show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Even voorstellen: Paul en de Volvo's

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-05-2008 16:12 #627401 door V300 register
Even voorstellen: Paul en de Volvo's is gemaakt door V300 register
Beste mede Volvoliefhebbers,

Ik stel mij graag even voor als nieuw mede forumlid. Ik ben Paul, 35 jaar jong en in het dagelijks leven werkzaam bij de importeur van een Duits premium merk.

Tot nu toe is mijn Volvo ervaring beperkt gebleven tot de 700 en 900 serie, echter ik heb er voor de fun een 340 bijgekocht. Ik vind het leuke auto's die heel weinig kosten zowel in aanschaf als in verzekering/belasting.

Verder sleutel ik er graag aan (hoewel dat bij een 700/900 nauwelijks hoeft -:) en ook het rijden is een feest.

De 740 op de foto is een blijver, de auto is heel erg mooi, roestvrij en vanaf 0 km gedocumenteerd. Heb hem van de 1e eigenaar overgenomen, heeft 230dkm gereden en rijdt echt nog heel strak. Auto heeft altijd binnen gestaan en staat dat nog steeds, in de winter zelfs met een autohoes eromheen.

De 340 heb ik van Wouter overgenomen, is heel wat minder als de 740 maar hij rijdt erg fijn. Ideaal voor de stadsritjes, de 740 mag voor de grotere ritten in de zomer. In de winter blijft hij lekker geschorst binnenstaan met een hoes eromheen.

Ook ben ik lid van de volvo 700 vereniging, een erg leuke club met leuke meetings. Uiteraard word ik lid van de V300C om ook deze meetings te komen bezoeken.

Tot zover mijn introductie en ik hoop een leuke tijd zowel hier als op de meetings tegemoet te gaan.

Groeten uit Lelystad,

Paul






En de 340

[img][URL]http://users.edpnet.nl/antiekeradio/images/grijze340/01.jpg[/URL][/img]
[img][URL]http://users.edpnet.nl/antiekeradio/images/grijze340/06.jpg[/URL][/img]

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2008 16:32 #709762 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Even voorstellen: Paul en de Volvo's
Dat is een heel strakke 740!:)

En de 340 is ook een lekker grijze muis:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-05-2008 17:03 #709765 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen: Paul en de Volvo's
Welkom (bij de club ook alvast). Geniale auto's die 740's. Zelf ben ik meer fan van de stations, maar deze mag er ook zeker wezen!! Het lipje vooraan is ook zo leuk.

Ik denk dat je verwachting wat te hoog is van de 340's in het algemeen, die van Wouter/jou is echt een hele nette auto vergeleken met de meeste andere 300's. Een goede koop denk ik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-05-2008 17:04 #709766 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen: Paul en de Volvo's
he deze naam komt me bekend voor ik heb een 940 station en er voor de stad ook een 340 bij ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-05-2008 17:36 #709767 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen: Paul en de Volvo's

punkazz;54523 schreef : Welkom (bij de club ook alvast). Geniale auto's die 740's. Zelf ben ik meer fan van de stations, maar deze mag er ook zeker wezen!! Het lipje vooraan is ook zo leuk.

Ik denk dat je verwachting wat te hoog is van de 340's in het algemeen, die van Wouter/jou is echt een hele nette auto vergeleken met de meeste andere 300's. Een goede koop denk ik.


Ach, op de foto's lijkt hij als nieuw. Bekijk je hem voor wat hij kost dan is hij prima. Maar opknappen om hem als nieuw te krijgen red je niet voor EUR 1000. Dan kan je beter een echt nieuwstaat exemplaar kopen voor rond de EUR 2000.

Maar voor mij is deze prima, afschrijven doet hij niet meer -:))

Overigens zijn de 700/900's over het algemeen in betere staat, echt verroeste exemplaren zie je bijna niet. Wel goed gebruikt maar roest, no way. Bij mijn 340 is er al een heel nieuw stuk dorpel ingelast en niet al te netjes afgewerkt. Bij een 700/900 komt dat niet voor.

Je ziet duidelijk kwaliteitsverschil.

Groet,

Paul

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2008 18:38 #709769 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Even voorstellen: Paul en de Volvo's
Kwaliteitsverschil is een groot woord.

De 300-serie is gevoeliger voor roest dan andere Volvo's. Maar dit komt vooral door ontwerpfouten. De kwaliteit is er niet veel minder om. De 300 heeft wat meer aandacht/preventie nodig tegen roest.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-05-2008 18:51 #709770 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen: Paul en de Volvo's
Ik heb net mijn auto liggen uitdeuken op 1 punt had van iemand zo,n uitdeukset geleend van een deuk die er altijd al inzat en het resultaat mag er zeker wezen. Je ziet er bijna niks meer van...

Maar wat ik zeggen wil dat plaatwerk van een 340 is verrekte dik... Ik denk ook echt dat het een ontwerp fout is omdat ze gewoon de bekende roest plekken hebben en andere plekken niet roesten...

Hoe vaak zie je bij een 340 wel niet dorpels van links die rot zijn... Maar rechts vervolgens komt bijna niet voor...

En dan hebben nog een scala aan bekende plekken waar het vocht gewoon intrekt.... Dun plaatwerk is het niet!

Kwaliteits verschil is er natuurlijk wel. De motor heeft meer pk,s en kan waarschijnlijk wat langer mee enz enz enz.... Maar dat zijn allemaal kleine dingen die logisch en erg verklaarbaar zijn aangezien een 700 serie gewoon een stuk duurder was dan een 300 serie.

P.S als je 2000 euro uitgaat geven voor een 340 dan heb je echt een nieuwstaat exemplaar.... Met nadruk op echt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-05-2008 19:04 #709772 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen: Paul en de Volvo's
En voor EUR 2000 heb je geen 700 / 900 in nieuwstaat. Al merk ik wel dat mooie oudere exemplaren in prijs omhoog gaan, vooral de luxe uitvoeringen met leer/automaat etc. Er zijn medeclubleden die gewoon EUR 3000 voor een GLE estate vragen van begin 90er jaren. Ach vragen staat vrij maar als je goed zoekt heb je voor dat geld een 95er 960 sedan met leer etc.

Overigens heb ik even naar een 340 op Marktplaats gezocht, ook sommige 340 eigenaren denken dat ze nog EUR 1500 voor een redelijke 340 kunnen vragen........

Ik werkte in 1992 bij een Hondadealer en ik kan mij nog herrinneren dat ik een 88er voor NLG 4000 aan de handel heb verkocht, niemand wilde die dingen hebben toen. Nu krijgen ze de status die ze verdienen.......

Overigens heb ik mijn lidmaatschapformulier ingevuld en verstuurd dus ik hoop snel lid te zijn -:)

Groet,

Paul

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-05-2008 19:13 #709774 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen: Paul en de Volvo's
Paul, welkom op het forum en bij 'de club'. Ik denk dat je de eenvoud van een 340 gaat waarderen. Als er een probleem mee is, dan kan je veel zelf oplossen. Ook is het onderhoud goedkoop en onderdelen zijn nog goed verkrijgbaar. Met roestpreventie kan je je in de toekomst veel geld besparen. Ik meen dat een 740 gegalvaniseerd is, dus dat maakt veel verschil.

Misschien overbodig, maar de 300-serie is ook geleverd met een motor uit een 740. In ieder geval de B200, maar misschien ook met B19. Ik meen een keer een Zenith/Stromberg carburateur op een vroege 740 gezien te hebben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-05-2008 19:26 #709776 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen: Paul en de Volvo's
Die 700 serie ziet er inderdaad op de foto's behoorlijk nieuw uit. Als die in het echt nog mooier is, kan ik begrijpen dat je er niet mee door de pekel wilt... showroomstaat hoor.

Vind bij deze generatie 700-serie die ribbelrandjes van de bumpers wel heel raar eruit zien :)

Die stoelen zitten vast nog beter dan de 200/300 serie stoelen; Het zitvlak is gewoon een stuk breder, en dat is fijner, zeker als je lange benen hebt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD