- Berichten: 4
volvo 340L 1984
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
het is een mooie nette wagen...
... en dan de vraag die altijd wordt gesteld:
"is het echt waar over de wegligging?"

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Als ik zoiets langs zie komen, kijk ik toch even na, even genieten.
Het is gewoon niet helemaal mijn type.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
w?l was het overstuurde karakter wat zo'n auto heeft (makkelijker de achterkant uitbreken, dan glijden over de voorwielen) iets wat z? totaal anders is als bij een andere amerikaan, dat het voor de amerikaanse markt een probleem bleef.
de meeste amerikanen hebben namelijk juist door de slappe vering en zware motor voorin, de neiging om rechtdoor te gaan als het bochtenwerk spannend wordt. dat je moet tegensturen wisten de meeste rijders niet!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;47321 schreef : wat ik van de Corvair onthouden heb is dat na de allereerste versies er iets gewijzigd is aan de achterwielophanging, en dat het daarna wagens waren die qua wegligging vergeleken met andere wagens met de motor achterin voor geen ander europees merk onderdeden.
w?l was het overstuurde karakter wat zo'n auto heeft (makkelijker de achterkant uitbreken, dan glijden over de voorwielen) iets wat z? totaal anders is als bij een andere amerikaan, dat het voor de amerikaanse markt een probleem bleef.
de meeste amerikanen hebben namelijk juist door de slappe vering en zware motor voorin, de neiging om rechtdoor te gaan als het bochtenwerk spannend wordt. dat je moet tegensturen wisten de meeste rijders niet!
amen! helemaal goed , uiteindelijk is het een flop geworden daardoor en werd dan ook nog eens aangewakkerd door een nationale ombudsman Ralph nader die beweerde dat de corvair gevaarlijk was uiteindelijk was deze auto niet gevaarlijker dan andere auto's uit die tijd, uiteindelijk is deze wagen maar 9 jaar in productie geweest en dankzij de corvair kwam er bij ford een mustang uit die beter uitpakte, overgens heeft chevrolet ook weer dwars gelegen in '47 met de "tucker" een man die een Bell-helicoptermotor luchtgekoeld gebruikte in zijn vooruit strevend model , koplamp die meescheen in de bochten, gordels ( was heel vreemd in die tijd ) , ramen die eruit sprongen tijdens een botsing en een zacht dashboard...uiteindelijk hebben de grote drie ervoor gezorgt dat dit verhaal niet door ging, uiteindelijk zijn er maar 50 gemaakt en rijden er nog 47 rond, chevrolet kwam dus in '59 met de eerste bekentmaking van een zeer bijzondere nieuwe auto.....(meer info op www.corvair.nl en www.tuckerclub.org mocht je interesse hebben.)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.