show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

volvo 340L 1984

  • alex kokkeler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2008 20:57 #697870 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic volvo 340L 1984
Ik vindt de corvair wel mooi, het is een knappe Amerikaanse wagen, die niet gelijk doet denken aan die protserige chevy's die matzwart zijn...
het is een mooie nette wagen...

... en dan de vraag die altijd wordt gesteld:

"is het echt waar over de wegligging?" :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2008 22:46 #697886 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340L 1984
Oh ik vind het een schitterende auto!
Als ik zoiets langs zie komen, kijk ik toch even na, even genieten.

Het is gewoon niet helemaal mijn type.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2008 22:53 #697887 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340L 1984
Ow nou, ik zou m zo inruilen op mn niet rode- 300's. :+. Ik ben zo gek van dat rood, haha....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2008 23:05 #697891 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340L 1984
...ach het rijd een beetje als een kever , de motor zit achterin als je er rekening mee hou, niks aan de hand , in het begin wel even wennen met uitbreken in de bochten, echt dweilen doet tie niet dan moet je toch wel echt in z'n grote broer rijden de impala , wel een beetje met hobbels in de weg dat je een beetje na danst maar ach het is wel een amerikaan en het hoort erbij vindt ik:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2008 23:23 #697894 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340L 1984
wat ik van de Corvair onthouden heb is dat na de allereerste versies er iets gewijzigd is aan de achterwielophanging, en dat het daarna wagens waren die qua wegligging vergeleken met andere wagens met de motor achterin voor geen ander europees merk onderdeden.

w?l was het overstuurde karakter wat zo'n auto heeft (makkelijker de achterkant uitbreken, dan glijden over de voorwielen) iets wat z? totaal anders is als bij een andere amerikaan, dat het voor de amerikaanse markt een probleem bleef.
de meeste amerikanen hebben namelijk juist door de slappe vering en zware motor voorin, de neiging om rechtdoor te gaan als het bochtenwerk spannend wordt. dat je moet tegensturen wisten de meeste rijders niet!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-02-2008 09:40 #697906 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340L 1984

antiekeradio;47321 schreef : wat ik van de Corvair onthouden heb is dat na de allereerste versies er iets gewijzigd is aan de achterwielophanging, en dat het daarna wagens waren die qua wegligging vergeleken met andere wagens met de motor achterin voor geen ander europees merk onderdeden.

w?l was het overstuurde karakter wat zo'n auto heeft (makkelijker de achterkant uitbreken, dan glijden over de voorwielen) iets wat z? totaal anders is als bij een andere amerikaan, dat het voor de amerikaanse markt een probleem bleef.
de meeste amerikanen hebben namelijk juist door de slappe vering en zware motor voorin, de neiging om rechtdoor te gaan als het bochtenwerk spannend wordt. dat je moet tegensturen wisten de meeste rijders niet!



amen! helemaal goed , uiteindelijk is het een flop geworden daardoor en werd dan ook nog eens aangewakkerd door een nationale ombudsman Ralph nader die beweerde dat de corvair gevaarlijk was uiteindelijk was deze auto niet gevaarlijker dan andere auto's uit die tijd, uiteindelijk is deze wagen maar 9 jaar in productie geweest en dankzij de corvair kwam er bij ford een mustang uit die beter uitpakte, overgens heeft chevrolet ook weer dwars gelegen in '47 met de "tucker" een man die een Bell-helicoptermotor luchtgekoeld gebruikte in zijn vooruit strevend model , koplamp die meescheen in de bochten, gordels ( was heel vreemd in die tijd ) , ramen die eruit sprongen tijdens een botsing en een zacht dashboard...uiteindelijk hebben de grote drie ervoor gezorgt dat dit verhaal niet door ging, uiteindelijk zijn er maar 50 gemaakt en rijden er nog 47 rond, chevrolet kwam dus in '59 met de eerste bekentmaking van een zeer bijzondere nieuwe auto.....(meer info op www.corvair.nl en www.tuckerclub.org mocht je interesse hebben.)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD