show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Mijn nieuwste aanwinst: 343DL 1980

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-09-2007 16:07 #685210 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn nieuwste aanwinst: 343DL 1980

Michiel;36548 schreef : Ik heb nog wat laatste foto's gemaakt voordat ik mijn auto naar de stalling heb gebracht.
Helaas moet ik hem tot de zomer missen.


Ze lijkt op deze foto ook wel een beetje triest te kijken, volgens mij gaat ze jou ook missen van de winter ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-09-2007 16:20 #685212 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn nieuwste aanwinst: 343DL 1980

is hij grestaureerd?

Hij is volgens mij niet gerestaureerd, al weet ik nog steeds niet zeker of hij ooit is overgespoten:
De originele witte gummi beschermlaag zit nog op de gehele bodem en hij is echt nog erg strak en hard. Er is niks van een bijwerkplek of zwarte/verse tectyl te zien. Ook niet na wat steken en krabben. Het plaatwerk is op de kritieke plaatsen en onder de kriksteunen ook nog erg gaaf. De bladveren, assen etc. zijn ook nog nagenoeg niet geroest. Op de foto's is het amper te zien, maar de achterlicht units en klipperlichtglazen zijn haast niet vaal geworden in de zon.
Er zitten wel enkele druipers in de lak op niet opvallende plaatsen (binnen in de deurstijlen en achterklep) wat het vermoeden wekt dat hij is overgespoten.
Er is alleen nergens iets van een afplakrandje of oneffenheid te zien, ook niet onder de raamrubbers. Hij zit ook onder de matten nog goed in de lak.
Er zitten op verschillende plaatsen wel kleine niet verse beschadigingen in de lak zoals bij de dorpels en een randje aan het linker portier en kofferdeksel. Sommige plekjes zijn met ooit met een lakstift of penseeltje bijgewerkt. Onder de motorkap ziet hij er nog gaaf en nagenoeg roestvrij uit, er zit hier alleen wat grauwe vrij makkelijk weg te poetsen aanslag op de lak. Wat plaatwerk randjes en naadjes van het frame onder de motorkap en de langsliggers zijn op enkele plaatsen heel licht oppervlakkig aan het roesten, net zoals de uiteinden van de luchtkanalen onder de auto, de randjes hiervan zijn op enkele plekjes heel licht roestig.
De antieke sticker van de dealer zit er nog op de achterklep en er zat ook een wat vaal geworden B(elgie) sticker op, die ik er intussen heb afgehaald. Het kleurverschil door de sticker valt gelukkig niet op (zie foto achterkant links van 343DL embleem). Er zit verder wat aangekoekt vuil op de lak achter de emblemen. Een recente restauratie is het in ieder geval zeker niet.
Werden 343's ooit met druipers in de lak afgeleverd?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-09-2007 16:25 #685213 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn nieuwste aanwinst: 343DL 1980
Hij is volgens mij niet gerestaureerd, al weet ik nog steeds niet of hij ooit is overgespoten:
De originele witte beschermlaag zit nog op de gehele bodem en hij is echt nog erg strak en hard. Er is niks van een bijwerkplek of verse tectyl te zien. Ook niet na wat steken en krabben. Het plaatwerk onder de kriksteunen is ook nog erg gaaf. Op de foto's is het anper te zien, maar de knipperlichtglazen en achterlichtunits zijn nog mooi helder.
Er zitten wel enkele druipers in de lak op niet opvallende plaatsen (binnen in de deurstijlen en achterklep) wat het vermoeden wekt dat hij is overgespoten.
Maar er is nergens iets van een afplakrandje of oneffenheid te zien, ook niet onder de raam rubbers. Hij zit ook onder de matten nog goed in de lak.
Er zitten op verschillende plaatsen wel kleine niet verse beschadigingen in de lak zoals bij de dorpels en een randje aan het linker portier en kofferdeksel. Sommige plekjes zijn met ooit met een lakstift of penseeltje bijgewerkt. Onder de motorkap ziet hij er nog gaaf en nagenoeg roestvrij uit, er zit hier alleen wat grauwe vrij makkelijk weg te poetsen aanslag op de lak. Wat plaatwerk randjes van het frame onder de motorkap zijn op enkele plaatsen heel licht oppervlakkig aan het roesten, net zoals de uiteinden van de luchtkanalen onder de auto, de randjes hiervan zijn op enkele plekjes heel licht roestig.
De antieke sticker van de dealer zit er nog op de achterklep en er zat ook een erg vaal geworden B(elgie) sticker op, die ik er intussen heb afgehaald. Er zit verder wat aangekoekt vuil op de lak achter de emblemen.

Werden auto's ooit met druipers in de lak afgeleverd?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-09-2007 00:24 #685305 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn nieuwste aanwinst: 343DL 1980

Michiel;36564 schreef : Er zitten wel enkele druipers in de lak op niet opvallende plaatsen (binnen in de deurstijlen en achterklep) wat het vermoeden wekt dat hij is overgespoten.
Werden 343's ooit met druipers in de lak afgeleverd?

Die druipers op die plaatsen heb ik ook op mijn overgespoten nieuwe aanwinst (weer een blauwe 80-er) uit Belgi?. Dat wekt dus zeker het vermoeden dat hij is overgespoten.
De vraag die je stelt blijft echter wel overeind en daar ben ik dan ook wel benieuwd naar.

setsunakaede;36562 schreef : Ze lijkt op deze foto ook wel een beetje triest te kijken, volgens mij gaat ze jou ook missen van de winter ;)

Die trieste blik!! Och, daar koop je toch zo'n auto voor!! Ik weet helemaal zeker dat ik fan ben van de oude neuzen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-09-2007 08:19 #685309 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn nieuwste aanwinst: 343DL 1980

punkazz;36663 schreef : Die druipers op die plaatsen heb ik ook op mijn overgespoten nieuwe aanwinst (weer een blauwe 80-er) uit Belgi?. Dat wekt dus zeker het vermoeden dat hij is overgespoten.
De vraag die je stelt blijft echter wel overeind en daar ben ik dan ook wel benieuwd naar.


Die trieste blik!! Och, daar koop je toch zo'n auto voor!! Ik weet helemaal zeker dat ik fan ben van de oude neuzen.

Ik vind het niet erg dat een auto triest kijkt als je hem voor langere tijd ergens achter laat...

Maar als je weer lekker met hem/haar gaat toeren mag hij/zij best wat vrolijker kijken :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-09-2007 23:16 #685509 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn nieuwste aanwinst: 343DL 1980
Sommige bijna oldtimers en oldtimers zijn "eng" mooi! Hoe is het mogelijk denk je dan. Een jaar geleden kwam een witte van later in de 80'er jaren langs voor een onderdeel. Ze zijn niet meer in beeld. Maar wat ik kan herinneren is dat wanneer ik mijn hand aan de binnenkant van het voorscherm langs haalde het als nieuw aanvoelde. Soms kunnen ze ongelooflijk mooi zijn. Waarschijnlijk altijd netje gestald in grote droge garage en uit rijden als het op zondag droog is. Soms is het een raadsel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD