show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo360 stelt zich voor

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2009 01:28 #784882 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo360 stelt zich voor
Owja.
De auto heeft CV en daar kan ik niks mee. Als iemand 4 deuren heeft in liefst dezelfde kleur als die van mijn 360 of een andere kleur maar in erg goede staat (wat betreft roest) laat maar weten, dan kunnen de deuren met cv geruild worden +E5 per stuk.

Komende week v snaren vervangen, olie+filter, thermostaat, bougies, dynamo waarschijnlijk setje phenolic spacers en misschien een ander nokkenas.

Daarna uitlaat er weer goed onder hangen, remvloeistof en de blokken vervangen, auto eens goed schoon maken, verlaagblokken van Erik plaatsen, 13" velgen laten verbreden of brede velgen kopen. (oud type 13" staalvelgen nodig!)
Kuipstoelen+gordels.
Roest fixen.

In de toekomst wellicht LH2.4, we zullen zien.

Ben ingeschreven voor een cursus op Zolder (8 Juli) dan moet een hoop werk al zijn gedaan.

Aangezien ik geen Renix (ed) kenner ben, hoe vervroeg ik de ontsteking bij een 360i?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2009 09:43 #784897 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo360 stelt zich voor
netjes Ruben, en gezien de plannen hou je deze eens wat langer:D

in de C stekker enkele draden aan massa hangen, als je even wat neust in het ledenmenu kom je vanzelf de juiste informatie tegen, weten uit m'n hoofd even niet waar het staat.
(als je zo'n stekker incl draden wilt hebben pm me, dan maak ik er even een en stuur hem naar je op)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2009 09:50 #784899 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo360 stelt zich voor
Dus de auto kan ook weer terug gebouwd worden naar orgineel en wordt verder geen geweld aan gedaan. Dat is fijn, aangezien er nog maar heel weinig Volvo 360'tigs zijn.

Ik heb wel gave deuren staan, maar die zijn meer bedoeld voor clubleden die hun auto restaureren en daarna heel voorzichtig met hun auto om gaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2009 10:19 #784902 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo360 stelt zich voor

Volvo 740TIC;109956 schreef : Aangezien ik geen Renix (ed) kenner ben, hoe vervroeg ik de ontsteking bij een 360i?


Ik heb eens de tip gehad een B14 renix te plaatsen. Tijdstip is anders, curve waarschijnlijk ook en geen toerenbegrenzing meer. ;D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2009 11:06 #784905 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo360 stelt zich voor
Ruben, kun je niet gewoon beter die CV eruit schroeven? Is minder werk dan de deuren vervangen:+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2009 13:00 #784930 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo360 stelt zich voor

Lucluc;109976 schreef : Ik heb eens de tip gehad een B14 renix te plaatsen. Tijdstip is anders, curve waarschijnlijk ook en geen toerenbegrenzing meer. ;D


Die tip heb je inderdaad al eens eerder gegeven. Enig idee of het uitmaakt welke B14 renix?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2009 13:01 #784931 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo360 stelt zich voor

Pistonpen paultje;109979 schreef : Ruben, kun je niet gewoon beter die CV eruit schroeven? Is minder werk dan de deuren vervangen:+



Kan zeker maar sommigen bouwen liever zelf zoiets uit zodat je weet hoe alles zit. Zou ikzelf in ieder geval wel liever doen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2009 13:04 #784933 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo360 stelt zich voor

AvdAkker;109971 schreef : netjes Ruben, en gezien de plannen hou je deze eens wat langer:D

in de C stekker enkele draden aan massa hangen, als je even wat neust in het ledenmenu kom je vanzelf de juiste informatie tegen, weten uit m'n hoofd even niet waar het staat.
(als je zo'n stekker incl draden wilt hebben pm me, dan maak ik er even een en stuur hem naar je op)


Ja blijft langer inderdaad.

Ok lijkt een beetje op EZK als ik dat zo hoor. Als je daar 2 pins van de EZK verlegt krijg je wat verlating/vervroeging afhankelijk van hoe je de pins aansluit. Zal eens zien wat ik in het leden menu kan vinden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-06-2009 14:05 #785111 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo360 stelt zich voor
Net nieuwe velgen opgehaald. 13x7.5J voor en 13x8.5J aan de achterkant. Zal voor de slicks nog een set 13" laten verbreden naar 9J.
Even hapje eten en dan kijken hoe de velgen onder de 360 staan. Foto's volgen snel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2009 10:17 #785203 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo360 stelt zich voor
de renixen kun je niet vervroegen; enkel met 1 draad naar massa 3 graden verlaten, of met 2 aan massa 6 graden verlaten

vervroegen moet je doen door de sensor te verplaatsen.

een renix van een B14 is helemaal een raar plan; dat is helemaal niet voor elkaar gemaakt. Beter je 2-liter curve houden en de sensor een stukje verzetten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD