show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Virtueel verlaagd

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-11-2005 18:58 #653025 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Virtueel verlaagd
Zoals gezegd, ik vind deze stijl wel wat hebben.



Verlagen is leuk; voor sportwagens. De 300 roept mij mij niets sportiefs op, eerder iets robuusts.

Als ik iets laags wil, koop ik wel een echte sportwagen, of een 928 S4 (V8 doet me wel iets), of bouw een Cobra of zoiets (komt ook nog wel).

Goh, ik spreid hier dit week-end wel mijn uitgesproken mening over de 300 ten toon zeg. Maar niemand hoeft zich tegen de schenen getrapt te voelen. Ik vind het allemaal leuk wat hier uitgevreten wordt :-)


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2005 20:38 #653026 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Virtueel verlaagd
Ik heb vandaag lekker mijn auto buiten de bebouwde kom gereden. Niet de snelweg genomen maar lekker over de provinciale wegen. Als je dan zo 80-90 kmh rijdt geniet ik echt van de auto. Lekker cruisen gewoon. Het bochtenwerk vind ik in mijn auto echt niet slecht. Ik heb achter rode koni's met hulpveren, en voor (waarschijnlijk) alleen GLT-dempers. Zeker is de achterwielaandrijving in de bocht zo heerlijk, in de voorwielaangedreven auto van mijn ouders kan je niet lekker een bocht 'uitschieten' want dan wordt je stuur heel onnatuurlijk rechtgetrokken door de aandrijving.

Nu ben ik ook niet het type rijder die zijn auto om gaan bouwen zodat de wegligging verbetert. Ik weet gewoon dat dat met de 300 serie nou eenmaal van minder goed gaat en verwacht er daarom ook niet meer van. Wanneer er geld verdient gaat worden komt er zeker een auto bij waar dat wel belangrijk bij is. Maar die is ook niet met de 300 te vergelijken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-11-2005 22:29 #653027 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Virtueel verlaagd
de wegligging van een 340 op standaard banden is inderdaad wel vrij slapjes... maar je kunt daar ook wat aan veranderen op een andere manier dan verlagen.

een stabi achter, een dikkere stabi voor, demontabel kruis achter de achterbank (indien hatchback)
nieuwe rubbers of neopreen bussen bij de stabi's, goed uitlijnen iets bredere banden,
eventueel voor het echte slalomwerk een panhardstang of 'watts-linkage' op de achteras.

al dit geknutsel heeft niet bijzonder veel invloed op het confort. wel op de wegligging......


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD