show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Fritsie's nieuwe driftbak

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2008 11:48 #721806 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Fritsie's nieuwe driftbak
Hij blijft toch?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-08-2008 18:12 #721850 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Fritsie's nieuwe driftbak
Weet ik nog niet.. maar hij moet zoiezo netjes (gaan) lopen

3x wegenbelasting betalen is iets teveel van het goede. (ook voor een student :D)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-08-2008 19:22 #721865 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Fritsie's nieuwe driftbak
Ik heb nog wel een 340 1.7 sedan voor je die misschien iets voor je is.
Wel goed maar niet gigantisch mooi. Nja hij staat op MP en op de clubsite.
Wil hem je wel gedeeltelijk sponsoren in ruil voor wat hulp oid....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-08-2008 19:25 #721867 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Fritsie's nieuwe driftbak
Nog een auto bijkopen op het moment lijkt me niet geheel verstandig ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-08-2008 19:01 #721972 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Fritsie's nieuwe driftbak
Frits,

Als je een mpi er van gaat bouwen, houd me dan ff op de hoogte van het hoe en wat. Lijkt me een mooie mod om een keer een weekeind voor uit te trekken oid, in afwachting van genoeg geld, tijd, lef en vrienden om de auto helemaal turbo-waardig en met bijbehorende inhoud te bouwen.
(ik heb van het weekeind nog even staan twijfelen bij een singlepoint, maar aangezien ik geen id had van wat ik allemaal moest meeklauwen heb ik het maar laten zitten... spul zat toch schofterig vast...)

Overigens kunnen bij de 1.7 een kromme voet, slechte pakkingen, zinkvlotter e.d. wel degelijk voor BEROERD gedrag leiden, inclusief afslaan en niet starten willen (been there, done that, got the t-shirt... hoewel hij bij mij tot nu toe altijd de thuisbasis gered heeft gelukkig). Zeker als alles tegelijk bij elkaar komt, gebeuren er erg leuke dingen.
Tipje: Maak ff foto's van hoe je de carb uit elkaar trekt. Afhankelijk van de uitvoering zit er in de vlotterkamer namelijk een soort terugslagklepbuisdingesje, en die past op 2 manieren...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-08-2008 22:35 #721999 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Fritsie's nieuwe driftbak
Bedankt voor de tips. Carburateur is alweer compleet gereviseerd en staat weer in elkaar. Donderdag schroef ik hem op de 1700.

Wat betreft het multipoint gebeuren; Ik denk dat je er iets te makkelijk over denkt. Wellicht is het heeeel simpel om het te doen, maar ik verwacht van niet. Probleem is dat het allemaal custom werk is, dat kost nou eenmaal tijd. Niet iets voor een weekendje. (uitzoekwerk + inbouwen)

Als je niet wilt wachten zal je of zelf aan de gang moeten; injectors, computer, sensoren, kabelboom, brandstofpomp etc halen. En dan beginnen met passen en meten. (haal desnoods er een donorblok bij) Of je besteedt de hele zaak aan iemand uit die het voor jou uitzoekt? Als je niet alles zelf kan zal je rekening moeten houden met externe kosten..

Maar wil je straks je mooie injectieblokje met pak en beet 90pk nog vervangen voor 120 pk turbo "ellende" (lees, slangenwerk, intercooler pas maken etc.)?

maar klopt het als ik zeg dat je hier liever zelf niet alleen aan begint? :]

Singlepoint is niks waard in mijn ogen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2008 13:26 #722023 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Fritsie's nieuwe driftbak
LPG only kan ook.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2008 15:37 #722038 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Fritsie's nieuwe driftbak
blok uit een 400 serie met 2-Liter; monopoint injectiespruitstuk + injectorhuis erop, en daar een universele (want ronde) gasmenger op schroeven.

dat is eenvoudig, maar je gaat er juist op fuel economy op achteruit t.o.v. 1.7 met CISAC.

datzelfde geldt waarschijnlijk ook als je de benzine injectie wel overzet; het rendement bij lage gasstand is ontzettend hoog bij een standaard 1.7

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2008 23:57 #722104 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Fritsie's nieuwe driftbak
[mod] Even mijn topic-hijack verplaatst naar mijn eigen 1700-topic , zodat Frits hier de volle aandacht op zijn auto kan houden... Sorry voor de hijack.[/mod]

Succes morgen met inbouwen! Ik ben benieuwd of het inderdaad de carburateur was, of dat er toch ergens nog wat anders flink de hakken in het zand heeft staan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2008 18:21 #722342 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Fritsie's nieuwe driftbak
Veel wijzer ben ik nog niet geworden....

Het totaal niet starten na de bougie en verdelerkapwissel lag uiteraard aan het verkeerd aansluiten van de kabels :D

Maarrrr... Probleem is nog precies hetzelfde als toen hij uitviel onderweg naar m'n vriendin. Als ik hem start krijg ik hem aan de praat. Toeren maken is niet mogelijk. Volgas levert een laagtoerige brul op. Het benzinemengsel spuit dan (zonder luchtfilter) boven de motorkap uit. Stationair is ook niet tot nauwelijks mogelijk.

Ik gooi hem in de kliko denk, die carburateur :zzz:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD