel op tijd de distributieriem vervangen?


Ik kreeg een wat onduidelijke antwoord wat de riem betreft. Hij zou zijn vervangen maar.... Ik ga de riem eens bekijken. En waar een datum staat of KM aantal.

Dat van die afsluiting benzine klopt. Bij gas loslaten. Als ik naar Groningen rijdt dan geef ik in het begin flink gas en laat hem verder uitrollen over de A 28. :humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2008 18:39 #713981 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het klikt tussen ons

Fran?ois;58777 schreef : Dat is een mooie wagen, Frans. NY is van januari 1986???


Dat is een hele vroege 360 van het laatste type. Heb zelf wel eens 340's van het laatste type zien rijden waarvan het kenteken begon met NS. Dat waren volgens mij de aller-allereerste exemplaren van het laatste type. Deze 340's waren van het type 1986, maar werden nog in 1985 op kenteken gezet.

Zuinig op zijn, want 3-deurs 360's worden wel h??l erg schaars. Een tijdje terug zag ik er nog eentje uit 1987 te koop staan op Marktplaats, maar je ziet ze eigenlijk nooit meer...

De eerste 340's/360's die in 1986 werden afgeleverd, hadden volgens mij de kentekencombinatie NY-??-HB. Deze werden op 1/2 januari 1986 op naam gezet. Vroeger reed hier een witte 340 rond met een dergelijke kentekencombinatie, vandaar dat ik dat weet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2008 19:29 #713983 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het klikt tussen ons
In mijn zoektocht stond er nog maar ??n buiten de deur van de Volvoclub voor 650 euro. Een garage.

Hier nog een "lekker" fotootje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2008 19:40 #713984 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Het klikt tussen ons
Ziet er sportief uit hoor, zo'n 3-deurs. Lijkt me een heerlijke wagen. Veel plezier ervan. Wat is de kleur van het interieur eigenlijk, het lijkt groen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2008 20:24 #713986 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Het klikt tussen ons
Heeft de auto al een anti-roestbehandeling gehad? Dat vind ik hem wel waard.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD