show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

360 Drifter

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-10-2007 07:50 #686425 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 Drifter

Ewout Mekkes;37846 schreef : heej Frank,

ik heb 2 week terug, samen met een vriend van me ook een 360 2.0 carb. gekocht, OOK voor het driften.
Zijn er nog eventuele valkuilen met de 360, want dat rijtje wat je er hebt neergezet willen wij ook gaan doen.
Want als je het diff vastlast, dat kan toch nooit echt goed zijn? Of blijft het diff dat wel volhouden, na een paar driftsessies.

Hebben ook een 740 2.3l turbo motor op het oog (165 pk), maar dan zullen we wel het 1 en ander moeten veranderen; aandrijfstang,koppeling etc. want daar is de 360 niet echt op gemaakt, neem ik aan?


leuk he zon 360 :D

eventuele valkuilen, ik zou zeggen;

-let goed op de voorste veerschotels, deze willen nog wel eens rotten (heb nu al mijn 2e doorgezakte schotel..)

-ik zou voor een lager profielbandje aan de voorzijde gaan, ten eerste omdat als je de volvo verlaagd de kans groot is dat je band aanloopt in de wielkast, en ten tweede omdat iets meer scherpte bij het insturen altijd welkom is! Voor rijd ik nu met 175-60-13 en achter met 175-70-13 (175-70-13 kan je overal vinden en zijn lekker goedkoop ;) )

-als je niveauplusringen aan de voorzijde plaatst, doe er dan gelijk 2 per veerpoot, van 1 merk je maar weinig.

-Haal het diff er onderuit als je m gaat lassen, of in ieder geval het setje tandwielen (zodat de behuizing onder de auto kan blijven) zo kun je er veel beter bij en weet je zeker dat het goed gelast is. Denk niet te makkelijk over het lassen, bak en braad het maar vol, maar zorg dat er geen stukjes af kunnen brokkelen!
Bij mij is de las bij 1 diff namelijk al gescheurd. opzich is dat niet erg, alleen de brokstukjes die tussen de tandwielen gaan zitten wel (resultaat: gescheurd diff-huis). Maar dit diff was dan ook niet echt goed gelast.
Als je m goed gelast hebt gebeurd er niks met het diff en zullen alleen de achterbanden een stukje sneller slijten :yeah:
Ik gebruik de Volvo dagelijks en alleen het inparkeren is wat lastiger :)
Moet wel zeggen dat ik meestal drift wanneer het nat is buiten. Bij droog weer heeft ie eigenlijk net te weinig vermogen om m mooi dwars te houden. Donuts gaan echter super!


wat betreft de ombouw naar 2.3l turbo motor weet ik niet zoveel, alleen dat het relatief weinig werk is. Ik geloof dat de splines van de aandrijfassen het zwakste punt zijn. Maar daar kun je hier en op volvo300mania.com wel meer info over vinden!

-verder, tjsa, koop een sportstuurtje, sport/kuipstoel, haal er zoveel mogelijk gewicht uit en ga dwars! :worship: Succes!

oja, koop niet de verlagingsveren bij biesheuvel vandaan want dat is net zulke slappe bende als origineel, wat wel goed spul is weet ik dan ook weer niet maar ik denk dat je bij intrax wel aan het goede adres bent.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-10-2007 08:03 #686426 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 Drifter
ombouw is gewoon mogelijk zonder al te veel aanpassingen ;)
frank de boer heeft het gedaan, en ronald romme is er mee bezig :)
kuipstoeltje is bij driften zeker geen verkeerde optie aangezien de originele stoel nogal ruimte bied om door de stoel te glibberen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-10-2007 14:24 #686442 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 Drifter
Frank, voor de voorzijde moet ik nog even kijken, maar achter kan je de schokbrekers (Koni's) van/voor een Alfa Giullia. Die zijn gemakkelijker te krijgen gok ik (ook prijstechnisch)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-10-2007 14:31 #686444 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 Drifter
quanta costa? en hoe makkelijk is makkelijk te verkrijgen? als in: op voorraad of marktplaats/ebay

thanks iig!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-10-2007 15:40 #686448 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 Drifter

Soulfly;37874 schreef : Frank, voor de voorzijde moet ik nog even kijken, maar achter kan je de schokbrekers (Koni's) van/voor een Alfa Giullia. Die zijn gemakkelijker te krijgen gok ik (ook prijstechnisch)


kijk dan gelijk of je koni's voor dat model kan krijgen ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-01-2008 23:13 #694762 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 Drifter
Had zondag niks te doen dus:

Filmpie tijd!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-01-2008 22:30 #695027 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic 360 Drifter
goed bezig....:yummie:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2008 22:37 #695031 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic 360 Drifter

knarfmk1;34159 schreef : Bedankt voor de complimenten!

De Jetta is idd een golf sedan, zie je in 2-deurs en helemaal in deze kleur zelden meer rijden idd.

De velgen zijn de originele wieldoppen, maar dan met verbrede stalen velgen en 175-50-13 banden eromheen, geeft een lekker retro/ori-look, maar dan anders :D

en de 360 heeft power genoeg om een mooie drift te maken hoor ;)


is de jetta niet een vw rabbit sedan?
gezien de voorkant lijkt ie meer op de amerikaanse uitvoering van de golf mk1.
inderdaad lekker een oldschool bakkie.

ook voor de 360, is die lak nu zo verweerd of zit er een matlaagje overheen?
vindt de kleur ook geweldig! :groovy:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-01-2008 22:51 #695034 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 Drifter

Alexdepalex;44277 schreef : is de jetta niet een vw rabbit sedan?
gezien de voorkant lijkt ie meer op de amerikaanse uitvoering van de golf mk1.
inderdaad lekker een oldschool bakkie.

ook voor de 360, is die lak nu zo verweerd of zit er een matlaagje overheen?
vindt de kleur ook geweldig! :groovy:


De Jetta is in Europa altijd met deze lampen geleverd en ook een origineel NL'er :)

En de 360 is inderdaad gerold met een matte verf :yeah:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD