mijn trots: 340 GL sedan uit '85
- V300 register
- Verbannen
ik ben nog niet lang actief hier op het forum, maar al wel lang een echte volvo fan, met name van de 340/360.
een paar maanden voor mijn 18e kocht ik voor 175 euro een 340 L aut.
wat aan gesleuteld, maar toen ik mijn rijbewijs had gehaald, mijn droom 340 gekocht en ingeruild op mijn hatch:
een 340 sedan uit 1985, in de gl uitvoering, alleen de 360 sedans zijn nog mooier.
hier een aantal foto's van mijn trots.
Toen ik mijn 340 kocht, bleek de dynamo de spanning niet meer te begrenzen, het lampje ging branden op het dashboard, toen werd gratis bij de dealer waar ik hem kocht de dynamo uit mijn 'oude' 340 overgezet.
Hier een foto van de oude en de nieuwe langs elkaar, bij garage bakker in Apeldoorn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Veel plezier ermee.
- V300 register
- Verbannen
Maar wat ziet ie er goed uit! Hij heeft dezelfde bekleding als die van mij. Ik vind het oude type bumper en oude type achterlichten eigenlijk mooier dan het nieuwe die ik heb. En hij glimt mooi! Wat heb je ermee gedaan?!
Mooie velgen ook, ik vind dit een van de mooiste typen velg, vooral in combinatie met zo'n verchroomde sierrand.
Een bewijs dat ook sedans erg mooi kunnen zijn!
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
De 4 versnelling 340 (de meesten) missen vaak de 5e.
Luxe! Toerenteller tot ecometer! Mooie auto!
- V300 register
- Verbannen
Harry, wat bedoel je met sierrand aan de velg? Volgens mij zijn dit de gewonde standaard velgen, alleen nog met naafdop.
- V300 register
- Verbannen
edit: Mooie auto trouwens, heel mooi.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
punkazz;24803 schreef : RVS-sierringen bedoelt Harry denk ik, die heb ik er ook op zitten, maar die zitten er hier niet op.
That's right
- V300 register
- Verbannen
bedankt voor de leuke reacties!
de rode 340 was in redelijke staat, nog geen 90duizend gelopen, maar de voorruit en het spatbord waren beschadigd.
Volgens mij is die dan ook gesloopt, zonde, motor en vario waren perfect, interieur ook.
klokkenset heb ik zelf vervangen, alleen werken de econemy en buitentemperatuur meter nog niet.
auto rijdt erg fijn, gaar echter wel heel erg op een oor hangen in de bocht,
en oppassen met drempels als er passagiers achterin zitten.
de vorige eigenaar heeft cruise-control in laten bouwen, zou dit de enige 340 zijn met cruise-control?