show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Even mijzelf en de 340 Vario Voorstellen

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-03-2007 18:11 #625573 door Wouter Borsje
Even mijzelf en de 340 Vario Voorstellen is gemaakt door Wouter Borsje
Hallo mede Volvo ( 300 ) liefhebbers!

Sinds november 2006 ben ik de trotse bezitter van een 340 Variomatic uit 1988.
Sindsdien zit ik al regelmatig hier op het forum en heb nu eindelijk maar eens besloten om te laten registreren en ben ook zeker nog van plan lid te worden om mee te kunnen doen aan meetings en andere evenementen.
De auto bevalt me tot nu toe prima( vooral het lekkere zitten :) ) en de variomatic zorgt ervoor dat je lekker relaxed kunt rondrijden.
Omdat de technische staat me niet bekend was ben ik er pas mee naar de Volvo garage geweest en was blij om zelf te zien en later van de chef werkplaats ook te horen dat de auto in een goede staat verkeerd al moeten er wel wat dingen aan gebeuren ( ontluchtingsslang benzinetank, remvloeistof, kleine lekkage op de kachelkraan en de cardanas resoneert bij bepaalde toerentallen).
De preciese uitvoering is me onbekend maar zaken als interval op de ruitenwisser, kaartenvakken en sigaretten aansteker ontbreken, dit laatste onderdeel heb ik inmiddels op de kop weten te tikken en gemonteerd ( ik rook niet in de auto maar is wel handig voor gebruik van de 12V ;) ).
Wat er ook nog aan moet gebeuren is het herstellen van roestschade op de dorpels zowel links als rechts, het valt op zich nog wel mee maar wil hier toch wel zo snel mogelijk iets aan laten doen.
Misschien ook leuk om te vermelden dat mijn ouders zo'n vijftien jaar geleden ook een 340 hebben gehad ( 1700 GLT sedan ) en daarvoor nog een 360 GL.
Na jarenlang Nissan te hebben gereden hebben ze weer gekozen voor een Volvo ( V50 2.4 second edition)
Ik heb in deafgelopen maanden al flink staan/zitten/liggen poetsen zodat ze er goed genoeg uitziet om hier een paar foto's neer te zetten:) .
Aankomende zomer wil ik er het een en ander aan gaan doen en zal proberen jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden!

Gr, Wouter.









Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-03-2007 18:24 #660328 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even mijzelf en de 340 Vario Voorstellen
Leuk! Sjieke kleur ook! En natuurlijk helemaal tof dat het een Vario is, voor minder doe ik het niet :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-03-2007 17:05 #660477 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even mijzelf en de 340 Vario Voorstellen

Wouter76;18241 schreef : De preciese uitvoering is me onbekend maar zaken als interval op de ruitenwisser, kaartenvakken en sigaretten aansteker ontbreken, dit laatste onderdeel heb ik inmiddels op de kop weten te tikken en gemonteerd ( ik rook niet in de auto maar is wel handig voor gebruik van de 12V ;) ).

Je hebt een 340 -geen extra's- Dus geen GL of DL. Wat het leuke aan deze wagens is, is dat je met wat zoekwerk er een luxe van kan maken door alles te monteren. Overal is rekening mee gehouden maar het zit er niet. Zo ga ik als het warmer wordt achter-zijruitjes plaatsen welke ik heb liggen. Getint. En zo zijn er tal van mogelijkheden. Veel leden slaan wel eens hun slag om een keer 100 euro of meer uit te geven aan auto van marktplaats, en leeg te trekken, waarna de sloop wordt gebeld om de rest op te halen. En zo krijg je langzaam last van het 300 virus. Vriend van vriendin van ons heeft haar 340 GL 90 overgenomen en is er heel gek mee na allerlei geklus. Had je hem moeten horen toen ze hem van mij overnam. Het was maar niks, totdat er iets gemaakt moest worden en hij bezig ging.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-03-2007 18:45 #660484 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Even mijzelf en de 340 Vario Voorstellen
Ok, dus als ik het goed begrijp heeft de uitvoering die ik heb geen aanduiding en dus gewoon "340".
Het is inderdaad mijn bedoeling om er zo veel als mogelijk de omderdelen in te monteren om er een luxere uitvoering van te maken ( ben alvast begonnen met de aansteker), zo vroeg ik me bijvoorbeeld af of het mogelijk is om op een niet al te moeilijke manier een intervalstand op de ruitenwissers te krijgen ( de hendel heeft wel de interval stand) en het lijkt me ook leuk om een toerenteller in het instrumentenpaneel te hebben ipv die stationsklok.;)
Het Volvo virus heeft ook mij al wel aardig te pakken, zit vaak hier op het forum, heb het halve internet al afgezocht naar informatie:o en via marktplaats ook al een vraagbaak en handleiding gekocht.
Ik zie de Volvo dan ook als een projectje en wil haar graag weer in een zo goed mogelijke conditie zien te krijgen.

Gr, Wouter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-03-2007 19:10 #660490 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even mijzelf en de 340 Vario Voorstellen
De toerenteller is vast wel ergens te koop, kijk vooral tussen de advertenties hier op de site en op Marktplaats. Mocht je er geen vinden, zet dan op deze site een zoek-advertentie. Niet denken dat dat niet helpt, zo ben ik er zelf ook aan gekomen :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-03-2007 21:51 #660498 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Even mijzelf en de 340 Vario Voorstellen
Dank je voor de tips Harry, op marktplaats keek ik al zo af en toe maar zal dat hier dan ook eens gaan doen.

Heeft iemand misschien ook een idee hoe ik de interval stand op de ruitenwissers werkend kan krijgen?

B.v.d

Gr, Wouter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-03-2007 22:24 #660505 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even mijzelf en de 340 Vario Voorstellen
ja volgens mij is dat een kwestie van het relais vervangen door een ander type (daar zit dan de interval stand ingebouwd)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-03-2007 00:31 #660510 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Even mijzelf en de 340 Vario Voorstellen
Bedankt Wouter, als dat inderdaad zo is valt het me heel erg mee, had toch wel verwacht dat het moeilijker zou gaan.
kun je me misschien ook vertellen waar het relais zich bevind?

Alvast bedankt;

Gr, Wouter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2007 16:36 #660875 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Even mijzelf en de 340 Vario Voorstellen
Welkom, uit Deventer, daar hadden we nog niemand geloof ik?
Ik zal eens opletten of ik je door de Vijfhoek zie rijden als ik daar ben... :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2007 16:39 #660876 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even mijzelf en de 340 Vario Voorstellen
dat relais zit trouwens aan je stuurkolom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD