show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Even voorstellen buitenbeentje

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-12-2005 23:02 #625178 door V300 register
Even voorstellen buitenbeentje is gemaakt door V300 register
Zoals in de titel te zien, ben ik een buitenbeetje hiero. Ik heb namelijk geen volvo 300, ik heb zelfs geen volvo.
Ik heb wel een Gregory, die me enthousiast gemaakt heeft voor zijn 360 GLT (en me een afkeer heeft laten krijgen voor alle andere volvo's).

De naam is Harm. Zelf heb ik een Citroen BX 19 GTi uit 1987. Da's een 125 pk en 177 Nm sterk injectieblok met Bosch Jetronic multipointinjectie. 0-100 in 8,9 en een top van 198. 80-120 in 6,4s. Best een rap bakkie dus, ik heb er ook wat foto's van:

Met zijskirts (alleen voor de foto erop gehangen, moeten nog) in de laagste stand.

Van de voorkant; dubbele ronde (gele) koplampen; in de rijstand.



Meest recente foto, met een witte achterbumper in plaats van een grijze...

Nu vraagt iedereen zich af: wat doet iemand met een BX op een V3C forum?
Antwoord is vrij simpel: Gregory. Sinds ik 'm van het autoweekforum ken, ben ik regelmatig eens bij zijn 360 GLT wezen kijken. Later zijn we ook eens naar de sloop gegaan waar ik voor de BX altijd naartoe ga. Daar bleek een 360 met meegespoten bumpers in de goede kleur te staan. Er viel nog veel meer te halen, maar da's al in andere topics behandeld geloof ik.

Kortom, ik ben die gast die telkens onderdelen vergaart voor die 360. En het nog leuk vindt ook; een 360 zit net zo modulair in elkaar als een BX. Net een hele grote legodoos.... En net als bij de BX zijn er bepaalde hele gewilde accesoires en opties.

Eigenlijk hebben 300's en BXen wel wat met elkaar gemeen; allebei een beetje auto's die door de meerderheid van de wereld maar suffe geitenwollensokkenbakken gevonden worden en waar een vrij kleine groep liefhebbers fanatiek mee bezig is. Ze stammen uit ongeveer dezelfde tijd en zijn allebei redelijk hoekig "vormgegeven".

Het leek me wel eens leuk om ook op dit forum mee te praten, altijd handig om eens wat technische vragen te kunnen stellen als ik aan Gregory z'n 360 wat zou moeten doen of zo.
Daarnaast ben ik door in die 360's te schroeven (op de sloop) nieuwsgierig geworden naar hoe sommige dingen in elkaar zitten...

Het zou dus kunnen dat ik best eens stomme vragen stel, maar dat moeten jullie me dan maar vergeven.

[MOD EDIT; weergave plaatjes gefixt]

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-12-2005 23:04 #653263 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen buitenbeentje
Ja en nu nog de juiste auto he harm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-12-2005 23:13 #653264 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen buitenbeentje
hey Harm, welkom!

zal ik meteen maar met de bom in huis vallen; wist je dat het eerste prototype van de BX (door bertone ontworpen en gebouwd) een VOLVO was?????


(de volvo 343 bertone "tundra")

ik heb wel een paar mooie plaatjes.. in het ledengedeelte..

(PS het dashboard was in die eerste proto NOG futuristischer dan bij de 1e generatie BX)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-12-2005 23:15 #653265 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen buitenbeentje
Uiteraard ken ik dat verhaal, over BXen kun je me weinig wijsmaken

Dat zeg ik, 300's en BXen hebben best wat gemeen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-12-2005 23:27 #653266 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen buitenbeentje
ah, juist.. de V300 is ook als DAF begonnen maar dat is wel algemeen bekend, dacht dat dat bij de BX wat 'vergeten' was ofzo.

anyways, leuke auto's. mijn ouders hebben begin jaren 90 een hele vroege 16 TRS gehad. 1982 of 83 meen ik. Zeer luxe uitgevoerd, fijne wagen. de eigenaar na ons blies na 2 maanden de motor op :-(

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-12-2005 23:35 #653267 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen buitenbeentje
16 TRSen zijn cool... met het type 1 dashboard, die dingen hebben toch wel wat eigenlijk. Jammer genoeg hebben ze ook wel eens roestende subframes en hydrauliekleidingen, is dus veel meer een auto die je als klassieker moet behandelen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-12-2005 23:39 #653268 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen buitenbeentje
klopt als een zwerende vinger... bij die van ons moest in 1990 het hele voorste subframe al vervangen worden! 7 of 8 jaar oud...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-12-2005 23:41 #653269 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen buitenbeentje
sja... die subframes waren eigenlijk de enige echte roestplekken. De meeste BXen hebben trouwens ook het gepatenteerde automatische bodemroestpreventiesysteem. Dat werkt volgens het principe "wat vet is roest niet"...

Overigens hadden alleen de eerste BXen last van roest, vanaf 1985 of 1986 zul je geen roest meer tegenkomen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-12-2005 06:47 #653270 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen buitenbeentje
De BX 14 heeft zelfs iets gemeen met de volvo 66; beide hebben 145-14 banden, een maat die bij andere auto's niet meer voorkwam in die tijd

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-12-2005 06:55 #653271 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen buitenbeentje
Welkom Harm,
Ik hoop dat je hem snel vekoopt die b*^#$
en er een mooie 300serie voor in de plaats kan vinden.
( misschien iets voor een soort tupperware party)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD