show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Flying Duckman

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-01-2008 21:01 #626944 door V300 register
Flying Duckman is gemaakt door V300 register
Het wordt eens tijd dat ik me ook ga voorstellen.

Mijn nickname is dus Flying Duckman, en dat geeft meteen mijn achtergrond wel weer, de 2CV.

In 1995 ben ik begonnen met rijden in de volvo 340 van mijn ouders.
Een 1983-er 1.4 special met sportstriping, een achtervleugeltje en stoere licht metalen velgen.
Omdat ik toen nog op school zat heb ik toen de auto moeten verkopen.
Ondanks dat de auto op naam van mijn ouders bleef staan voelt het toch een beetje als mijn eerste auto.

Ik ben toen overgestapt op een Citroen Visa en daar begon mijn Citroen verhaal.
Na anderhalf jaar was de Visa helaas te slecht om nog door de apk te komen en toen was daar de 2CV.
De 2CV is DE auto voor mij.
Begin 1998 kocht ik mijn eerste 2CV en die bezit ik nog steeds. Ondertussen zo'n 220.000 km verder, met een gigantische geschiedenis, waar ook een brand helaas in voor komt.
De 2CV bezit ik dus nog steeds en is na mijn vrouw, mijn grootste liefde :D

In de loop van de jaren heb ik ontzettend veel verschillende auto's naast de 2CV gehad. Allemaal of voor onderdelen, of voor tijdelijk, of gewoon voor de lol.
Vooral Citroen; 2CV's, dyane, BX, LNA, HY, Acadiane, Visa. Buiten dat nog een een paar Renaults gehad (samen met m'n vrouw) R19, Twingo, nog wat Suzuki's (Swift en Alto) en nog een echte oude mini.

Naast mijn 2CV hebben we op dit moment nog een Citroen C1 van augustus vorig jaar voor mijn vrouw. Omdat ik toch de winter niet met m'n 2CV wilde doorrijden heb ik via de website afgelopen oktober een volvo 340 gekocht en is de cirkel eigenlijk weer rond!

Helaas mankeerde er toch wel wat aan de volvo, buiten deuken en krassen en een totaal verwaarloost interieur wat alleen een grote schoonmaak nodig had, zitten er technisch toch nog wel problemen aan. De koppeling is aan vervanging toe, de achterlichten werkten nauwelijks, koplampen zijn ontzettend slecht, hij liep ontzettend beroerd, deur links wilde niet open, barst in de voorruit, achterklep wil niet op slot, etc...
Het duurde een tijdje voordat hij lekker begon te lopen, dat heb ik nu goed onder controle. Verder is de verlichting behoorlijk opgeknapt en bij een voorkeuring bleek dat een nieuwe apk eigenlijk geen probleem mag zijn, dus binnenkort gaat hij door de apk!

Toch mankeert er nog veel aan de auto en ik weet niet of ik hem in 2009 nog veel langer op de weg kan houden, of dat er in 2008 toch een andere auto komt. Hij bevalt mij uitstekend moet ik zeggen en ik geniet toch wel van de ruimte en het comfort, en het is een oude liefde, dus wat kun je daar tegen doen :nono:

voorlopig verwacht ik absoluut nog rond te blijven rijden zolang het kan, en ik zit er zelfs aan te denken hem op te volgen met een 340 :)

Hierbij wat foto's, technische verhalen zal ik hier ook wel eens proberen bij te houden!









meer foto's van mijn volvo:

www.mijnalbum.nl/Album=4ESNLTUW

meer info van mij en m'n 2CV
www.flyingduckman.com

en dit moet ik ook nog melden natuurlijk

www.bloemendal-toertochten.nl

groeten Niko

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-01-2008 21:40 #695910 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Flying Duckman
Welkom! Persoonlijk heb ik ook wel wat met de oudere types Citro?n die jij hebt gehad. Ik heb nog serieus overwogen een 2CV aan te schaffen, maar mede op het advies van mijn vader dit toch maar niet gedaan. Hij heeft er de nodige ervaring mee en wij hebben thuis nooit iets anders dan Citro?n gehad. Van 2CV naar Diane, GS-break, Visa, twee BX-en en nu een Xantia. Ik heb hem nu bijna zover dat de Xantia eruit gaat voor een ..... Volvo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-01-2008 22:11 #695913 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Flying Duckman
he bah! :-)

Ik moet zeggen dat de modernere Citroens mij ook niet allemaal aanspreken hoor.
Ik ben wel citrofiel, maar ik kijk ook verder, de nieuwste citroens vind ik wel weer erg gaaf,
zo'n nieuwe C5 of C6, om te smullen!

Ook de C4 en C2 vind ik erg gaaf, terwijl ik de C3 weer wat minder vind.

Maar vooral oude auto's vind ik mooi, moderne volvo's, kan me echt gestolen worden!
Maar dat heb ik met heel veel moderne auto's, er zit geen ziel in!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-01-2008 22:57 #695924 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Flying Duckman
Mooi verhaaltje, en toch wel erg leuke 340 !

Doe 'm alsjeblieft nooit weg ook al gaat ie niet door de apk, doneer hem dan aan mij!

Mijn ouders gaan wellicht de Chrysler Voyager inruilen op een V70 :D.. en mn vader deed altijd alsof ie een stronthekel had aan Volvo's (om mij te pesten) ghehe.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-01-2008 23:09 #695928 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Flying Duckman
Qua vormgeving zit het wel snor bij Citro?n. De C6 vind ik helemaal te gek en de wat oudere modellen (CX/GS, etc) zijn natuurlijk helemaal super. Alleen sleuteltechnisch was het handiger om met een 340 te beginnen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-01-2008 23:13 #695929 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Flying Duckman
Nouja, als je aan een BX kan sleutelen dan is weinig meer moeilijk...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2008 06:04 #695952 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Flying Duckman
zelfde geldt ook voor CX (erger dan BX) en zeker voor de volhydraulische DS.
(met hydraulish aangestuurde halfautomaat, op een zekere plek lopen 21 olieleidingen parallel...partyyyy)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2008 11:16 #695959 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Flying Duckman
Mijn vader vertelde dat bij de GS de motor eruit moest worden getakeld als de uitlaat moest worden vervangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2008 13:34 #695965 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Flying Duckman
GS weet ik eigenlijk niet superveel van, zelf nooit een bezeten, maar volgens mij valt het allemaal wel mee hoor.
De citroens zijn altijd wel onlogisch in elkaar gezet, daar hebben alle franse auto's last van :-)

Vandaag wilde ik de olie eens gaan vervangen, maar ik ben niet ver gekomen, de olieaftapplug zit muurvast in het carter!

Eerst de auto maar eens op de brug zetten en van onderaf eens zien of ik het los kan draaien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2008 14:21 #695971 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Flying Duckman
die is lang niet los geweest dan vrees ik .. ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD