show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Poets en schoonmaak iets

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-05-2008 08:49 #711032 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Poets en schoonmaak iets
.1 Het niet glad voelen van je lak heeft niets met de wax te maken. Door de jaren heen, omdat er veel gewassen is en de lak veel te verduren heeft gekregen (vervuiling in de regen, teer en andere vuiltjes in/op de lak) voelt je lak niet meer glad aan.

T heeft ook geen enkele zin om je auto dan in de wax te zetten, wax dient immers enkel voor de bescherming (& soms iets extra glans er boven op) van je gepoetste of goeie lak.

Het is dan ook noodzaak om eens in de zoveel tijd je lak goed te reinigen, dmv klei bijvoorbeeld (speciale setjes van verschillende poetsmerken zijn te koop) kan je teer etc, en kleine onzichtbare (maar voelbare!) restjes verwijderen van de lak.

Daarna is het nodig om de lak schoon te maken met een cleaner/polish bij voorbaat met een polijstmachine.

Zorg dat je lak na het wassen totaal zandvrij is (ga dus niet na het wassen 'm droogrijden.. dan heb je miniscule zanddeeltjes & vuiltjes op de lak) anders gaat het enorm krassen..

Poets wel elk deel voor deel gelijk uit, cleaner/polish mag je niet laten zitten.. en doe het vooral niet in de zon!

Daarna ga je de lak 'sealen' / beschermen met een Wax zoek bij voorbaat een niet schadelijke en GOEDE wax uit.. bespaar hier liever geen geld op. CarTec, Meguiars & Sonax hebben naar mijn mening de beste producten.

Om je lak daarna optimaal te beschermen zou ik 'm wassen met een bijhorende shampoo (van dat merk) omdat die de wax onderhoudt.

Door de wasstraat halen of met een goedkope troep wassen is funest, dan is je wax/beschermingslaag zo weer weg :).

De wax kan je t best opbrengen met microfiber pads of iets in die richting en uitpoetsen met een zachte krasvrije microfiber doek kan je alles uitpoetsen..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-05-2008 19:29 #711348 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Poets en schoonmaak iets
tja, dat is het echte werk he?:S Pittige toestand voor de armspieren ook...:yeah:

Maar veel dank voor de tips; ik ga de buren dit weekend verblijden met wat extra zand voor de ophoging van hun terras. Ik geloof ook maar eens te gaan sparen voor fatsoenlijke poetsspullen en mijn buurman eens lastig vallen. Die man wast/waxt werkelijk ieder weekend zijn auto's enorm grondig, maar het moet gezegd, ze zien er prachtig uit...Jammer dat het twee opels zijn...:no_comment:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2008 20:33 #711363 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Poets en schoonmaak iets
Waarschijnlijk brengt hij die waxlaag op zodat er tenminste nog ??n pluspunt aan zijn auto zit:)

Succes met poetsen!

Wanneer begint jouw zomervakantie trouwens?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD